sâmbătă, decembrie 22, 2007

recipio recepi receptum



(retragere)
Sunt absolut convins că cine a asistat în direct la dialogul dintre Cristian Tudor Popescu şi Robert Turcescu nu se aştepta la aşa ceva. Eu unul nu. Iată însă că Grupul Realitatea Media a făcut ieri un anunţ din care rezulta că renunţă la calitatea de membru al Clubului Român de Presă. Motivul? Motivul este chiar intervenţia lui Cristian Tudor Popescu vis-à-vis de realizatorul TV Robert Turcescu.
"Decizia este motivată, în primul rând, de lipsa de consistenţă a acţiunilor CRP în ultimii doi ani, de când Realitatea Media este membru al Clubului. Mai mult, Realitatea Media consideră că atitudinea preşedintelui CRP, Cristian Tudor Popescu, faţă de un coleg de breaslă, Robert Turcescu, manifestată în Ediţia Specială difuzată de Realitatea TV în ziua de 20 decembrie, este în flagrantă contradicţie cu funcţia sa de lider al jurnaliştilor din România". Mă întreb ce anume trebuia să facă Clubul Român de presă şi nu a făcut în toţi aceşti ani. Eu chiar am descoperit, de-a lungul timpului, câteva reacţii exagerate ale CRP, în frunte cu Cristian Tudor Popescu, reacţii care depăşeau cu mult în agresiune limita dialogului normal şi civilizat. Dar, real, ce ar putea face un club de presă ca acţiune a societăţii civile?
De cealaltă parte a baricadei, am văzut un preşedinte al Clubului Român de Presă (CRP), Cristian Tudor Popescu, cu o reacţie rectilinie şi relaxată. Singura observaţiei ridicată de CTP este că elegant ar fi fost ca Realitatea Media să anunţe Consiliul de Onoare al Clubului.

"Dânşii au dreptul să se retragă din această asociaţie profesională oricând şi fără să aibă justificări". "E de neînţeles de ce a trebuit ca un membru fondator al Clubului, Mihai Tatulici, să tacă vreme de doi ani în legătură cu aşa zisa inconsistenţă a acţiunilor CRP". "Funcţia mea de lider al jurnaliştilor este o exprimare aberantă. Eu sunt preşedinte al Clubului Român de Presă. Nu am funcţia de lider al jurnaliştilor şi nu ştiu să existe o astfel de funcţie". "Eu i-am spus domnului Turcescu să facă o sesizare la Consiliul de Onoare al Clubului Român de Presă". Domnul Popescu se referă aici la sesizarea pe care Turcescu ar trebui să o facă relativ la convorbirea dintre Turcescu şi Ludovic Orban, convorbire în care Ludovic Orban aducea câteva cuvinte şi acuze neonorabile lui Robert Turcescu.
"Dacă aveau o nemulţumire în legătură cu mine, firesc era, respectând o minimă disciplină a organizaţiei din care au făcut parte doi ani de zile, să se adreseze Consiliului de Onoare şi să ceară, eventual, demiterea mea din funcţia de preşedinte." "Nefăcând apel la Consiliul de Onoare al CRP, au dat dovadă de dispreţ, de lipsă de respect faţă de această organizaţie".

Cum era poezia aceea de demult… Hai să ne unim popoare în lupta cu mic cu mare. Presa din România se apropie din ce în ce mai mult de un banal fâssssssss… “Binele ţări” începe să se audă din ce în ce mai spre lozincă şi limbaj de lemn.
Părerea mea.

Niciun comentariu: