miercuri, decembrie 10, 2008

Fotografii în Baia Mare


Pamantul rotund al MAG-ului
Gazeta de Maramures - Miercuri, 10 Decembrie 2008


Holul Palatului Administrativ din Baia Mare a gazduit, in 3 decembrie, vernisajul unei expozitii personale de fotografie, cu titlul "Pamant rotund", autor Marin Giurgiu, cunoscut in lumea fotografilor si cu pseudonimul MAG. Prefectul Maramuresului, Gyöngyike Böndi, a fost gazda evenimentului, secondata de Istvan Ludescher, viceprimarul Baii Mari.

Expozitia este formata din fotografii inedite, realizate intr-o tehnica de panoramare speciala, o "arta foto-grafica" personala, dupa cum a afirmat, la vernisaj, Marin Giurgiu. Aceasta tehnica presupune numeroase ore de munca pentru realizarea fiecarei fotografii. Fotografiile prezinta imagini din Baia Mare, monumente si personalitati ale orasului, toate trecute printr-un proces de metamorfozare ce nu le altereaza identitatea. "E mai greu de spus ca sunt fotografii. As fi vrut sa-i spun expozitie de foto-grafie, adica de lucru cu fotografia, de desenat cu ajutorul fotografiilor, dar m-am gandit ca n-o sa inteleaga lumea. Am incercat, mai mult, sa prezint nu doar ceea ce fac eu, ci si ceea ce se poate face in acest domeniu. Asa cum, in Baia Mare, exista o scoala de pictura, exista si o buna scoala de fotografi, foarte cunoscuti in tara si strainatate. Astept pasul doi, sa vina altii dupa mine, de la care sa am eu de invatat", a declarat Marin Giurgiu. Expozitia va fi deschisa pentru public pana in 3 ianuarie 2009.

Ioan BOTIS

Niciun comentariu: