Societatea românească s-a aflat după 1989 în faţa unui proces de recuperare a identităţii proprii, identitate cenzurată şi distorsionată în perioada comunistă. Unul din domeniile adânc văduvite înainte de 1989 a fost iconografia. Parte integrantă a spiritualităţii ortodoxe, icoana exprimă grafic întreaga învăţătură a dreptei credinţe. În aceste condiţii, pentru a reintra în normalitate, Biserica a trebuit să pregătească iconari care să picteze corect adevărurile credinţei.
Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, IPS Pimen (sursa: România Liberă)
Între anii 2004 şi 2007, au avut loc patru tabere de câte două săptămâni fiecare, cu subiecte tematice diferite, alese în funcţie de nivelul de pregătire profesională a tinerilor. Moştenind arta iconografică tradiţională a Sfântului Munte Athos prin intermediul Mănăstirii Makri de lângă oraşul grecesc Alexandropolis, atelierul de icoane al Mănăstirii Putna a fost gazda artistică a acestor tabere de pictură. Tematica fiecăreia s-a desfăşurat într-un climat plastic inspirat din mediul clasic al şcolii cretane post-bizantine din secolul al XVII-lea.
Mulţi dintre tineri s-au format în spiritul acestei arte iconografice tradiţionale şi au devenit studenţi la facultăţi de specialitate şi chiar artişti debutanţi.
Sursa articol: Mănăstirea Putna, AGENŢIA DE ŞTIRI BASILICA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu