marți, aprilie 29, 2008

Oprescu este atacat în continuare


Cotidianul: Semnături în fals pe listele lui Oprescu
Cotidianul: Semnături în fals pe listele lui Oprescu (Imagine: www.cotidianul.ro)

"Cotidianul" relatează, în ediţia de marţi, că a verificat o pagină din listele cu semnături de susţinere a lui Sorin Oprescu la Primăria Capitalei şi că majoritatea celor contactaţi susţin că semnăturile le-au fost falsificate. Potrivit sursei citate, listele cu semnăturile de susţinere a candidaturii lui Sorin Oprescu la Primăria Capitalei nu au fost furnizate de Biroul Electoral Municipal şi nici Oprescu nu le-a arătat, motivând că acestea se află la instanţele care au judecat contestaţiile la candidatura sa, iar procesele au avut caracter secret. "Cotidianul" susţine, însă, că o fotografie a unei pagini cu semnături, făcută cu ocazia unei conferinţe de presă ţinute de fostul senator PSD, reprezintă dovada că semnăturile au fost falsificate. Cotidianul a verificat informaţiile din foaia ce conţine numai 15 semnături şi a descoperit că unele au fost falsificate, persoanele respective negând că ar fi semnat pentru susţinerea lui Oprescu. Sursa citată argumentează acuzaţiile de fals prin faptul că în loc de seria şi numărul de buletin figurează doar Codul Numeric Personal şi adresa semnatarilor, iar datele cu care cetăţenii respectivi au fost înscrişi se găsesc în diverse baze de date. Astfel, Lucian Ionel Adam şi Bogdan Lucian Barbu se regăsesc în baza de date a celor care au trecut pe la Spitalul Universitar din Bucureşti, locul unde Oprescu a fost director şi este în continuare şef de secţie. "Nu am semnat niciodată pentru Oprescu. Cineva mi-a falsificat semnătura. Nu-mi dau seama cum s-a întâmplat acest lucru, pentru că adresa şi CNP-ul sunt date personale şi ar trebui protejate", spune Lucian Adam, citat de "Cotidianul". În cazul lui Bogdan Barbu, tatăl acestuia a confirmat că acesta a semnat pentru Oprescu, dar alături de întreaga familie şi cu precizarea seriei şi numărului de buletin, nu cu cea a CNP-ului. Pe foaia aflată în posesia Cotidianului, semnătura lui Bogdan este singura din familia Barbu care apare. Ştefănel Drăgan a trecut pe la medic anul trecut, cu ocazia unui concurs pentru angajarea în Poliţie, iar acum, numele şi semnătura sa sunt trecute pe foaia susţinătorilor lui Sorin Oprescu: "Nu am semnat aşa ceva. Nu ştiu cum au făcut rost de datele mele. Doar la Policlinica Ministerului de Interne mi-au cerut toate datele când am dat acel concurs. Să-mi daţi un mail să văd şi eu cum mi-au falsificat semnătura. Chiar sunt curios", a declarat acesta pentru "Cotidianul". Genţiana Sofia Ioniţă figurează şi ea pe aceeaşi listă. "Nu am semnat nimic pentru Oprescu. Este un fals. Sunt medic, iar CNP-ul meu şi adresa se găsesc la Colegiul Medicilor din Bucureşti", a declarat aceasta pentru publicaţia citată, care remarcă faptul că Sorin Oprescu a fost preşedinte al Colegiului Medicilor din Bucureşti. Un alt cetăţean care nu-şi recunoaşte semnătura este Victor Băşică, de 26 de ani, student la Psihologie, care susţine că nu a fost niciodată internat pentru ca cineva să-i afle datele personale. Nu-şi explică felul în care acestea au ajuns pe listele lui Oprescu. "Cotidianul" mai relatează că o altă filieră pe care s-au recoltat CNP-uri şi adrese pare a fi o bază de date a Regiei Autonome de Transport Bucureşti, întrucât trei dintre cei 15 verificaţi lucrează acolo. Unul dintre ei e Titi Aurel Hăuţă, care şi-a recunoscut datele de identificare, dar nu şi semnătura: "Este CNP-ul meu, dar nu am semnat nimic, domnule! Nu mă interesează