vineri, septembrie 12, 2008

The Wall III


The Wall I
The Wall II
Pink Floyd The Wall (1982)

Regizor: Alan Parker
Scenarist: Roger Waters
Genul: Drama / Muzica
Durata: 95 minute

Distributie:
Bob Geldof .. Pink
Christine Hargreaves .. Pink's Mother
James Laurenson .. J.A. Pinkerton
Eleanor David .. Pink's Wife
Kevin McKeon .. Young Pink
Bob Hoskins .. Rock and Roll Manager
David Bingham .. Little Pink
Jenny Wright .. American Groupie
Alex McAvoy .. Teacher
Ellis Dale .. English Doctor
James Hazeldine .. Lover
Ray Mort .. Playground Father
Margery Mason .. Teacher's Wife

The image “http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/4/41/Pinkfloydthewall.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
A TREIA PARTE


Goodbye Cruel World
Goodbye, cruel world,
I'm leaving you today.
Goodbye, goodbye, goodbye.
Goodbye all you people,
There's nothing you can say,
To make me change my mïnd.
Goodbye.



HEY YOU
Hey you, out there in the cold
Getting lonely, getting old
Can you feel me?
Hey you, standing in the aisles
With itchy feet and fading smiles
Can you feel me?
Hey you, dont help them to bury the light
Dont give in without a fight.

Hey you, out there on your own
Sitting naked by the phone
Would you touch me?
Hey you, with you ear against the wall
Waiting for someone to call out
Would you touch me?
Hey you, would you help me to carry the stone?
Open your heart, Im coming home.

But it was only fantasy.
The wall was too high,
As you can see.
No matter how he tried,
He could not break free.
And the worms ate into his brain.

Hey you, standing in the road
Always doing what youre told,
Can you help me?
Hey you, out there beyond the wall,
Breaking bottles in the hall,
Can you help me?
Hey you, dont tell me theres no hope at all
Together we stand, divided we fall.




Is there anybody out there
Is there anybody out there?
Is there anybody out there?
Is there anybody out there?
Is there anybody out there?



NOBODY HOME
I've got a little black book with my poems in
I've got a bag with a toothbrush and a comb in
When I'm a good dog they sometimes throw me a bone in
I got elastic bands keeping my shoes on
Got those swollen hand blues.
Got thirteen channels of shit on the T.V. to choose from
I've got electric light
And I've got second sight
I've got amazing powers of observation
And that is how I know
When I try to get through
On the telephone to you
There'll be nobody home
I've got the obligatory Hendrix perm
And I've got the inevitable pinhole burns
All down the front of my favourite satin shirt
I've got nicotine stains on my fingers
I've got a silver spoon on a chain
I've got a grand piano to prop up my mortal remains
I've got wild staring eyes
I've got a strong urge to fly
But I've got nowhere to fly to
Ooooh Babe when I pick up the phone
There's still nobody home
I've got a pair of Gohills boots
And I've got fading roots.



VERA
(Background: Where the hell are you?)
(Radio announcer: Over 47 German planes were destroyed with the loss of only 15 of our own aircraft)
(Background: Where the hell are you Simon?

Does anybody here remember Vera Lynn?
Remember how she said that
We would meet again
Some sunny day?
Vera! Vera!
What has become of you?
Does anybody else in here
Feel the way I do?


Bring The Boys Back Home
Bring the boys back home.
Bring the boys back home.
Dont leave the children on their own, no, no.
Bring the boys back home.

Wrong! do it again!
Time to go! [knock, knock, knock, knock]
Are you feeling okay?
Theres a man answering, but he keeps hanging up!
Is there anybody out there?



COMFORTABLY NUMB
Hello.
Is there anybody in there?
Just nod if you can hear me.
Is there anyone home?

Come on, now.
I hear youre feeling down.
Well I can ease your pain,
Get you on your feet again.

Relax.
I need some information first.
Just the basic facts:
Can you show me where it hurts?

There is no pain, you are receding.
A distant ships smoke on the horizon.
You are only coming through in waves.
Your lips move but I cant hear what youre sayin.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
Now I got that feeling once again.
I cant explain, you would not understand.
This is not how I am.
I have become comfortably numb.

Ok.
Just a little pinprick. [ping]
Therell be no more --aaaaaahhhhh!
But you may feel a little sick.

Can you stand up?
I do believe its working. good.
Thatll keep you going for the show.
Come on its time to go.

There is no pain, you are receding.
A distant ships smoke on the horizon.
You are only coming through in waves.
Your lips move but I cant hear what youre sayin.
When I was a child I caught a fleeting glimpse,
Out of the corner of my eye.
I turned to look but it was gone.
I cannot put my finger on it now.
The child is grown, the dream is gone.
I have become comfortably numb.



THE SHOW MUST GO ON?
Must the show go on?

Oooooo pa, (let me go, let me go, let me go.)
Oooooo ma, (take me home, take me home, take me home.)

There must be some mistake,
I never meant to let them take,
Away my soul.
Am I too old?
Is it too late?

Where has the feeling gone?
Will I remember this song?
The show must go on.

11 comentarii:

Anonim spunea...

buna ziua!
am vrut sa intru mai devreme ,sa-ti spun sa te uiti la antena 1 ,unde a cantat (deja)"steaua di vreari",pentru Hagi .
si au dansat baietii de la Iholu !
dar citisem ...ca ai ceva probleme cu niste virusi si fiul meu mi-a spus ca ar fi bine sa nu intru!
acum cred ca e bine !

si, in acelasi timp ,am fost ravasita de moartea lui Stefan Iordache!
nu credeam sa pot sa mai plang vreodata!
azi am plans!
si cu lacrimi.credeam ca nu mai am.
"De ce-a plecat?...
Nici Dumnezeu nu stie!...
Stim doar atat-
Ca n-are sa mai vie .
Chiar daca ar fi sa-L intoarcem
Iar din drum!...

Si norii plini si grei de-o ploaie noua
Au hotarat solemn sa nu mai ploua
In cinstea nimanui de-acum"

Anonim spunea...

am sarit,nu stiu cum ,pana aici,un loc de comentariu!

Anonim spunea...

Am văzut spectacolul. Nu mi-a plăcut că a fost pentru Hagi şi nu pentru toţi românii. Am înţeles că acel cântec spune ceva de genul Gheorghe Hagi nr.1
Mi-ar fi plăcut ca astfel de manifestări care să cuprindă costum popular, dans şi cântec să fie autentic şi din dragoste de tezaur al spaţiului românesc. Poate am totuşi pretenţii prea mari.

Anonim spunea...

Ooops!!!
sigur esti Bibliotecaru?

Anonim spunea...

Este aşa anormal să-mi doresc să ascult o melodie în aromână care să aibă 500 de ani şi nu una făcută pentru un fotbalist sau oricine altcineva? Altfel toată stima pentru Gică Hagi.
Niciodată nu mi-a plăcut "folclorul" făcut la comandă... de tipul pentru naşu' mare, fără număr.
Atunci când ascult folclor vreau să aud ceva vechi, sau măcar cu filon vechi prelucrat pentru instrumente moderne.

Anonim spunea...

imi pare rau sa aud asta!
canta fratele meu !
din suflet!
si fiul meu!
pacat!
iar cel care a scris versurile e unul din cei mai vechi culegatori de folclor!!!
cantaret ,compozitor
hrista lupci!!!
noapte buna!
iar emisiunea a fost pt toti romanii!
turcii au facut un oras ,o strada ,o statuie pt hagi!
iar noi mergem la o tv 10 min sa cantam despre el!

Bibliotecaru spunea...

Eu mă bucur pentru fratele domniei voastre şi chiar pentru dumneavoastră, nu mă bucur însă pentru mine. Din acest punct de vedere, sunt extrem de intransigent, folclor înseamnă artă născută din transpiraţie populară şi care s-a distilat la esenţă în sute de ani. Nu poţi face, comune sau scrie folclor, el se naşte colectiv din fiinţa istoriei. Şi eu am avut un unchi cântăreţ de muzică populară, între timp a murit. El cânta muzică valoroasă, extrasă din Moldova, de unde se născuse, fără a ajunge însă niciodată vedetă naţională, tocmai pentru că nu s-a compromis, dar, pe de altă parte, scria cântece pentru alţi cântăreţi (nu spun cine, dar erau pe timpuri cei mai bine plătiţi cântăreţi de muzică populară, voci care sunt în conştiinţa acestui popor precum maşina Dacia).
Şi lui îi reproşam că nu trebuie să strice folclorul cu astfel de muzică contrafăcută şi scrisă la comandă.

Cum am spus, am toată stima pentru Gică Hagi, dar nu este nici Avram Iancu şi nici Toma Alimoş ca să i se facă cântece. O statuie, o stradă care să-i poarte numele, un stadion, o şcoală de fotbal, chiar şi melodii pop... dar nu folclor. Mă îngrozesc doar când mă gândesc că aş putea auzi Cine iubeşte şi lasă cu cuvinte care laudă o echipă de fotbal sau mai ştiu eu ce. Este un rău făcut folclorului mai mare decât Cântarea României. În plus, eu să fiu în locul lui Hagi m-ar deranja aceste manifestări. De altfel se şi vede că nu-l bucură cu adevărat, este mai degrabă stânjenit. Sunt convins că pentru domnia sa ar fi mai mare fericire să audă nişte muzică aşa cum se ascultau la petrecerile când era copil, acea muzică care leagă sângele de cultură. Eu am mai ascultat muzică tradiţională aromână, cântată cu instrumente vechi şi cântăreţi bătrâni, şi m-a cutremurat. Chiar şi ce face Ţăndărică este un mic sacrilegiu, dar măcar el cântă folk-rock. Sfatul meu, dacă vreţi cu adevărat să-i faceţi o plăcere lui Gică Hagi, dedicaţii o melodie veche care astăzi e aproape uitată, o melodie care vorbeşte despre familie şi valoarea iubirii în familie.
Părerea mea.

