luni, noiembrie 29, 2010

Muzică şi poezie


http://www.araratonline.com/wp-content/uploads/2010/11/afis-denisa-si-harry-mic1.jpg

Denisa Comănescu & Harry Tavitian

Vineri 3 decembrie 2010 ora 18 Rotonda Muzeului Literaturii (B-dul Dacia 12) http://www.mnlr.ro/ro-contact.html

Prezintă poetul Traian T. Coşovei. Întâlnirea noastră e prilejuită de “Serile de literatură şi muzică ale Muzeului Naţional al Literaturii”

Intrarea liberă, în limita locurilor disponibile (care nu sunt multe…)

Mă leagă de Denisa o veche prietenie. Este o poetă de mare sensibilitate şi un adevărat profesionist al cărţii. Iubeşte jazzul şi cred că afinitatea noastră sufletească nu e întâmplătoare. Aşa cum pe mine poezia mă ajută să îmi esenţializez muzica, jazzul îi dă Denisei un plus de spontaneitate.

Am încercat ca în spectacolele de jazz şi poezie pe care le-am făcut, cele două arte surori să trăiască împreună, dialogul să fie viu, autentic şi m-am ferit ca vreuna dintre ele să fie doar o ilustrare a celeilalte.

Denisa Comănescu: „Eu sunt o fană Harry Tavitian. Face un jazz plin de poezie. Harry şi-a găsit acea formulă muzicală prin care este tot timpul pe val. De câte ori am ocazia, merg să-l ascult şi să mă bucur.“

„Pasionat de sincretismul artelor încă din anii ’80, Harry Tavitian este un veteran al concertelor in care jazzul şi poezia se întâlnesc sub semnul spontaneităţii. A realizat primele concerte de jazz şi poezie în 1983, la Clubul de jazz pe care îl conducea la Biblioteca Judeţeană Constanţa, avându-i ca invitaţi pe poetul Radu Satcău, pe Johnny Răducanu şi pe regretatul contrabasist Ovidiu Bădilă. Jazzul lui Tavitian şi poezia lui Mircea Dinescu, Adam Puslojic, Mircea Ciobanu, Dinu Adam, Virgil Mihaiu au fost împreună la Atelierele de Improvizaţie pe care Tavitian le-a organizat la Constanţa începând din 1987. A participat la spectacole de jazz şi poezie atât în ţară cât şi în stăinătate (Anglia, Ungaria, Serbia).“ (Artemie Căluş)

O scurtă biografie a Denisei, aici: http://www.humanitas.ro/denisa-comanescu


(sursa: http://www.araratonline.com/?p=2774)

Niciun comentariu: