vineri, iunie 20, 2008

România uitată


http://pixhost.eu/avaxhome/avaxhome/2008-01-26/cantece01.jpg
Cristian Vasile (n. 1908 - d. 1985) a fost un cântăreţ român de muzică uşoară. Cântăreţul cu voce de tenor, din perioada interbelică, a cântat în special la restaurantul „Vulpea Roşie”.

Cel mai cunoscut cântec al lui Cristian Vasile a fost faimosul şlagăr „Zaraza”, o versiune plagiată a unui tango uruguayan cu acelaşi nume compus în anul 1929 de către Benjamin Tagle Lara şi interpretat de Ignacio Corsini. Adaptarea în limba română aparţine textierului Nicolae Kiriţescu.

Zaraza

Blanca huella que, todos los dias,
clavado en el yugo, me ves picanear;
compañera del largo camino
las horas enteras te veo blanquear.
Mientras que, bajo el peso del trigo,
los ejes cansados los siento quejar,
yo, anudando mi pena a esa queja,
con cantos y silbos te sé acompañar.

A la huella, huella, zaraza,
huella, huella, guay!
Volverá la ingrata a su casa
andará por áhi...
Que si yo la viera, zaraza,
la hablaré, velay...
¡A la huella, huella, zaraza,
huella, huella, guay!

The image “http://farm1.static.flickr.com/234/523239140_40b6914194_m.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Buey zaraza, tus ojos tristones
mirando la huella parecen buscar
el milagro de aquellos pasitos
que al irse la ingrata no supo dejar.
Compañero que, unido conmigo
a un mismo destino, tenemos que andar,
seguiremos rastreando la huella,
la misma gue siempre la vemos blanquear.

Alte şlagăre: „Nusha”, „Nunuţo”, „Iubesc femeia”, „Aprinde o ţigare”, „Nu!”, „Pentru tine am făcut nebunii”, „Pe cer s-a stins o singură stea”, „Pe boltă când apare luna”, „Minte-mă!”.



Cristian Vasile - Nusa
Rascolesc in mine triste amintiri
Ce renasc in soptiri
Am avut de atuncia atatia ani de chin
Glasuri din trecut revin

Si soptesc duios, incetisor, un refren de amor

Nusa, iti amintesti de vremea de demult ?
Nusa, cand balalaica m-a indemnat s-ascult
Cuvinte soptite in ritm de tambal
Cand ai vrut sa-mi dai in dar sufletul tau netrebn
Gandind la rai in zadar sa te inteleg

http://www.internationalnewsagency.org/fe.jpg

Ca si atuncia viscolul vuieste in crang
Printre crengi un cantec strun
Sufletul imi este azi imbatranit
Suflet de dureri cernit

Peste camp cu....
Un refren de amor

Nusa, iti amintesti de vremea de demult ?
Nusa, cand balalaica m-a indemnat s-ascult
Cuvinte soptite in ritm de tambal
Cand ai vrut sa-mi dai in dar sufletul tau netrebn
Gandind la rai in zadar sa te ïnteleg



Cristian Vasile - Nunutso
Un dor bolnav ma indeamna tainic de tine
Cu el colind oceanul zarilor senine
Cu el adorm plangand in inima-mi pribeaga
O, dor bolnav, cine sa te-nteleaga

Nunuto, numai tu, doar tu poti sa-ntelegi
Calvarul une inime pribegi
Cu ochii tai divini
Durerea mi-o alini
Si toata deznadejdea mi-o dezlegi

In lumea asta plina de pacate
O inima doar pentru tine bate
Nunuto n-o zdrobi
Mereu te va iubi
Intreaga viata sclava iti va fi

The image “http://i126.photobucket.com/albums/p104/foresthousecoven/cVintageOstrich.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Era o noapte cum n-a fost alta vreodata
Cand stele mici sclipeau pe bolta crenelata
Cand imbatata de imbratisarea muta
Tu fericita mi-ai soptit pierduta

Nunuto, numai tu, doar tu poti sa-ntelegi
Calvarul une inime pribegi
Cu ochii tai divini
Durerea mi-o alini
Si toata deznadejdea mi-o dezlegi

In lumea asta plina de pacate
O inima doar pt tine bate
Nunuto n-o zdrobi
Mereu te va iubi
Intreaga viata sclava iti va fï



Iubesc femeia - Cristian Vasile

Femei sunt in lumea asta mare
Frumoase ca seninul instelat
Gasesti placeri nebune in fiecare
Si-s dulci ca o clipita de pacat

De-mi place o bruna cu ochii de jaratec
In focul caror inima-mi topesc
Apare o blonda cu suras salbatec
Si nu mai stiu pe care s-o iubesc

