luni, iunie 02, 2008

Oprescu: Blaga era implicat politic în timpul mineriadelor, ca lider FSN şi prefect de Bihor



Oprescu: Blaga era implicat politic în timpul mineriadelor, ca lider FSN şi prefect de Bihor (Imagine: Mediafax Foto)
Candidatul independent la Primăria Capitalei Sorin Oprescu a afirmat, luni, că Vasile Blaga, contracandidatul său în turul secund, a fost implicat politic în timpul mineriadelor, fiind lider al FSN şi prefect de Bihor, pe când el activa ca medic, neavând nicio funcţie publică. "Spre deosebire de Vasile Blaga, care era implicat politic în acel moment (mineriadele, n.r.), membru şi lider al FSN, prefect de Bihor în 1990 şi 1991, eu nu eram implicat în niciun partid, nu eram în nicio poziţie publică, eram un tânăr medic de 40 de ani. Am tratat, ca doctor, victimele mineriadelor", a spus Oprescu, într-o declaraţie de presă.

El a adăugat că nici nu s-a uscat bine tuşul pe buletinele de vot, iar PDL nici nu şi-a digerat bine înfrângerea confirmată de rezultatele parţiale, că au şi apărut trei "marionete politice" care "şi-au început numărul" pe micile ecrane.

"Maşinăria politică a lui Blaga şi Videanu s-a pus în mişcare cu nişte acuze ipocrite", a spus Oprescu, precizând că acesta este motivul pentru care a ieşit public pentru a contracara acest joc al celor doi lideri ai PDL.

Oprescu a dorit să clarifice, totodată, şi relaţia sa actuală cu Ion Iliescu, în condiţiile a fost atacat pe tema acestei relaţii, fiind acuzat că ar fi candidatul lui Ion Iliescu.

"Eu nu mă lupt cu ei (Iliescu, Stolojan sau Constantinescu, n.r.), cu stafiile lor sau împotriva stafiilor lor, eu lupt doar cu maşina de partid Blaga-Videanu. Nu m-aţi văzut sprijinindu-mă în lupta mea pe nimeni decât pe mine, pe familia mea şi pe bucureşteni. Aşadar, dragi marionete, nu mai încercaţi să mă loviţi cu manta, sunteţi ridicoli, mincinoşi", a arătat Oprescu.

El a susţinut că programul candidatului PNL, Ludovic Orban, privind traficul, era mai bun decât al său sau al lui Blaga şi a afirmat că în acest lucru constă independenţa sa, respectiv în a recunoaşte un proiect bun, chiar dacă este de stânga, de dreapta sau de centru.

Oprescu a prezentat, totodată, un grafic pe care l-a intitulat "Graficul lehamitei", arătând că în 2005 Adriean Videanu era votat de 231.147 de bucureşteni, în timp ce în 2008 Vasile Blaga a fost votat de 120.000 de cetăţeni.

"Asta înseamnă amestecul politic în adminstraţie", a comentat Oprescu scăderea numărului de votanţi ai PDL relevat de graficul prezentat de el.

Liderii democrat-liberali Emil Boc, Vasile Blaga şi Theodor Stolojan au lansat, luni, după şedinţa conducerii partidului, mai multe acuzaţii la adresa candidatului independent Sorin Oprescu, în contextul în care au cerut sprijinul electoratului liberal pentru turul doi al alegerilor din Capitală.

Blaga a susţinut că Ion Iliescu, cel care a adus minerii la Bucureşti, vrea să obţină Capitala prin Oprescu. Candidatul PDL a declarat că Oprescu nu a vrut în nicio dezbatere publică să se delimiteze de Ion Iliescu şi de mineriade.

El a mai spus că de duminică seară Sorin Oprescu este candidatul oficial al lui Iliescu.

La rândul său, prim-vicepreşedintele PDL Theodor Stolojan a făcut un apel către "electoratul bucureştean care crede în valorile liberale şi care a votat în primul tur pentru un candidat sau altul, nu pentru Sorin Oprescu", să voteze în al doilea tur de scrutin al alegerilor locale din Bucureşti pentru Vasile Blaga.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Deci Oprescu, ieri a mintit in continuare, spunand ca Blaga ar fi participat ca complice tacit macar, la mineriade si ca el ca nemembru de partid nu.
De fapt Blaga a spus ca Oprescu, nu s-a delimitat de Iliescu ca raspunzator de aceste mineriade si Oprescu a raspuns altceva delimitandu-se de eveniment dar nu si de responsabili si a vorbit pentru cine nu ar sti adevarul ca si cum mineriadele ar fi fost facute si cu participarea lui Blaga dar in rest de niste necunoscuti, ca el doar pe Blaga il stie implicat pe acolo si eventual ar putea sa-l gaseasca responsabil.

Bibliotecaru spunea...

A minţit sau nu, nici nu are atâta importanţă. Dar să faci în 2008 o problemă din implicarea la mineriade, mi se pare pur şi simplu un vaiet de durere de bătături la degetele unui picior de lemn. Ce legătură are primăria Bucureştilor cu mineriada de acum 17 ani? Dacă implicarea în mineriade diferenţiază candidaţii pentru primăria capitalei, "am sfeclit realitatea", ca să spun aşa. Dacă ar exista onoarea candidaţilor, după astfel de discuţii ar trebui să se retragă din cursa electorală. Cine recurge la astfel de probleme în campania electorală, nu merită onoarea de a ne reprezenta. Eu aştept, cât mai rapid, o dezbatere pe proiecte şi părăsirea zonei ocupate de mocirla politicii româneşti.

Anonim spunea...

Te rog mult caci am incredere in tine, verifica daca pe blogul lui AN apar in continuare postarile mele, de exemplu pe firul Mesajul alegerilor..ti-am raspuns tie, dar am postat apoi si eu il vad iesit de la moderare, textul postat aici la tine putin modificat, unde cred ca am intru totul dreptate dar nu-i este deloc favorabil lui Oprescu aratand ca regele e gol.

Bibliotecaru spunea...

Au apărut:
ion adrian spune:
iunie 3, 2008 la 11:52 am

ion adrian spune:
iunie 3, 2008 la 12:00 pm

ion adrian spune:
iunie 3, 2008 la 12:06 pm

ion adrian spune:
iunie 3, 2008 la 12:55 pm

Anonim spunea...

Implicarea, este ca Oprescu a facut un blat, este sprijinit de o persoana care ar putea foarte posibil sa fie condamnat penal pentru instigare si complicitate la crima , esti prea tanar ca sa realizezi efecti acestea si chiar daca nu ar avea importanta asta trebuia sa spuna Oprescu nu sa ma manipuleze pe mine intr-un mod nerusinat caci dupa ce l-am auzit, am spus a inebunit Blaga, ori Blaga cerea unui candidat la primaria orasului care a suportat minwriada sa se delimiteze de eveniment si de autori iar falsificatorul, a incercat sa ma mistifice.
Da-l in masa.Alt termen nu am.
PS. Verifica daca vrei ce te-am rugat si ti-am mai scris inca ceva acolo, la AN.

Anonim spunea...

Multumesc esti fantastic nici nu terminasem eu postul urmator si tu deja verificasesi.
Asa este si in curand o sa iasa de la moderare cel care iti este destinat ef la propunerea ta foarte buna.

Bibliotecaru spunea...

Am verificat şi răspunsul e mai sus. Este postarea cu regele gol.