luni, iulie 07, 2008

Maşini de lux pentru conducerea Inspectoratului de Stat în Construcţii


http://www.x-design.ro/cont_cbihor/pm/constructii_6.jpg

Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) este organismul tehnic specializat desemnat să exercite, potrivit legii, controlul de stat cu privire la respectarea disciplinei în urbanism şi a regimului de autorizare a construcţiilor, precum şi la aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul calităţii în construcţii. Pentru a duce la îndeplinire aceste obiective, conducerea ISC a analizat situaţia şi a tras concluzia că ar avea nevoie de maşini. Dar nu orice fel de autovehicule sunt potrivite cu rangul persoanelor ce fac parte din actuala conducere a instituţiei: Wolkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe, Wolkswagen Passat, Skoda Octavia sunt maşinile ce vor permite de acum înainte conducerii ISC să îşi îndeplinească misiunea.

http://image.motortrend.com/f/car-news/volkswagen-reportedly-working-on-performance-touareg-variant/6243015+w600+cr1+re0+ar1/volkswagen-touareg-r-line-front-three-quarter.jpg
http://z.about.com/d/suvs/1/7/2/J/-/-/hyundai_santa_fe.jpg
http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/2008/Volkswagen/2008.volkswagen.passat.20224779-396x249.jpg
http://upload.moldova.org/auto/Scoda/Skoda_Octavia_China_02.jpg

Concret, la mijlocul lunii mai, Inspectoratul de Stat în Construcţii a finalizat procedura de achiziţie publică pentru o serie de autovehicule. Astfel, au fost cumpărate:

- o bucată Wolkswagen Touareg de la firma Porsche Inter Auto Romania srl, cu preţul 146.831 RON (fara TVA), adică circa 40.000 EURO (fără TVA);

- 4 bucăţi Wolskwagen Passat de la firma Porsche Inter Auto Romania srl, la preţul de 98.375 RON (fără TVA) fiecare, adică aproximativ 27.000 EURO (fără TVA);

- 7 bucăţi Hyundai Santa Fe de la firma Hyundai Motor srl, la preţul de 101.118 RON (fără TVA), adică circa 28.000 EURO(fără TVA);

- 6 bucăţi Skoda Octavia de la firma Porsche Inter Auto Romania srl, la preţul de 49.457 RON (fără TVA), adică aproximativ 14.000 EURO (fără TVA)

- 36 Dacia Logan de la firma Automobile Dacia SA, la preţul de 34.075 RON (fara TVA), adică circa 9.500 EURO (fără TVA).

The image “http://www.carblog.co.za/wp-content/uploads/2008/04/dacia-logan-suv-back.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.The image “http://www.carblog.co.za/wp-content/uploads/2008/04/dacia-logan-suv.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Valoarea totală a achiziţiilor de autoturisme făcute de ISC se ridică la 2.771.872 RON ( fără TVA), adică aproximativ 770.000 EURO sau peste 1,2 milioane dolari.

Reporteri.ro a aflat şi cum va fi împărţit noul parc auto de care va dispune ISC. Wolkswagen Touareg este maşina potrivită pentru şeful instituţiei, inspectorul general de stat Dorina Niculina Isopescu, fosta şefă a organizaţiei de femei a PNL Iaşi.

Wolkswagen Passat este o maşină conformă cu poziţia celor patru colegi ai doamnei Isopescu din cadrul Consiliului de Conducere al ISC: Andrei Alexandrescu, Bogdana Balmuş, Gheorghe Rusu şi Robert Grigorescu. Acum, cei 4 îşi pot vedea liniştiţi de cumpărături cu ajutorul tehnologiei germane, dat fiind faptul că la serviciu ( adică la ISC) nu sunt prezenţi decât de două ori pe lună, preţ de 2-3 ore.

Hyundai Santa Fe va fi maşina preferată de şefii inspectoratelor regionale ale ISC, iar Skoda Octavia este o maşina bunicică pentru câţiva din şefuleţii cei mici de la centru, aflaţi în imediata subordine a inspectorului general de stat.

Cele 36 de Dacii Logan (în varianta de top) sunt foarte bune pentru reprezentanţele judeţene ale ISC.

Setea achiziţiilor de maşini de care dă dovada conducerea ISC nu este singulară. Nu au trecut decât câteva luni de când parcul auto al ISC s-a îmbogăţit cu 42 de autoturisme de teren, Mitsubishi L200. Acestea au fost achiziţionate de la o firmă din Iaşi, Casa Auto srl, cu un preţ pe bucată cu circa 6.000 de RON mai mare decât preţul oferit de un alt competitor, Arian Motors. Oferta acestuia din urmă, cea mai bună din punct de vedere financiar, a fost respinsă fiindcă nu se încadra în termenul de livrare. Dacă ar fi fost acceptată oferta firmei Arian Motors, ce propunea o maşină, Mazda BT50, practic cu aceleaşi caracteristici de performanţă, atunci bugetul de stat ar fi fost mai bogat cu 259.336 RON.

De altfel, predilecţia pentru achiziţii scumpe este o preocupare constantă a conducerii ISC. În 2006, ISC a cumpărat, 660 de laptopuri superperformante, la preţul de 45 de milioane bucata, care erau ulterior folosite la redactarea proceselor-verbale.

Oricum, reprezentanţii Inspectoratului de Stat in Construcţii nu au de ce să îşi facă griji. Interdicţia privind achiziţiile de autoturisme, impusă de Guvern pentru diminuarea cheltuielilor bugetare, a intrat în vigoare pe 3 martie, iar procedura de achiziţie la care ne-am referit a fost declanşată în februarie, cu câteva zile mai devreme decât data fatidică. Dacă ar fi demarat achiziţia după intrarea în vigoare a Ordonanţei Guvernului, atunci conducerea ISC ar fi fost bună de plată. Ea a avut însă noroc; de acum înainte, viaţa de la bordul unor maşini de lux va fi mult mai frumoasă…

Sursă: Reporteri.ro

6 comentarii:

gigi spunea...

Dmnu' Florescu, stai cuminte, nu cumva sa se supere aia si sa constate ca blocul in care locuiesti trebuie demolat. Ca sa vezi atunci ce laptop au. Si apoi, nu fac decat ce au vazut ca se poate face de 19 ani incoace.
Sa auzim numai de bine

N. Raducanu spunea...

Ca fost salariat un anumit timp, acum vreo 25-30 de ani, la Inspectoratul de Stat in Constructii, imi amintesc ca drept la o masina (Dacia 1300) a statului nu aveau decat Inspectorul general de stat si cei doi inspectori generali adjuncti. Ce salt enorm a facut de atunci economia nationala, de au ajuns sa se se plimbe toti inspectorasii in masini de lux! Oare unde se pot urmari pe net realizarile acestui inspectorat si eficienta lui economica?

Bibliotecaru spunea...

@ gigi
Aveţi perfectă dreptate, pe blocul meu şi bulina a căzut pe jos, probabil că va cădea în curând şi tencuiala mucegăită şi atunci se va prăbuşi. Măcar vom scăpă toţi cei care stăm în el de mizeria vieţii.

Bibliotecaru spunea...

@ n. raducanu
Pe atunci şpaga era mică, mică de furnică. Cum să dai un milion şpagă unuia cu Dacia sau venit pe jos. Acum este totul mai natural, maşini scumpe, bani mulţi...

N. Raducanu spunea...

@Bibliotecaru
Eu am inteles ca masinile amintite sunt achizitionate de stat, sunt deci masini oficiale, care nu au nimic comun cu spaga. Din spaga se achizitioneasa masinile personale, nu cele amintite in articol. Eu am fost in numerose controale si am facut rapoarte dure, dar nu imi amintesc sa fi primit,rareori,eu si colegii mei,decat o sticla de tuica sau un calup de telemea, si numai de la cei pe care ii gasisem in perfecta regula.

Bibliotecaru spunea...

Nu m-aţi înţeles, nu maşinile sunt şpagă. Unui om care vine îmbrăcat în salopetă îi dai şpagă "de-o ţuică", unui om care vine cu un costum Armanii trebuie să-i dai de la 1000 de euro în sus. Maşinile sunt necesare pentru impresia artistică. Era o glumă. Eu nu spun că domniile lor iau şpagă, spun doar că munca domniile lor lasă de multe ori, inexplicabil, de dorit.
Instituţia are un site:
http://www.isc-web.ro/