miercuri, septembrie 05, 2007

admodum



(aproximativ)
Cine iubeşte sondajele de opinie?
Presedintele Basescu si democratii raman in continuare lideri in increderea electoratului. 42% din romani ar vota cu PD in cazul in care duminica viitoare s-ar organiza alegeri parlamentare, potrivit unui sondaj realizat, in perioada 8-15 august, de IMAS. Democratii sunt urmati de PSD cu 17%, PNG (13%), PNL (12%) si PRM (5%), in timp ce UDMR si PLD sunt cotate cu 4%, respectiv 3% in increderea respondentilor. Potrivit sondajului, 22% din cei chestionati si-au exprimat neparticiparea la vot sau indecizia pentru alegerile parlamentare. Seful statului se afla in fruntea clasamentului increderii in personalitatile politice cu 54% din aprecierile pozitive ale alegatorilor. El este urmat de presedintele PNG, George Becali, cu 37%, si presedintele PLD, Theodor Stolojan, cu 28%. Atat liderul PSD, Mircea Geoana, cat si premierul Calin Popescu Tariceanu sunt creditati de 20% din cei chestionati. Romania Liberă, Miercuri 05 Septembrie 2007
Citeam sondajele de opinie ale IMAS, sondaje preluate de absolut toate ziarele, şi priveam uimit cum la încrederea în personalităţi politice suma procentelor ajunge la 244%. Mi-am spus că ceva nu este tocmai corect. Priveam cum cei ce faceau analiza erau speriaţi de procentele mari dar nu făceau "unu plus unu egal doi". Am luat atunci sondajul IMAS direct de la sursă. Am constatat că lucrurile stau puţin altfel, întrebarea nu era "în cine aveţi mai multă încredere" ci "câtă încredere aveţi în fiecare dintre cei puşi pe listă". Astfel, personalităţile nu mai intrau într-o competiţie adevărată. Deci… Încrederea în principalele personalităţi politice. Câta încredere aveţi în următoarele personalităţi publice? Ce spune sondajul de opinie? Că, de exemplu, 28% dintre intervievaţi consideră că au foarte multă sau destul de multă încredere în domnul Stolojan. Am înţeles acum. Nu ne sunt prezentate însă unele date edificatoare, cum ar fi cât la sută dintre persoane nu au încredere în nici un reprezentant al clasei politice. Dar acest lucru se poate aproxima. Avem 13 personalităţi, maximul de procente ar fi 100 la fiecare… deci 1300 per total. Adunând procentele "de bine" de la fiecare obţinem 244… după un calcul mic, obţinem că 1056 au o părere "asa si asa", proastă sau foarte proastă despre oamenii politici în totalitatea lor. Ceea ce înseamnă că populaţiea are o părere bună şi foarte bună despre 18,77% din clasa politică şi pentru 81,23% din clasa politica are o părere "aşa şi aşa", proastă şi foarte proastă. Parcă se mai apropie de realitate.
Domnilor de la partide!!! Se îngrijorează cineva? N-ai să vezi…

13 comentarii:

Anonim spunea...

Nu se ingrijoreaza as continua eu fraza ta, pt ca nu le mai pasa, nu le mai pasa de membrii din partide (acum tu stii la ce partid ma refer in special), nu le mai pasa de munca oamenilor simpli, lor le pasa doar de faptul ca si-au umplut conturile. Dar normal vin alegerile si sa vezi cum ii vor baga pe toti in seama, va fi amuzant.In plus nici romanii iar spun eu, nu vor mai iesi asa usor la vot.

Anonim spunea...

Dl. Codrin Ştefănescu se pare că va face un nou partid bazat pe cei sub 40 de ani. Rămâne de văzut dacă v-a ajunge destul de cunoscut. I-am auzit intenţiile ieri la Realitatea TV, intenţiile sunt bune. Să vedem şi fapta. Dacă vrei să-l cunoşti pe Codrin în afara imaginii TV, citeşte aici:
http://www.chatro.ro/07-06-07.html

Anonim spunea...

Bibliotecaru ma gandeam la ce ai scris tu si chiar daca am lua atitudine cumva , ar trebui sa fii si tu langa noi, ca te vad si pe tine luand atitudine :).
Nu-mi place Codrin Stefanescu, mi se pare oportunist, poate ma insel, dar sincer mie nu-mi place.

Anonim spunea...

Eu am o problema "gravă"... de obicei văd ceva mai departe decât un interes de moment şi atunci punctul meu de vedere nu prea este acceptat pentru că nu este înţeles şi, mai ales, crezut.
De exemplu ştiam că Pavarotti va muri de câteva săptămâni, pentru că ştirea banală de pneumonie nu putea fi credibilă în cazul unui cântareţ de operă cu asemenea experienţă, îmi spunea altceva mie, altceva decât celor mulţi (Dumnezeu să-l ierte!). La un moment dat mi-am spus să pun pe blog un mic moment de aducere aminte, nu a fost vizitat însă de prea multa lume :(. Probabil acum toţi vor să caute imagini şi muzica cu el.
Spunând ceea ce văd eu în spatele lucrurilor, şi nu ceea ce este indeobşte cunoscut, îmi adun mulţi duşmani. Vorbeam de prăbuşirea PSD de dinainte de referendum, nu ştiu dacă ai citit dialogul, pe chatul Atac, cu Mircea Geoana... I-am spus lui Geoană, omule greşeşti, hai să te ajut să nu prăbuşeşti partidul. Hai să faci un partid adevărat, cu doctrină, un partid care să depăşească "adunarea" de interese. Nu o făceam interesat, nu vroiam milioanele de euro pe care PSD le plăteşte consilierilor de imagine anglo-saxoni, nu sunt fan PSD, dar... nu vreau însă să pice PSD pentru că nu este benefic României. De exemplu şi mama a fost un duşman al meu, mult timp, pentru că nu am lăsat-o să depună bani la Caritas sau Gelsor. Propria mea mama, nu a avut încredere în judecata mea. Restul familiei, care depuseseră banii şi aşteptau profitul, îmi râdeau în nas de cât de prost sunt. Când s-a dovedit că am avut dreptate, nimeni nu s-a obosit să-mi spună că realitatea era chiar ce prostia prevăzută de mine, cu jocul piramidal. Toţi gândeau "după" că era normal să fie aşa.

Dar adevărata mea problemă este că sunt leneş, nu-mi place să ies din casă, am luni de zile în care nu am ieşit, nu place să-mi părăsesc fotoliul...
Aşa că întreb... Aş putea să fiu eu creierul din umbra? :) Vreau rolul de şobolan rozaliu! :)

Anonim spunea...

:)) Da vreau sa fii sobolanul rozaliu si sa ne bagi si pe noi pe ici pe colo in functii.:))
Eu promit Bibliotecaru sa nu-ti ies din cuvant daca imi dai si mie o functie ceva, ca na asa se petrece undeva, intr-un partid, in care marele lider isi bate joc pur si simplu de toti membrii partidului, in care oamenii simpli din partid sunt trimisi decat la campanii si strans voturi, dar in care sunt implementati cei care cara mapele si pazesc usile.

Nici eu nu vreau sa pice PSD-ul , dar raman la ideea mea ca singurul caruia ii pasa de PSD este dl .Adrian Nastase. Asa cred eu, asa-mi spun faptele, cand voi gresi, voi recunoaste, dar acum indiferent de ce se spune, eu asa il vad pe Adrian Nastase, cel care mai poate face cava bun.
Asta am indraznit sa spun de ceva timp si na se dorea sa tac din gura.
Dar nu voi tacea de data asta.

Anonim spunea...

Dar mie cine îmi dă funcţia aia care îmi permite să dau funcţii la alţii. :) Hrebenciuc miscă sforile, dar nu le face el. Sforile sunt făcute de ambiţia umană. Şi el, ca şi mine, ştie cam de unde pleacă sfoara şi unde, sau la ce, se leagă. Nu întâmplător a muncit ca să desfacă PD de PNL şi apoi să lege PNL de PSD. Chestiunea asta durează de când Tăriceanu s-a răzgândit şi nu şi-a mai dat demisia. Atunci s-a identificat punctul sensibil. Hrebenciuc spune ca are încolţită ideea în minte de un an jumăte, eu cred ca de prin 2005, la începutul anului (pentru că atunci a venit si la mine în cap acelaşi lucru, posibilitatea unui guvern de uniune naţională care să includă şi PSD)
Hrebenciuc este deja in locul care mişcă munţii, dar eu unde sunt... acasă pe fotoliu.
Tu faci cum crezi, sfatul meu este însă să nu ajungi să crezi că Adrian Năstase este un cavaler cu armură strălucitoare. E un om destul de speriat după atacul cu termopanele, un om care încearcă şi el o soluţie onorabilă. Dar mai ales, Adrian Năstase este un om slab care renunţă la presiune directă şi îi e rusine să spună nu "prietenilor", chiar daca asta înseamnă rău pentru el. Nu discut buna sa intenţie, dar nu cred că ar trebui să meargă spre sfera executiva ci spre sfera logică, politică. Îl văd pe Năstase mai mult preşedinte, reprezentativ într-o Românie normală, decât premier.

Anonim spunea...

Replica ta cu "Romania normala" suna bine , dar din pacate nu este asa...

Anonim spunea...

Ei... "din păcate"... şi rostul tău care mai este atunci? Nu oare de a pune România pe făgaşul său de normalitate? Natura îşi costruieşte un echilibru chiar şi prin dezechilibrele sale.
Ai putea să te gândeşti la ce lucruri ai vrea să schimbi în România, absolut tot ce-ţi trece prin minte. Discută şi cu prietenii tăi. Orice schimbare, cât de mică. O listă exhaustivă.

Anonim spunea...

:) Vezi Bibliotecaru tu ma faceai visatoare, dar tu acum ma faci sa fiu optimista si de asta iti spuneam ca totusi conteaza ce cred oamenii, daca multi pana la urma lupta pt ideile lor, e ceva, nu?

Anonim spunea...

:) Tot cred că esti visătoare. Încerc să te ajut cumva să-ţi împlineşti un vis imposibil. Uneori minuni se întâmplă. Nu uita de lista... pe îndelete.

Anonim spunea...

:)) Uneori visele se implinesc, daca tot crezi mult in ele. As avea o carte, dar macar daca o mica idee o impunem va fi ceva.

Anonim spunea...

Nu merge cu o idee, trebuiesc toate... doar asa se poate face un program de guvernare. EXHAUSTIV. Si repede, timpul e scurt. Trebuie sa va organizati...

Anonim spunea...

:)) Sunt convinsa ca acum crezi si tu ca si mine in astea..sa fim seriosi, actuala conducere nu tine cont de nimic, poate viitoarea conducere va aduce o schimbare si va tine cont si de noi cei tineri(cei tineri care in general nu lingusesc, ci muncesc ), care poate chiar ne dorim ceva mai bun....