Iubesc femeia!
De dor nebuna
Femeia bruna
Cu ochi negri de foc
Dar si pe aceia cu ochi verzi ca marea
Imbratisarea ei ma imbata pe loc
Blonda sau bruna imi e tot una
Deopotriva la iubesc
Deopotriva le doresc
Iubesc femeia!
Cand e femeie,
A vietii cheie, doar prin ea o gasesc

Blonda sau bruna imi e tot una
Deopotriva la iubesc
Deopotriva le doresc
Iubesc femeia!
Cand e femeie,
A vietii cheie, doar prïn ea o gasesc



aprinde o tigara... cristian vasile
Cand de ochii tai adanci mi-e dor
Si in noapte chem o raza din lumina lor de vis
Stele mici, spre tine, cand ma indeamna in soapta,
Si-s flamand de al iubirii paradis
Iau atunci si sorb cu sete o tigare,
Si in fumul ei ucid cumplitul dor
Si a mea e atuncia lumea asta mare
Si de viata ma imbat ca de alcool

Aprinde o tigare!
Si-n fumul care zboara-n nori albastri ca un vis
Cufunda-te-n uitare
Si lasa gandului carare de abis

In fumul de tigare
Durerilor gaseste tainicul liman
Gaseste o noua stare si dorului alean
In fumul de tigare
Ce se pierde in val

The image “http://www.artline.ro/admin/_files/newsannounce/195077706.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Cand ajungi sa crezi ca viata-i o povara
Si dureri de neinteles te apasa greu
Cand afara-i ciripit de primavara
Iar in sufletul tau toamna e mereu
Infrateste-te cu fumul din tigare
Si te avanta pe aripa-i de mister
In regatul fara nume si hotare
Si colinde prin oceanul de...

Aprinde o tigare!
Si-n fumul care zboara-n nori albastri ca un vis
Cufunda-te-n uitare
Si lasa gandului carare de abis

In fumul de tigare
Durerilor gaseste tainicul liman
Gaseste o noua stare si dorului alean
In fumul de tigare
Ce se pierde ïn val



Cristian Vasile - Nu
Ca si inainte
Noi ne intalnim
Si dulci cuvinte
Tot mai rostim
Dar totul suna
Ca o minciuna
Cu care incercam sa ne amagim

S-a dus iubirea din amandoi
Doar amintirea vorbeste in noi
De ce iubito sa mai privim inapoi ?

The image “http://www.onlinegallery.ro/minovici/images/gasti_10.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Nu! De amor sa nu mai vorbim,
Nu! E in zadar sa ne mai mintim
Doar trupul tau a ramas langa mine
Inima ta nu mai e pe a mea

Nu! De amor sa nu mai vorbim
Nu! E in zadar sa ne mai mintim
Ca doi prieteni sa ne despartim
De-acum nu mai avem un drum... Adio!

Nu! De amor sa nu mai vorbim,
Nu! E in zadar sa ne mai mintim
Ca doi prieteni sa ne despartim
De-acum nu mai avem un drum... Adïo!



Cristian Vasile - Pentru tine am facut nebunii



Cristian Vasile - Pe cer s-a stins o singura stea



Cristian Vasile - Pe bolta cand apare luna



Cristian Vasile - Minte-ma



Cristian Vasile - Zaraza
Cand apari senorita, in parc pe-nserat
Curg in juru-ti petale de crin.
Ai in ochi patimi dulci si luciri de pacat,
Si ai trupul de sarpe felin.
Gura ta e un poem de nebune dorinti,
Sanii tai un tezaur sublim.
Esti un demon din vis, care tulburi si minti,
Dar ai zambetul de heruvin.

Vreau sa-mi spui frumoasa Zaraza,
Cine te-a iubit ?
Cati au plans nebuni pentru tine,
Si cati au murit ?
Vreau sa-mi dai gura-ti dulce Zaraza,
Sa ma-mbete mereu.
De a ta sarutare Zaraza vreau sa mor si eu!

Vreau sa-mi spui frumoasa Zaraza,
Cine te-a iubit ?
Cati au plans nebuni pentru tine,
Si cati au murit ?
Vreau sa-mi dai gura-ti dulce Zaraza,
Sa ma-mbete mereu.
De a ta sarutare Zaraza vreau sa mor sï eu!

Presupusa rivalitate dintre Cristian Vasile şi Zavaidoc este relatată într-o versiune romanţată de către scriitorul Mircea Cărtărescu în cartea sa, „De ce iubim femeile”, povestirea Zaraza.




Mircea Cartarescu-De ce iubim femeile
http://metropotam.ro/La-zi/2007/10/art8158511055-Zaraza-istorie-si-legenda/bucuresteni%20pe%20strada-normalittatea%20pierduta-1942.jpgzarazahttp://metropotam.ro/La-zi/2007/10/art8158511055-Zaraza-istorie-si-legenda/interior%20high%20life%20bucurestean%201943.jpg
The image “http://i32.photobucket.com/albums/d22/SyrianCubanGirl/VC-1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Niciun comentariu: