Nu am reusit sa ascult dar folosesc postul acesta cultural ptr a finaliza chat daca pe tine nu te mai intereseaza problema pastisei lui Paunescu si nestiind daca mai inti la EU copiez aici ce am postat acolo:
ion adrian Says:
June 22nd, 2009 at 11:00 am
Nefiind prea mare aglomeratie, incerc sa lamuresc definitiv o disputa intre mine si Biblio , disputa de acum un an, in care eu sustineam ca dl Paunescu Adrian a comis o crima literara pastisand(probabil ca la ordin) o poezie frumoasa pe care Alifantis compusese o muzica nu mai putin frumoasa si care fusese lansata la cenaclul Flacara , pastisa fiind astfel utilizata ptr proslavirea lui Ceausescu, folosindu-se ceva ce avusese mare succes, “copiii frumosi si liberi” nefiind foarte atenti la cuvinte entuziasmati de ritm si de muzica si schimbarea facandu-se destul de rapid. Evident ca Alifantis a fost complice, cantand melodia pe care el o compusese special pe versurile initiale si in varianta pastisei lui Paunescu.S-a dorit eliminarea referirii la provinciile istorice si introducerea numelui de Nicolae Ceausescu ceea ce Ion Nicolescu nu a acceptat si atunci a facut “porcul” treaba murdara. Probabil ca de aceea , ca sa se stearga urmele, ulterior, toate textele autorului poeziei, poetul Ion Nicolescu, au disparut din biblioteci si deasemeni si varianta initiala a cantecului. Azi vedem ca pastisa se afla in doua variane cu sau fara nicolae ceausescu, caci varianta actuala, existenta la linkul de mai jos, a fost de curand cosmetizata scotandu-se (cine este atent observa ca este ceva scos, ca este un hiatus de vre-o doua ori in text)sintagma esentiala in epoca “traiasca ceausescu”; http://videos.mensup.fr/youtube/video/22j-Ivu81aA/traiasca-romania-traiasca-tricolorul.html
urmeaza ca proba un link in care numele lui Ceausescu nu a fost inca eliminat, ca sa vedeti cum se scrie istoria in comunism si in neo sau post comunism:
http://www.youtube.com/watch?v=8jRD0Y6sbRQ
Si acum iata versiunea poeziei initiale, pe care cu greu am gasit-o si judecati voi singuri:
ALMA VENUS
noi cavaleri ai doinei noi liberi cetateni din dragoste ne nastem din soare si polen aluat al nemuririi pastori si militari cu podul palmei viata ne-o mangagai si ne-o ari noi freamatul de codri noi lanciile lui noi nu suntem o tara onor a nimanui
vom fi stramosii vostri urmasi ne tineti minte o clipa-n care-o mana de oameni si cuvinte au pus un pic de suflet un pic de tricolor ca sa-ti ramana toate in vis la locul lor ca sa-ti ramana hora oratia-n pridvor am pus si trup si suflet la inaltarea lor
noi fiii tai nu ardem pe rug cuvinte mari noi te rugam cu piatra batrana de hotar noi te rugam cu brazda de sange de sub plug noi fiii tai nu ardem cuvinte mari pe rug noi fiii tai nu suntem a mare sau a mic noi te rugam cu viata si nu cerem nimic
tot ce doreste tara asa se implineasca moldova si ardealul si tara romaneasca sa aiba vecinic pace si dragoste sa nasca moldova si ardealul si tara romaneasca moldova si ardealul si tara romaneasca copii frumosi si liberi si vivat sa traiasca Traiasca Romania Traiasca Tricolorul Traiasca - Alma Venus - Maria Sa Poporul
ION NICOLESCU (1975, Vox populi vox dei, 1979)
Nota: am pastrat textul exact cum era in cartea unde a aparut, dar am pus i din a.
PS. Poetul nu stie de aceste actiuni ale mele, el traind intr-o alta lume, a lui, poate mai frumoasa si desigur neputand sa se apere si sa-si apere memoria in nici -un fel in fata ligioanelor ….pe care le-a calificat mereu destul de exact si fara teama.
Există câteva forme foarte reuşite: cavaleri ai doinei brazda de sange de sub plug noi te rugam cu viata
În rest mesajul este cel tipic de la Cântarea României, versuri-odă. Sunt absolut convins că dacă această poezie nu era pusă pe note, nu era cântată, nu se înscria în psihoza care a fost atunci, în naţionalismul Cenaclului, nu ar fi auzit nimeni de ea.
Am să vă ofer o poezie ceva mai veche, scrisă în 1927 de R. P. Blackmur.
ALMA VENUS The old old men, since they have wit To count no thing entirely done, No race completely run, Will pardon me that I should sit Beating my days out in the sun; That I should never lift a finger, Nor urge one thought ahead, Except maybe to linger Upon some image that might else have fled, A wind-borne shaft of dust, to join the dead. They'll pardon me that I should choose, For all my laziness, Out of the images That contemplative men may use To dramatize their reveries, That of a noble woman in her ease. No man's that old and anxious after death But that old memories will flood With new-born sweetness all his blood If this grave woman cool him with her breath, Or drop her hair on him, a perfumed hood.
The old old men will pardon me That I have, breathing in my mind And stretched like flesh upon my nerves, The one life older than all history,
Older than any dust they find Cluttering Egypt's infancy Or Greece's full age, or Rome declined, The oldest goddess that an old man serves.
Looking at her there where she lies I see, for all the time she's run, There's not that beauty in her eyes A common woman might have earned Out of such seasons in love's school; Nor yet that look of cool Extravagant indifference A lesser spirit might have learned When so much adulation had been won And with so little violence. I think (maybe because of the intense Heat of the ancient sun) That she has whirled too many an identical round Of bitter spring and swollen June Ever to be completely beautiful Or perfect like those women snared in dreams* Looking at her grave nakedness it seems Her flesh has been long trodden, like that ground Where the world's playboy and the world's fool, Where Socrates and Hercules Tramped smooth the narrow pound. So if the old old men forgive me I'll say she is more powerful And far more wise Than any Socrates and Hercules. I think maybe there stir In her most muscular broad thighs All men that ever were. R. P. BLACKMUR. SURSA: http://www.archive.org/stream/bestpoemsof1927009249mbp/bestpoemsof1927009249mbp_djvu.txt
Ştirile sunt obţinute din cadrul MEDIAFAX, AmosNews, Rompres, FrontNews, NewsIn şi ediţiile online ale presei şi instituţiilor statului.
OAMENI DE TOATĂ JENA
Frank Zapa[King], pentru minciună, rea voinţă şi simulare de imbecilitate (sau poate că imbecilitatea este reală... acum am îndoieli asupra simulării).
Robert Horvath (CINEAST NEW YORK), pentru că nu are capacitatea intelectuală necesară înţelegerii faptului că afirmaţiile trebuiesc probate. Trebuie să adaug şi o adâncă lipsă de bun-simţ.
Eva, pentru un caracter atât de murdar încât nici măcar nu-l pot exprima aici exprimat pe blogul decent al domnului Vosganian.
vaisamar, mi-a pus răbdarea la încercarea şi nu renunţă nici dincolo de orice limită.
Lista persoanelor care nu se bucură de respectul Bibliotecarului
Anton Constantinescu, pentru autosuficienţă, aroganţă intelectuală şi cenzură.
Silvia Holotiuc, pentru că are un suflet atât de negru încât nu poate fi recuperat.
Cristian Boureanu, pentru comportament ignobil.
Gabriel Preda, pentru lipsa unui minim confort intelectual.
Ion "Adrian" Sebastian, pentru denigrare şi minciună calomnioasă.
Raluca Turcan, pentru cenzurarea repetată a unor mesaje absolut decente.
Traian Băsescu, pentru că nu a avut nici cea mai mică reacţie după ce un român şi-a dat foc în faţa Palatului Cotroceni acuzându-l de dictatură.
Vasile Bleotu, pentru ieşirea necontrolată la adresa doamnei Maria Eugenia Barna nightmare, pentru că este un om cu raţiunile ermetic închise.
Iepurele de Martie pentru insistenţa sa de a fi răutăcios (îmi pare că şi-a dorit să fie aici)
3 comentarii:
Nu am reusit sa ascult dar folosesc postul acesta cultural ptr a finaliza chat daca pe tine nu te mai intereseaza problema pastisei lui Paunescu si nestiind daca mai inti la EU copiez aici ce am postat acolo:
ion adrian Says:
June 22nd, 2009 at 11:00 am
Nefiind prea mare aglomeratie, incerc sa lamuresc definitiv o disputa intre mine si Biblio , disputa de acum un an, in care eu sustineam ca dl Paunescu Adrian a comis o crima literara pastisand(probabil ca la ordin) o poezie frumoasa pe care Alifantis compusese o muzica nu mai putin frumoasa si care fusese lansata la cenaclul Flacara , pastisa fiind astfel utilizata ptr proslavirea lui Ceausescu, folosindu-se ceva ce avusese mare succes, “copiii frumosi si liberi” nefiind foarte atenti la cuvinte entuziasmati de ritm si de muzica si schimbarea facandu-se destul de rapid. Evident ca Alifantis a fost complice, cantand melodia pe care el o compusese special pe versurile initiale si in varianta pastisei lui Paunescu.S-a dorit eliminarea referirii la provinciile istorice si introducerea numelui de Nicolae Ceausescu ceea ce Ion Nicolescu nu a acceptat si atunci a facut “porcul” treaba murdara. Probabil ca de aceea , ca sa se stearga urmele, ulterior, toate textele autorului poeziei, poetul Ion Nicolescu, au disparut din biblioteci si deasemeni si varianta initiala a cantecului. Azi vedem ca pastisa se afla in doua variane cu sau fara nicolae ceausescu, caci varianta actuala, existenta la linkul de mai jos, a fost de curand cosmetizata scotandu-se (cine este atent observa ca este ceva scos, ca este un hiatus de vre-o doua ori in text)sintagma esentiala in epoca “traiasca ceausescu”;
http://videos.mensup.fr/youtube/video/22j-Ivu81aA/traiasca-romania-traiasca-tricolorul.html
urmeaza ca proba un link in care numele lui Ceausescu nu a fost inca eliminat, ca sa vedeti cum se scrie istoria in comunism si in neo sau post comunism:
http://www.youtube.com/watch?v=8jRD0Y6sbRQ
Si acum iata versiunea poeziei initiale, pe care cu greu am gasit-o si judecati voi singuri:
ALMA VENUS
noi cavaleri ai doinei noi liberi cetateni
din dragoste ne nastem din soare si polen
aluat al nemuririi pastori si militari
cu podul palmei viata ne-o mangagai si ne-o ari
noi freamatul de codri noi lanciile lui
noi nu suntem o tara onor a nimanui
vom fi stramosii vostri urmasi ne tineti minte
o clipa-n care-o mana de oameni si cuvinte
au pus un pic de suflet un pic de tricolor
ca sa-ti ramana toate in vis la locul lor
ca sa-ti ramana hora oratia-n pridvor
am pus si trup si suflet la inaltarea lor
noi fiii tai nu ardem pe rug cuvinte mari
noi te rugam cu piatra batrana de hotar
noi te rugam cu brazda de sange de sub plug
noi fiii tai nu ardem cuvinte mari pe rug
noi fiii tai nu suntem a mare sau a mic
noi te rugam cu viata si nu cerem nimic
tot ce doreste tara asa se implineasca
moldova si ardealul si tara romaneasca
sa aiba vecinic pace si dragoste sa nasca
moldova si ardealul si tara romaneasca
moldova si ardealul si tara romaneasca
copii frumosi si liberi si vivat sa traiasca
Traiasca Romania Traiasca Tricolorul
Traiasca - Alma Venus - Maria Sa Poporul
ION NICOLESCU
(1975, Vox populi vox dei, 1979)
Nota: am pastrat textul exact cum era in cartea unde a aparut, dar am pus i din a.
PS. Poetul nu stie de aceste actiuni ale mele, el traind intr-o alta lume, a lui, poate mai frumoasa si desigur neputand sa se apere si sa-si apere memoria in nici -un fel in fata ligioanelor ….pe care le-a calificat mereu destul de exact si fara teama.
Biblio,
M-ar fi interesat parerea ta ca poet asupra poeziei de mai sus, chiar daca subiectul Paunescu este inchis.
Există câteva forme foarte reuşite:
cavaleri ai doinei
brazda de sange de sub plug
noi te rugam cu viata
În rest mesajul este cel tipic de la Cântarea României, versuri-odă. Sunt absolut convins că dacă această poezie nu era pusă pe note, nu era cântată, nu se înscria în psihoza care a fost atunci, în naţionalismul Cenaclului, nu ar fi auzit nimeni de ea.
Am să vă ofer o poezie ceva mai veche, scrisă în 1927 de R. P. Blackmur.
ALMA VENUS
The old old men, since they have wit
To count no thing entirely done,
No race completely run,
Will pardon me that I should sit
Beating my days out in the sun;
That I should never lift a finger,
Nor urge one thought ahead,
Except maybe to linger
Upon some image that might else have fled,
A wind-borne shaft of dust, to join the dead.
They'll pardon me that I should choose,
For all my laziness,
Out of the images
That contemplative men may use
To dramatize their reveries,
That of a noble woman in her ease.
No man's that old and anxious after death
But that old memories will flood
With new-born sweetness all his blood
If this grave woman cool him with her breath,
Or drop her hair on him, a perfumed hood.
The old old men will pardon me
That I have, breathing in my mind
And stretched like flesh upon my nerves,
The one life older than all history,
Older than any dust they find
Cluttering Egypt's infancy
Or Greece's full age, or Rome declined,
The oldest goddess that an old man serves.
Looking at her there where she lies
I see, for all the time she's run,
There's not that beauty in her eyes
A common woman might have earned
Out of such seasons in love's school;
Nor yet that look of cool
Extravagant indifference
A lesser spirit might have learned
When so much adulation had been won
And with so little violence.
I think (maybe because of the intense
Heat of the ancient sun)
That she has whirled too many an identical round
Of bitter spring and swollen June
Ever to be completely beautiful
Or perfect like those women snared in dreams*
Looking at her grave nakedness it seems
Her flesh has been long trodden, like that ground
Where the world's playboy and the world's fool,
Where Socrates and Hercules
Tramped smooth the narrow pound.
So if the old old men forgive me
I'll say she is more powerful
And far more wise
Than any Socrates and Hercules.
I think maybe there stir
In her most muscular broad thighs
All men that ever were.
R. P. BLACKMUR.
SURSA: http://www.archive.org/stream/bestpoemsof1927009249mbp/bestpoemsof1927009249mbp_djvu.txt
Trimiteți un comentariu