Deşi nu înţeleg cuvintele, am căutat Gica Coada pe youtube până am găsit o melodie care mi s-a părut, din păcate doar din punctul de vedere al sonorităţii neînţelegând, potrivită:
YOUTUBE

PS.
Niciodată nu am înţeles de ce armonica a înlocuit cobza în muzica folclorică. Dacă vă ocupaţi cu muzica, încercaţi să atrageţi un cobzar în trupă şi o să vedeţi o reacţie cu totul nouă a ascultătorului.
Sper să nu vă supăraţi pe mine, dar chiar vreau ca folclorul să fie conservat pentru că altfel se va transforma în 100 de ani în muzică de petrecere şi nu se va mai auzi de el. Astăzi trăim un pericol foarte mare datorită atacului modei americane în muzică şi a muzicii de club. Dacă nu suntem atenţi, peste două generaţii folclorul nu va mai exista.

Anonim spunea...

hai ca am luat-o (putin )razna!
m-am trezit putin si am venit direct la calculator!
nu e bine!

acum imi vine sa vorbesc cu dumneavoastra ,pentru ca v-ati indepartat putin de idealul meu ...amic!
ei bine ,aveti dreptate!
si sunteti si pretentios!
dar putinii aromani care au ramas pe baricade sa stranga folclor ,sa reconstituie o istorie ,s-o transmita mai departe,trebuie sa faca anumite compromisuri sa-i tina aproape pe tineri!!!
si eu le atrag atentia ca au deformat si versurile si muzica ,dar ma reduc la tacere!
ce poate sa doara mai mult:ca nu mai este muzica la fel,ca suna versurile aiurea sau ca ne-am contopit ,ca am fost asimilati,prin casatorii ?
pe vremea mea tatal meu ma batea ca stateam de vb cu roman!
de alte natii -nici nu mai vb!
acum toti se casatoresc cu romani,mai nou cu italieni sau mai stiu eu ce natii!
macar muzica si manifestarile astea sa se aleaga !
Hagi ,in modestia lui ,nu era stanjenit de variatiile muzicii!
el de obicei e stanjenit cand i se acorda prea mare atentie!
chiar daca e vedeta !
la nunti ,petreceri el cere sa nu fie asaltat ,sa nu monopolizeze petrecerea!

s-a schimbat ceva ,simt,in aceasta comunicare(putin fortata de mine ,recunosc!)
am luat cu asalt spatiul,fiind incurajata si de dumneavoastra!
am cerut permisiunea si acordul dumneavoastra!!!
sunt eu sia,silvica,nu am nimic de ascuns!
sunt neindemanatica la calculator si nu reusesc sa intru altfel decat ca anonim!fara nici o intentie!ascunsa!
imi cer mii de scuze daca v-am produs vreun disconfort!!!
si acum am sa ma retrag !
dar am sa revin sa va citesc!!!
o buna dimineata!
si o saptamana buna!

Bibliotecaru spunea...

Nu e vorba de nici un disconfort. De unde până unde? Dar am câteva principii de la care nu mă mişc stânga-dreapta nici un milimetru, pentru că aceste principii sunt pentru mine singurul imbold al existenţei.

Spuneţi că militaţi şi dumneavoastră pentru păstrarea valorilor vechi. Dacă aveţi posibilitatea să le înregistraţi aşa cum sunt ele venite din tradiţie, ar fi bine să faceţi un site pe care să le puneţi, eventual însoţind înregistrările cu câteva cuvinte, poate şi traducerea versurilor. Nu este deloc greu şi, cu puţin noroc, poate va avea succes şi veţi putea scoate bani din el încât să puteţi duce această acţiune mai departe. Dacă nu va reprezenta site-ul în sine o soluţie comercială, măcar aţi putea să-l promovaţi pe fratele dumneavoastră. Dacă aş avea acces la o sursă folclorică, eu aşa aş face. În ziua de astăzi un site se întreţine uşor şi fără costuri.

Anonim spunea...

nu caut nici un loc de promovare!
fratele meu canta de 16 ani!
e cunoscut de toti machedonii!
de aici si de pretutindeni!
nu canta pentru a trai!
traieste pentru a canta!
si nici site nu vreau sa fac!
si nici bani din site nu vreau sa fac !
am incercat sa comunic EU,si sa transmit bucuria mea !!
pentru ca am observat ca postati (repet!)cate putin din toate!!
a fost un exercitiu al meu,de comunicare!
esuat!
poate am lasat sa se inteleaga altceva!
cu atat mai mult ,va rog sa imi acceptati scuzele!

Bibliotecaru spunea...

Mă rog, nu mă gândeam să vă promovaţi fratele ca să fi chemat la nunţi, eu mă refeream la promovarea muzicii lui şi pentru cei din toată lumea. Bănuiesc că dacă noi ascultăm muzică blues a americanilor, muzică clasică germană, chansonette de la francezi... poate şi ei ar dori să asculte o astfel de muzică de la noi. Era o banală idee din care spuneam că s-ar putea câştiga bani pentru acoperirea cheltuielilor. Eu îndemn pe toată lumea să-şi conserve electronic amintirile pentru ca urmaşii să beneficieze de ele. Nici o problemă.