joi, august 23, 2007

Homo sum, humani nihil a me alienum puto

(sunt om si nimic din ceea ce este omenesc nu mi-e strain)
Cum ii privesc romanii pe cei aflati la conducerea Romaniei? Sunt inca tributari imaginii propagandistice cu conducatorul care hotaraste cu discernamant tot ceea ce misca in tara. Ne-am obisnuit sa vedem in cel care hotaraste destinul nostru un fel de masinarie cibernetica cu gesturi calculate si reactii care spun intotdeauna ceva. Nu acceptam slabiciune omeneasca, nu acceptam o zi mai proasta, nu acceptam emotiile. Privesc imaginea liderului si ma mir atunci cand el transpira, cand il bazaie o musca, cand ii joaca suvita in vant. Aproape ca imi vine sa cred ca opozitia a trimis aburul de pe fruntea sa, vantul, musca…

Dar oare acesti oameni sunt ei masini, sunt niste mici automate care nu se misca un centimetru fara o matura chibzuinta, oare exista acei oameni care hotarasc ce sa spuna presedintele atunci cand iese de la toaleta. Chiar asa, cei importanti in politica romaneasca se duc oare la toaleta? Daca da, atunci desigur ca trebuie sa si manance ceva, sa bea ceva… Oare traiesc drame? Se uita si ei la macelul zilnic prezentat la stiri? Oare au si ei pareri de oameni normali cu privire la ce e mai gustoasa, o inghetata de vanilie sau una de ciocolata… Oare pentru ei este greu sa urce scarile atunci cand nu merge liftul sau au pe cineva care ii urca in spinare.

Pana la urma noi primim ceea ce cerem. Daca vrem roboti, primim imagini de roboti. Daca vrem sa vedem umanul, adica un om care mai plange din cand in cand, care mai si rade, sau ma si petrece, sau care mai loveste cu un gand nu tocmai bine gandit la nervi, asta vom primii. De aceea eu va intreb, doriti conducatori scortosi sau umani? Lasati in comentariu parerea domniilor voastre.

11 comentarii:

Anonim spunea...

Un conducator de tip "tablou" poate transmite mai multa incredere. Este destul de benefic sa ti se induca impresia ca cineva "mai destept" are grija de tine. Dar si tinuta casual are transparenta ei si doboara mitul.
Cred ca as vota pe casual.

Anonim spunea...

Prefer pe cineva care sa bea un pahar cu mine.

Anonim spunea...

Pe Udrea o vreau clar mai transparenta

Anonim spunea...

:) A trebuie sa-mi fac adresa pe gmail ca sa pot scrie ceva aici :))
Pai care e treaba? Daca oricum o dai imaginea este tot prefabricata pentru presa... Am mai auzit eu de cazuri de vedete care spun la revistele de scandal ca o sa faca cumparaturi in cutare loc ca sa fie fotografiate.

Anonim spunea...

Eu votez pentru eleganta

Anonim spunea...

Sa-i vedem la proba costum de baie. Vad ca Tariceanu are ceva burta. In costum nu prea se vede :))

Anonim spunea...

Si eu pe Udrea numai in costum de baie :)) Sa-mi spuna si mie cineva unde face plaja topless.

Anonim spunea...

Daca de gasca si razareti inseamna ca fac omeneste si cateva sute de milioane de euro... sa fie scortosi.

Anonim spunea...

@anonymous
Pai oricum fac milioane de euro

Anonim spunea...

Buna intrebare pentru o fosta zi nationala ceausista... 23 August si acum ne mai trezeste unora anumite amintiri sau altora le mai provoaca frisoane... :)

Profilul conductorului trebuie sa fie unul complex, de genul multi-user si in acelasi timp multi-tasking, pentru a folosi un limbaj informatic... In functie de imprejurari, ca exponent al neamului romanesc, la el trebuie sa regasim acea figura sobra, cu prestanta si usor carismatica pentru intrunirile oficiale sau cuvatarile pline de duh din Parlament sau alte manifestari solemne, dar trebuie sa ne prezinte si o mina relaxata, destinsa, normala in fond, de la intrecerile sportive sau vizionarile actelor artistice... Deci parerea mea este ca trebuie sa existe o simbioza benefica intre solemn si sarmant...

Anonim spunea...

Eu nu am vazut "fata-n-fata" nici unul dintre politicieni. Daca totul este o imensa manipulare a mass-media şi ei sunt de fapt niste animatii pe calculator?
Cred ca as vota si eu pentru dezinhibati.