luni, septembrie 17, 2007

fumus et oculus



(fum şi ochi
Războiul PD-PNL se aprinde pe un nou front: Primăria Capitalei. Deocamdată este un război al declaraţiilor.

PNL a început ostilităţile prin acordarea unui cadou simbolic primarului general al Bucureştilor, domnul Adrian Videanu. Cadoul consilierilor PNL din CGMB a constat dintr-o bordură "de calitate superioară". S-a insistat asupra termenului de garanţie superior celor cu care edilul Bucureştiilor stabileşte graniţele trotuarelor oraşul. Înţelesul ironic al gestului este că bordura reprezintă un cadou-simbol, un semn de "recunoaştere a realizărilor în domeniul asfaltării".

„Traficul în Bucureşti este un coşmar. Aruncăm un miliard de euro la coş pe nişte lucrări făcute de mântuială", afirmaţia îi aparţine lui Antonel Tănase, liderul consilierilor PNL din Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Am fost puţin uimit de această ştire. De ce? Pentru că nu l-am putut localiza pe acest domn Antonel Tănase. Poate totuşi memoria îmi joacă feste din moment ce regăsesc numele de Antonel Tănase în Comisia de Cenzori a PNL. Probabil că este un om important pe care nu-l recunosc după nume sau domnul Antonel Tănase este o persoană nouă printre vocile PNL-iste. Eu, cel puţin, nu l-am sesizat până acum. Am căutat, firesc, un C.V. al domniei sale. Am găsit, neaşteptat, unul în engleză. De ce spun neaşteptat? Pentru că un Curriculum Vitae este cam latin pentru a-l face în engleză. Am să trec peste datele personale precum numărul de telefon de acasă şi adresa sa… am să trec direct la educaţie.
III. INTELECTUAL BACKGROUND EDUCATION
- High school - economic profile, graduated in 1990.
- Faculty: - University of Bucharest, Faculty of History, graduated in
1997.
- Courses, Specializations: - University of Bucharest, Master's degree in history, 1998.
- Chartered accountant- member of CECCAR
- Computer literacy: MS OFFICE (Word, Excel,
Access, Powerpoint), CIEL, WINMENTOR.
- Mother tongue: Romanian
- Driving license: B category
- Foreign languages: French, English, average level.
- Professional Fields in which I'm interested:
specialized institutions of credit, finances audit and
econometry.


Am observat cu mirare că domnul Antonel Tănase are un Master în Istorie dar activitatea sa se bazează pe cunoştinţele din liceu, adică contabilitatea. Mai mult, zona domniei sale de interes este tot în domeniul financiar.

IV. PROFESSIONAL CAREER
- Profession: chartered accountant, authorization no. 19…, Bucharest branch.
- Job; chartered accountant.
- Field of activity: finance-accountancy.
- Professional experience:
Chief accountant with the County Commission of Credit Cooperative of
GALATI, 1991-1992
Accountant, chief accountant with SC Salcioara SRL 1992-1998
Economic manager SC Comasig-ro SRL, 1999-2001
Finance manager SC Publiferom Advertising SRL, 2002
Since 2002 freelance chartered accountant
Significant collaborations: financial counsellor with Eurocmunicatii SA; auditor at Nauman foundation; tax consultant with Selectrom Italy SRL
V. PUBLIC POSITIONS
General counsellor with the City Hall of the Municipality of Bucharest
Secretary of the economic Commission-budget and finance of City Hall of the Municipality of Bucharest; Member of the Commission of the environment and civil-ecological education City Hall of the Municipality of Bucharest; Member of the Territorial Authority for Public Order, Bucharest.


De ce am tot dat acest citat nesfârşit din C.V. domnului Antonel Tănase? Pentru că, deşi este un candidat, nu-i aşa, nu prea am putut da de aceste informaţii cu uşurinţă. Mă întreb de ce? Poate că nivelul meu de experienţă nu este destul de ridicat şi informaţiile acelea există pe site. Eu nu am reuşit decât să găsesc declaraţia sa de avere. Am mai descoperit pe site-ul primăriei Bucureştilor, de altfel foarte bine realizat, şi o trimitere spre Biblioteca Metropolitană. De acolo am ajuns la Biblioteca Virtuală Metropolitană, o altă rană pe sufletul meu, rămasă exact în stadiul în care aceasta a fost deschisă, cu 9 autori.

Depăşind acest moment, are domnul consilier Antonel Tănase dreptate în ceea ce-l priveşte pe primarul general al capitalei? Desigur, activitatea domniei sale în postul de primar al Bucureştilor nu este de loc satisfăcătoare. Toate aceste proiecte faraonice sunt făcute fără a satisface mai întâi nevoile de bază ale bucureştenilor şi, mai ales, fără a gândi cum anume trăiesc cei care se mişcă prin Bucureşti în toată această perioadă a marilor prefaceri. Ironia consilierilor PNL este pe deplin justificată. Unde au fost ei însă până acum? De ce nu au făcut astfel de gesturi publice pe când se schimba prima bordură în Bucureşti. Acum este deja banul cheltuit. Noi toţi am văzut această “borduriadă” ca un mod de a câştiga bani pentru unele firme private, noi însă nu putem face nimic, nu avem posibilitatea de a strânge date pentru a dovedi ceva şi nu este treaba noastră să facem asemenea demers, dânşii însă, în calitate de consilieri, au toată puterea de a controla activitatea primarului şi de a-l opri să cheltuiască banii primăriei fără judecată. Ca de fiecare dată însă, domnii consilieri sunt mai întâi politicieni şi pe urmă angajaţi ai cetăţeanului. Denunţul făcut asupra primarului Videanu devine astfel şi un autodenunţ.

Ce spune în replică domnul Videanu? Domnul Videanu spune că aceşti consilierii PNL se consideră eliberaţi de angajamentele faţă de bucureşteni. Şi ce mai spune domnul primar?
"În calitate de Primar General, ales pe când reprezentam Alianţa D.A.(PNL-PD), le mulţumesc consilierilor generali ai PNL pentru că, atât timp cât şi-au menţinut angajamentele luate faţă de bucureşteni, au votat toate proiectele pe care le-am propus pentru reabilitarea infrastructurii Capitalei. Acum, înţeleg că se consideră liberi de angajamente şi pot declara orice, motiv pentru care nu voi comenta în niciun fel gestul de astăzi al Consilierilor Generali ai PNL".

Domnilor, de ce vă opriţi aici? De ce vă limitaţi la simple declaraţii? De ce nu daţi pe faţă totul şi apoi să vă invitaţi şi pe uşa care duce spre “organele” competente? Bucureştenii ar dormi mai liniştiţi dacă s-ar recupera parte din prejudiciul făcut din banii lor.

5 comentarii:

Maria Barbu spunea...

iarta-ma ca nu am citit textul, dar am vazut pozele si comentariul tau la ele si a fost destul. superb.... si groaznic in acelasi timp.

Anonim spunea...

Dar mai ales adevărat? :)

Anonim spunea...

foarte corect articolul. felicitari.
un scurt comentariu:
cum ar putea dl Antonel Tanase sa faca ceva cata vreme a dat 5000 euro ca sa ia postul de consilier general? si asta nu o sustin eu, o recunoaste chiar dl Tanase intr-un interviu publicat in ziar (il gasiti pe net).
oricum, pentru pozitia 22 sau 23 cat a avut pe liste a dat ca mult... parerea mea.
iar daca o sa intrati pe blogul personal al domnului tanase o sa observati ca are o fidela sustinatoare. pe numele domniei sale rodica voinescu, care ne spune cat de multa dreptate are si ce om minunat este. o fi, nu zic nu.
dar, ma intreb, nu cumva aceasta distinsa doamna o fi una si acceasi cu o doamna care a lucrat sau lucreaza pe la fortele de munca bucuresti? si nu cumva tot aceasta distinsa doamna a candidat din partea partidului domnului tanase la functia de consilier general (cred ca pe locul 59), loc oricum neeligibil.
cred ca este evident faptul ca doamna de mai sus doreste sa urce cateva pozitii.
pentru asta insa trebuie sa mai intre pe blogul sefului Tanase si sa mai scrie destul de multe... ca alti laudatori nu prea vad pe acolo

Anonim spunea...

Te mira cv-u' lu' Antonel..... stai ca nu stii faza tare..... in 90 a terminat liceul , in 97 facultatea de istorie, ari a retinut mai greu anii de domnie ai lu' Stefan ori a mai stat 3 ani pe acasa.....dar cireasa de pe tort nu e asta......cireasa de pe tort e ca in 2003 si-a luat doctoratul in economie si in 2004 a terminat facultatea de finante banci la ASE!!!!!!!!!!! Exact cum ai auzit =))))))))

Bibliotecaru spunea...

Datele sunt, este adevărat, foarte amestecate. Eu cred că domnia sa a încercat de toate profesând însă drept contabil autorizat. A săpa mai departe ar însemna să fiu nepoliticos şi să realizez intromisiune nepermisă în viaţa omului.