pe mine politica. Probabil că au datele de la serviciu", comentează acesta. Nicolae Belu este şofer la RATB. Nici el nu şi-a recunoscut semnătura de pe lista depusă de Oprescu în vederea candidaturii la funcţia de primar general al Bucureştiului. "E falsă! Nu am semnat nimic. Mi-au luat CNP-ul din baza de date de la serviciu", spune Belu, citat de "Cotidianul". Un al treilea salariat al RATB care susţine că i-a fost falsificată semnătura se numeşte Leonard Iordan. "Dar nu mă deranjează chestia cu semnătura, cred că o să-l votez pe Oprescu", a declarat el. Publicaţia citată mai susţine că în unele cazuri adresele consemnate diferă de cele reale, iar în altele, CNP-ul nu corespunde numelui trecut în scriptele oficiale. Aşa se face că Titi Aurel Hăuţă figurează pe lista lui Oprescu ca locuind pe strada Alunişului, dar de fapt el stă pe strada Valea Florilor: "Pe Alunişului am stat cu mutaţie în buletin doar o lună, anul trecut. Singurul loc unde am înregistrat acest lucru a fost la Administraţia Financiară, pentru că trebuia să plătesc un impozit pentru o maşină", spune Hăuţă. Pe aceeaşi listă figurează şi Andrei Valentin Alexandru, cu domiciliul pe Bulevardul Unirii, dar CNP-ul şi adresa corespund, de fapt, lui Andrei Valentin Vrabie. Medicul Genţiana Sofia Ioniţă are şi semnătura falsificată, dar şi numele greşit, fiind trecută drept „Geanina Sofia Ioniţă“. CNP-ul şi adresa însă corespund, scrie "Cotidianul". În cazul unei singure persoane dintre cele contactate de ziar a existat o confirmare indirectă a faptului că ar fi semnat. Este vorba despre un anume Diţă Radu, la domiciliul căruia a fost găsit fratele său. Acesta şi-a amintit că în urmă cu câteva zile au trecut prin Parcul Cişmigiu şi că fratele său ar fi semnat în favoarea lui Sorin Oprescu. Din cei 15 semnatari verificaţi de Cotidianul, un număr de şase nu au putut fi contactaţi sau nu erau acasă. Aceştia se numesc Amărăscu Ion Victor, Flavius Dobre, Vasile Hegheduş, Haradja Alexandru, Vrabie Andrei Valentin şi Iorgu Ion. "Baza de date a spitalului indexează pacienţii după CNP, nu după seria şi numărul de buletin. O să fac verificări să văd dacă a umblat cineva la această bază de date. O să-i chem azi pe cei care gestionează reţeaua să am o discuţie cu ei", a declarat Gheorghe Iana, managerul Spitalului Universitar. La Realitatea TV, Sorin Oprescu a recunoscut că membri ai echipei sale de susţinători au strâns semnături în mai multe spitale, dar a negat că aceştia ar fi influenţat medicii sau pacienţii să îi acorde girul, după cum a negat şi folosirea unor baze de date cu informaţii personale. În ce priveşte lista verificată de Cotidianul, şi care a fost întocmită de Corina Tocan, Sorin Oprescu a declarat: "Nu ştiu nici despre ce listă vorbiţi, dacă a fost sau nu depusă la BEM, pentru că am strâns mai multe semnături decât am depus la birou. Unele, care nu aveau datele complete, le-am înlăturat chiar noi. Voi verifica însă la echipa mea de campanie, dacă într-adevăr aşa stau lucrurile".

2 comentarii:

Anonim spunea...

Bibliotecarule,
Tu ai crezut vreodata ca listele de insciere ale partidelor ca listele de toate soiurile din domeniul politic sunt corect intocmite? Stim cu totii ca sunt destule partide care nu aduna la vot nici numarul de alegatori necesar ptr a infiinta un partid.
Nici nu are rost sa mai discut, caci cred ca am mai spus: suntem in tara lui Papura Voda zis las`ca merge si asa!

Bibliotecaru spunea...

Nu ştiu, poate că da, poate că nu... dar cine a cerut 2% dintre alegători pentru un post de candidat la primărie, este clar că nu i-au plăcut independenţii.