joi, martie 27, 2008

Casă pentru porumbei voiajori


Parlamentul ne-a obişnuit cu legi uneori extrem de stupide, guvernul ne-a obişnuit şi el cu aplicări ale legilor dincolo de limita absurdului... la primării, ce să mai vorbesc. Cineva s-a gândit în România că ar fi indicat să vândă case către chiriaşi fără a le da şi terenul din jurul casei. S-a ajuns la situaţia tâmpă ca omul să aibă o casă în proprietate personală dar să nu poată ajunge din stradă în casă decât trecând printr-un teren care este proprietate de stat. Ce se întâmplă dacă statul se hotărăşte să ceară chirie pe potecă cât pentru o vilă? Cam în această dilemă este şi domnul Iliescu. Statul i-a oferit o casă de protocol pe toată perioada vieţii, drept mulţumire că a fost preşedinte al României. Teoretic ar fi trebuit să-i dea trei case pentru că domnia sa a fost de trei ori preşedinte. EI bine, domnul Ion Iliescu a refuzat o casă de protocol şi şi-a cumpărat casa în care stătea cu chirie. Iată însă că statul român s-a gândit să-i ia o treime din venituri pentru a putea intra în casă.
Preşedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, a fost înştiinţat de RA-APPS că urmează să achite pentru curtea casei sale o chirie lunară de 1.000 de euro, adică de zece ori mai mult decât până acum, fostul şef de stat refuzând să plătească, scrie "Cotidianul".
Deşi este proprietarul locuinţei din Strada Moliere nr. 3-5 încă din 1996, Iliescu nu este şi posesorul terenului din jurul imobilului.
"Atunci când am cumpărat, eu şi încă doi colocatari, fiecare apartamentul său, curtea n-am putut s-o cumpărăm, deci plătim chirie la RA-APPS. Casa e a noastră, a celor trei familii, şi pentru curte plătim dintotdeauna chirie. Acum nu ştiu să vă spun, dar a venit o propunere de sumă exorbitantă, deci numai chiria pentru mine ar depăşi ceea ce primesc eu de la Senat. E aberant şi nerealist. Cam 1.000 de euro mi-au propus să plătesc d-aci înainte. E de vreo zece ori mai mult decât plăteam până în prezent", a declarat pentru "Cotidianul" preşedintele de onoare al social-democraţilor.
Iliescu a mai spus că suma despre care vorbeşte reprezintă chiria pentru jumătate din curte, cealaltă jumătate fiind suportată de vecinii săi.
Fostul şef al statului s-a declarat revoltat de creşterea de preţ şi a spus că nu va plăti chiria "propusă de Regie".
"Nu am plătit-o deocamdată şi nici n-am de gând. Eu nu plătesc aşa ceva. Am comunicat problema la cei abilitaţi şi vom vedea ce voi face. Nu vreau să mă pronunţ deocamdată, dar vom vedea ce se va întâmpla. (...) Nu ştiu ce a determinat asemenea creşteri, dar nu poate fi acceptat aşa ceva", a completat preşedintele de onoare al PSD.
Conform ziarului citat, care citează surse RA-APPS, în cazul în care Iliescu nu cade la pace cu RA-APPS şi refuză să achite chiria, Regia poate să-l acţioneze în instanţă. La rândul lui, Iliescu poate solicita instanţei dreptul de servitute, ca să folosească o cale de acces în casă, prin curtea din Str. Moliere.
The image “http://www.realitatea.net/media/poza/poza_001_00164006_1206535128_00.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
Domnul Iliescu, ca să scape din acest clinci, va trebui să se adreseze Justiţiei, să cheltuiască bani, să consume foarte mult timp. Ce riscă "deşteptul" care a dar o asemenea dispoziţie (sunt convins că nu numai Ion Iliescu este în această situaţie), probabil o mustrare verbală, dacă nu cumva dispoziţia a venit mai de sus.
Pe Mircea Geoană îl va costa chiria, după noile calcule "reactualizate", 3.153 euro pe lună, adică de 15 ori mai mult decât până acum. Chiria reprezintă de două ori veniturile familiei Geoană. Dacă domnia sa va continua să stea în acea vilă, nu pot să nu mă întreb "de unde?". Poate se vor face donaţii în PSD, "Donează un leu pentru preşedintele meu!". Domnule Geoană, nu mai bine le dădeaţi liberalilor ce vroiau, probabil că manevra asta cu chiria era de mult timp un obiect de negociere, altfel nu-mi dau seama cum de au scăpat guvernanţii tot timpul nedemişi la cotituri, pardon, vroiam să spun moţiuni.

Niciun comentariu: