Iată că doamna Stela Popescu a ajuns şi în rolul de rezistenţă a Coanei Chiriţoaia. Şi asta nu oricum, ci într-un spectacol pentru cei mai ne-pervertiţi spectatori, copii.
Actriţa Stela Popescu va juca rolul principal în spectacolul "Coana Chiriţa", regizat de Cristian Mihăilescu, în luna februarie, la Opera Comică pentru Copii.
Montarea realizată după opera lui Vasile Alecsandri, "Chiriţa în provincie", pe muzică de Alexandru Flechtenmacher, va fi prezentată în zilele de luni (9, 16, 23) şi marţi (10, 17, 24) ale lunii februarie.
Viorica Petrovici semnează scenografia spectacolului, iar Mădălina Florescu va evolua la orgă.
Pe lângă Stela Popescu, interpreta rolului principal, în "Coana Chiriţa" vor mai juca Vicenţiu Ţăranu, Valentin Racoveanu, Daniel Filipescu, Ioana Damian, Gabriela Daha, Andrei Lazăr şi Valentino Tiron.
(sursa: http://www.mediafax.ro/)
Adevarul literar si artistic
11 octombrie 2005
S-a deschis sezonul povestilor
Din fericire, la OPERA COMICA pentru COPII exista o mana de artisti care in pasiunea si intelepciunea lor mai pot fi inca indeajuns de copii pentru a deveni credibili in fata celor mici.M-am mai intalnit cu spectacolele OPEREI COMICE pentru COPII pe parcursul verii, la ,cinematograful" in aer liber din Parcul Herastrau, un superb spatiu care a gazduit cele mai neasteptate manifestari. Dupa ce ma familiarizasem cu spectacolele special concepute pentru publicul intre 6 si 10 ani de un colectiv mic, dar plin de entuziasm pe parcursul stagiunii trecute, trebuie sa recunosc ca asteptam cu o oarecare nerabdare intalnirea cu micutii consumatori de opera care fac sa devina neincapatoare Sala mica a Palatului Copiilor din Bucuresti in fiecare dupa-amiaza de luni si marti, de la ora 16.
Intre alte deschideri de stagiuni ,serioase", la data de 4 octombrie si-a pornit sirul de spectacole si OPERA COMICA pentru COPII, cu spectacolul Povesti vesele cu duci, marchize si bufoni, noua intalnire a celor mici cu personaje celebre din opere, operete si musicaluri, in distributie aflandu-se Valentin Racoveanu, Daniel Filipescu, Cristina Eremia, Vicentiu Taranu, Ion Dimieru, Rodica Ocheseanu si Valentino Tiron, iar acompaniamentul fiind semnat de inepuizabila lor partenera la pian, Madalina Florescu. Muzica lui Mozart din Flautul fermecat, cea a lui Rossini din Il signor Bruschino, a lui Haydn din Farmacistul, dar si melodiile lui Flechtenmacher din Coana Chirita i-au captivat pe copiii prezenti in sala, asa cum putini cred ca mai este posibil in zilele noastre.
Ceea ce stiu foarte bine sa faca actorii-cantareti ai companiei, artisti cu disponibilitati ample si mai ales cu inepuizabile rezerve de umor scenic, este sa implice copiii intr-un joc ,de-a muzica serioasa" in care ei devin de multe ori parteneri de dialog. In acest spectacol-colaj am remarcat insa si calitatile vocale deosebite ale majoritatii celor aflati in distributie, la revenirea din vacanta vocile sunand proaspat, iar jocul scenic fiind plin de vioiciune. Cristina Eremia revine intr-o forma vocala deosebita, cu o limpezime a acutului care ii face pe copii sa se indragosteasca efectiv de ea. Partenerii ei sunt mai multi si fiecare dintre ei exceleaza in anumite domenii. Vocea grava, sonora, cu o frazare spirituala, dublata de o capacitate improvizatorica remarcabila il personalizeaza pe Ion Dimieru, un cantaret in plina ascensiune, exceland in rolurile comice. Tenorul Valentin Racoveanu are si el un glas cald, comunica foarte bine atat prin muzica, cat si prin fragmentele vorbite cu publicul, concurandu-l in fata micutilor melomani pe Daniel Filipescu, bariton cu o voce pregnanta, cu un colorit timbral bine individualizat si mai ales plin de haz si el, atat prin maniera de cant, cat si prin jocul scenic.
Il mai mentionam aici pe Valentino Tiron, actor devenit cantaret, care in rolul Gulita a devenit deja un simbol pentru cei mici. Ceea ce se petrece in sala de spectacol cu prilejul fiecarei reprezentatii constituie o mereu noua lectie de optimism. Cu siguranta ca, asistand la capacitatea copiilor de a se bucura asa cum numai ei stiu sa o faca, adica... total, cu toata fiinta, chiar si cei mai sceptici observatori ai tendintelor tinerei generatii trebuie sa intrevada o urma de speranta. In fata unor argumente ce tin exclusiv de o buna calitate a actului scenic si o ridicata valoare a repertoriului, actul de cultura de care se face raspunzator colectivul OPEREI COMICE pentru COPII arata fara echivoc ca derapajele mai mult sau mai putin noi sub soare ale tinerelor generatii lasa loc si contra exemplelor. Mesajul este acela ca raspunderea pentru aceste tendinte de superficializare a actului educational tine exclusiv de capacitatea adultilor de a se ridica la nivelul raspunderii pe care o au.
Din fericire, la OPERA COMICA pentru COPII exista o mana de artisti care in pasiunea si intelepciunea lor mai pot fi inca indeajuns de copii pentru a deveni credibili in fata celor mici. Ei au puterea de a fi modele autentice pentru micutii avizi de eroi adevarati, nu virtuali, gonflati, cosmetizati si... globalizati la comanda. Productiile mereu proaspete sau reimprospatate prin noi versiuni scenografice ale Vioricai Petrovici nu au timp sa se prafuiasca datorita sistemului de rulare a spectacolelor.
De altminteri, acest lucru este imperios necesar atunci cand vorbim despre publicul cel mai sever si mai vehement in fata falsului artistic, care este publicul celor mici. Tanara OPERA COMICA pentru COPII, subventionata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, intra acum in a opta stagiune. Eficient gandita de directorul companiei, Smaranda Oteanu-Bunea, structura stagiunii merge in paralel cu anul scolar, incepe in octombrie si se incheie in iunie, cu pauze in timpul vacantelor scolare, ruland cate un titlu pe luna. In luna noiembrie, la OPERA COMICA pentru COPII se va juca baletul de buzunar Papusile mesterului Coppelius, prezentat intr-o noua viziune scenografica a Vioricai Petrovici, iar in luna decembrie se va relua premiera de opera a stagiunii precedente, Farmacistul de Haydn.
Oltea Serban-Parau
(sursa: http://www.operacomica.ro/)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu