Liga alesilor locali ai Partidului Democrat Liberal a adoptat astazi, 4 iulie 2008, o rezolutie privind guvernarea locala. Este prima intrunire a Ligii alesilor locali ai PD-L dupa alegerile din iunie. Au participat peste 1.000 de primari si viceprimari de municipii si orase, presedinti si viceprimari ai Consiliilor Judetene, consilierii generali ai Municipiului Bucuresti si consilierii locali ai sectoarelor Capitalei precum si primari de comune. Invitatul special al Ligii alesilor locali a fost Dorin Chirtoaca, primarul general al orasului Chisinau, Republica Moldova.
Va prezentam textul rezolutiei:1. Descentralizarea este vitala pentru România si comunitatile sale locale
Integrarea în Uniunea Europeana este pentru România o sansa mult prea importanta pentru a ne permite sa o irosim. Trebuie sa profitam de fiecare eurocent pe care îl putem accesa. Pentru ca acest lucru sa fie posibil trebuie sa realizam cât mai repede cu putinta o adevarata revolutie în administratia româneasca.
Elementul-cheie al acestei reforme este descentralizarea, adica transferul competentelor administrative si financiare privind furnizarea unor servicii publice de la nivelul administratiei publice centrale la cel al administratiei publice locale. Descentralizarea a fost si este adesea invocata, dar din pacate niciodata hotarât pusa în practica în istoria postrevolutionara a României. Descentralizarea trebuie aplicata repede, corect si cu efecte vizibile în functionarea administratiei românesti.
Descentralizarea nu este un scop în sine, ci o metoda de a furniza servicii publice mai eficient, corelate în primul rând cu cerintele si preferintele beneficiarilor. Niciun sistem centralizat nu poate raspunde varietatii infinite a nevoilor comunitatilor locale la fel de bine ca autoritatile locale alese si responsabile în fata acestora.
Ori de câte ori este posibil, oamenii trebuie lasati sa se autoguverneze; în materie de guvernare, individul are prioritate în fata comunitatii locale, iar comunitatea locala în fata statului. În acelasi timp, principiul subsidiaritatii cere statului si comunitatilor mai dezvoltate sa intervina de fiecare data când constrângerile conjuncturale depasesc posibilitatile comunitatilor mici sau ale cetateanului.
Un guvern puternic nu este cel care doreste sa pastreze toata puterea la îndemâna sa, ci cel care stie sa cedeze aceasta putere acelora care pot sa o foloseasca mai eficient în numele cetatenilor si pentru cetateni.
2. Ca partid de guvernare, PD-L a propus si implementat masuri de descentralizare în perioada 2005-2007
Programul de guvernare 2005-2008 asumat de Alianta D.A. acorda o importanta majora descentralizarii serviciilor publice. Acesta îsi propunea "întarirea autonomiei locale, descentralizare administrativa si descentralizare fiscala" prin:
a. "continuarea procesului de descentralizare a serviciilor publice de baza: educatie, sanatate, asistenta sociala si ordine publica;
b. limitarea sferei serviciilor publice deconcentrate si reglementarea transferului acestor servicii catre autoritatile administratiei publice locale;
c. introducerea standardelor de calitate în baza carora sa se poata monitoriza si evalua un serviciu public si activitatea functionarilor publici;
d. introducerea normativelor de cost aferent standardului de calitate al unui serviciu public;
e. virarea sumelor defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale direct catre localitati, prin eliminarea consiliilor judetene ca verigi intermediare;
f. dezvoltarea cooperarii între guvern si structurile asociative ale Federatiei Autoritatilor Locale din România".
În perioada 2005-2006 procesul de descentralizare a trecut printr-o etapa de reorganizare în vederea stabilirii unui cadru de reglementare functional, coerent si eficient. Legislatia aferenta a fost complet înnoita, astfel încât deficientele semnalate în transferul de competente în anii 1990-2004 sa nu se mai repete. Obiectivele specifice urmarite prin actele normative aprobate si masurile ulterioare planificate vizau:
a. aplicarea de reguli clare pentru transferul de competente;
b. descentralizarea serviciilor publice, cu predilectie în domeniile:
i. învatamânt preuniversitar;
ii. sanatate publica;
iii. ordine publica;
iv. transporturi;
v. cultura.
c. limitarea rolului serviciilor deconcentrate la control, inspectie si monitorizare în domeniul în care activeaza;
d. elaborarea de standarde de calitate pentru serviciile descentralizate, în vederea monitorizarii si evaluarii performantelor administratiilor locale;
e. repartizarea sumelor defalcate pentru serviciile descentralizate prin formule de alocare determinate pe baza standardului de cost per beneficiar sau pe unitate de masura, cu precadere în domeniile: învatamânt preuniversitar, servicii sociale si drumuri judetene si comunale;
f. depolitizarea si eficientizarea sistemului de echilibrare a bugetelor locale prin excluderea consiliilor judetene din procesul de alocare si introducerea criteriului de excludere a comunitatilor bogate;
g. înfiintarea de asociatii de dezvoltare intercomunitara de catre comunitatile locale, pentru a furniza în comun servicii publice si pentru a implementa proiecte zonale de dezvoltare;
h. legiferarea insolventei unitatilor administrativ-teritoriale, simultan cu cresterea pragului de îndatorare al bugetelor locale;
i. reforma sistemului de salarizare a functionarilor publici în vederea motivarii acestora si atragerii de personal competent în administratia publica.
Masurile promovate în perioada 2005-2006 au fost apreciate pozitiv si de Comisia Europeana, care, în Raportul de monitorizare din mai 2006, afirma ca "procesul de descentralizare a decolat... Parlamentul a adoptat legi care promoveaza descentralizarea anumitor puteri, resursele si cheltuielile bugetare".
3. Guvernul Tariceanu II a compromis procesul de descentralizare
Începând cu luna aprilie 2007 guvernul Tariceanu II a luat o serie de masuri care nu numai ca ignora obiectivele descentralizarii, dar încalca flagrant principiile subsidiaritatii, predictibilitatii financiare, prevederile Programului de guvernare 2005-2008 si ale unor acte normative în vigoare. Toate aceste masuri echivaleaza, din pacate, cu o adevarata contrareforma în administratia publica.
În primul rând, guvernul a oprit orice masura de descentralizare sau de reforma în administratia publica începute în anul 2006.
În al doilea rând, guvernul actioneaza fatis împotriva autoritatilor locale si descentralizarii, contrar obiectivelor asumate în 2005-2006. Dintre masurile luate amintim:
a. repolitizarea functiei publice, cu precadere a categoriilor înaltilor functionari publici si a functionarilor publici de conducere;
b. preluarea integrala si abuziva la bugetul de stat a impozitului pe tranzactiile imobiliare (peste 150 milioane EURO în 2007 la bugetele locale) si a veniturilor din taxele judiciare de timbru (circa 40 milioane EURO în 2007 la bugetele locale);
c. modificarea nejustificata si contrara principiilor autonomiei locale a legii serviciului de salubrizare, prin care se permite organizarea si furnizarea serviciului de catre sectoarele municipiului Bucuresti, ca raspuns la dispute politice;
d. sprijinirea amendamentelor PSD la proiectul legii bugetului de stat pe anul 2008, prin care sumele defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale, totalizând 2,4 miliarde de lei (aproximativ 700 milioane de EURO), "se repartizeaza pe unitati administrativ-teritoriale prin hotarâre a consiliului judetean, prin derogare de la prevederile Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale", adica exclusiv "prin pixul" presedintilor consiliilor judetene, dupa bunul plac al acestora;
e. neimplementarea Programului "Electrificare 2007-2009" privind alimentarea cu energie electrica a localitatilor neelectrificate;
f. adoptarea de acte normative si documente strategice fara consultarea prealabila si justa a structurilor asociative ale autoritatilor locale (ex. O.U.G. 106/2007 pentru modificare si completarea Codului fiscal, O.U.G. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civila).
În al treilea rând, guvernul nu are o viziune cu privire la dezvoltarea infrastructurii rurale, iar acest lucru se confirma prin modul duplicitar de actiune în cazul "Fondului pentru dezvoltarea satului românesc". Acesta urma sa fie finantat prin veniturile din impozitul pe tranzactiile imobiliare preluate de la bugetele locale. Fondul a fost înfiintat prin O.U.G. 104/2007, însa ulterior reprezentantii guvernului au sustinut fatis în Parlament respingerea ordonantei. Acest fapt s-a materializat prin Legea nr. 92/2008 pentru respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2007 privind înfiintarea Fondului pentru dezvoltarea satului românesc. Prin urmare, comunele au pierdut certitudinea unor finantari multianuale ale proiectelor lor de investitii, iar guvernul a ramas cu toate veniturile din impozitul pe tranzactiile imobiliare fara sa-si fi asumat nicio cheltuiala suplimentara.
Lipsa de viziune în ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii se rasfrânge si asupra gradului de absorbtie a fondurilor nerambursabile post-aderare de la Uniunea Europeana. Astfel:
a. guvernul nu a implementat nici un program sustinut de crestere a capacitatii administratiilor locale de a elabora proiecte viabile de dezvoltare a infrastructurii;
b. guvernul nu a acordat nici un fel de sprijin pentru înfiintarea si operationalizarea asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, în ciuda obligatiilor asumate în anul 2006 prin modificarile aduse legii administratiei publice locale.
4. PD-L sustine descentralizarea ca principala masura de reforma în administratia publica
PD-L îsi propune reluarea agendei de descentralizare si pregatirea proiectelor de acte normative aferente în vederea realizarii urmatoarelor obiective specifice:
4.1 Descentralizarea administrativa
- în domeniul învatamântului preuniversitar de stat, sa fie descentralizate, la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, competentele privind organizarea si functionarea retelelor scolare si numirea/eliberarea din functie a directorilor, iar la nivelul unitatilor de învatamânt cele referitoare la managementul resurselor umane. Participarea reprezentantilor comunitatii locale la procesul de decizie în unitatile de învatamânt trebuie sa fie pe un nivel egal cu reprezentarea cadrelor didactice. În plus, finantarea cheltuielilor curente ale scolilor trebuie sa se realizeze în functie de standarde de cost per elev, acoperite integral de la bugetul de stat;
- în domeniul sanatatii publice, sa fie transferate catre autoritatile locale competente privind managementul spitalelor comunale, orasenesti, municipale, respectiv judetene;
- în domeniul ordinii publice, sa fie consolidat rolul autoritatilor locale prin înfiintarea politiei locale, cu competente inclusiv în domeniul circulatiei pe drumurile publice din interiorul localitatilor;
- în domeniul culturii, sa fie descentralizate institutiile de cultura ramase în subordinea Ministerului Culturii si Cultelor si ai caror beneficiari sunt cu preponderenta comunitatile locale;
- în domeniul asistentei sociale, sa fie îmbunatatit cadrul de finantare si monitorizare a serviciilor sociale primare si specializate deja descentralizate, prin stabilirea de standarde de cost si de calitate;
- în privinta gestiunii patrimoniului, sa fie transferate în proprietatea comunelor, oraselor, municipiilor si a judetelor terenuri si cladiri aflate actualmente în administrarea unor ministere sau institutii din administratia publica centrala, precum si societati comerciale cu capital de stat (ex. Agentia Domeniilor Statului, Regia Autonoma Administratia Patrimoniului si Protocolului de Stat, aerocluburi, centre sportive scolare, unitati militare si exploatatii miniere dezafectate etc.);
- reglementarea relatiilor patrimoniale dintre unitatile administrativ-teritoriale si operatorii retelelor de distributie a energiei electrice si gazelor naturale în beneficiul comunitatilor locale;
- transferarea sistemelor de iluminat public în proprietatea unitatilor administrativ-teritoriale, conform Legii nr. 230/2006 a serviciului de iluminat public;
- serviciile deconcentrate sa pastreze doar atributiile care privesc controlul, inspectia si monitorizarea domeniului în care activeaza;
- consolidarea atributiilor de strategie si coordonare a proiectelor de interes judetean ale consiliilor judetene;
- simplificarea procedurilor privind achizitiile publice si exproprierea pentru cauze de utilitate publica.
De asemenea, PD-L îsi va asuma generalizarea aplicarii prevederilor legale privind consultarea structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale în procesul de elaborare a proiectelor de acte normative care le vizeaza activitatea.
4.2 Descentralizarea financiara
- acordarea autoritatilor locale a dreptului de modificare a nivelului impozitelor si taxelor locale în functie de necesitatile locale si gradul de suportabilitate al populatiei; orice limitare prin lege constituie, de fapt si de drept, o limitate a autonomiei locale;
- calcularea valorii impozabile a cladirilor si terenurilor din intravilanul localitatilor prin raportarea la valoarea de piata a acestora, acolo unde acestea sunt vadit mai mari decât cele care sunt stabilite prin formula actuala de calcul;
- alocarea cotei defalcate de 47% din impozitul pe venit la bugetul local al u.a.t. în functie de domiciliul fiscal al contribuabilului, nu al angajatorului;
- revizuirea cotelor defalcate din impozitul pe venit în functie de noile competente transferate autoritatilor locale în cursul procesului de descentralizare;
- alocarea integrala la bugetele locale a sumelor provenite din amenzile aplicate persoanelor juridice, întocmai ca în cazul celor provenite din amenzile aplicate persoanelor fizice;
- dimensionarea sumelor defalcate pentru finantarea serviciilor descentralizate în functie de standarde de cost per beneficiar/ unitate de masura, mai ales în învatamânt, servicii sociale si întretinerea drumurilor publice;
- alocarea sumelor defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale exclusiv pe baza de formule, care sa confere predictibilitate si transparenta în alocarea acestora;
- elaborarea reglementarilor privind sectiunile de functionare si dezvoltare ale bugetelor locale; adaptarea sistemului de echilibrare a bugetelor locale, astfel încât sa garanteze acoperirea necesitatilor specifice sectiunii de functionare;
- includerea în legea anuala a bugetului de stat a unor anexe distincte care sa contina estimarile pentru urmatorii 3 ani ale sumelor ce se vor aloca bugetelor locale, astfel încât autoritatile locale sa poata promova proiecte si programe multianuale si sa aiba garantia implementarii lor;
- încetarea definitiva a preluarii veniturilor cuvenite bugetelor locale la bugetul de stat, astfel de decizii aducând grave prejudicii autonomiei locale, furnizarii serviciilor publice si dezvoltarii economico-sociale a comunitatilor locale. Abrogarea prevederilor prin care au fost centralizate impozitul pe tranzactiile imobiliare si taxele judiciare de timbru;
- eliminarea restrictiilor în ceea ce priveste tipurile de cheltuieli, gestiunea bugetara si datoria publica locala impuse prin O.U.G. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare în domeniul bugetar, aceste masuri aducând grave prejudicii autonomiei locale a comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor.
4.3 Descentralizarea functiei publice
- adoptarea proiectului legii sistemului unitar de salarizare a functionarilor publici si elaborarea unui act normativ similar pentru personalul contractual;
- acordarea dreptului autoritatilor locale de a majora salariile pâna la nivelul celor din administratia publica centrala, cu conditia acoperirii cheltuielilor suplimentare din venituri generate la nivel local;
- revizuirea modalitatii de remunerare a primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor consiliilor judetene. Actualul sistem este bazat pe cel dinainte de anul 1989 si ignora importanta functiei de demnitar; în consecinta, primarii, viceprimarii, presedintii si vicepresedintii consiliilor judetene sunt remunerati sub nivelul altor categorii de personal salarizat din bugetele locale sau din institutii publice care functioneaza la nivel local.
5. Administratiile locale sunt datoare sa aplice masuri de modernizare a functionarii proprii
Autoritatile locale au datoria de a gasi si implementa metode de îmbunatatire a activitatii structurilor din subordine si de a mobiliza resurse financiare suplimentare pe plan local; finantarile solicitate Guvernului sau prin programele operationale sectoriale trebuie sa fie complementare efortului local. Totodata, autoritatile locale au datoria de a asigura cheltuirea judicioasa a fondurilor publice prin rationalizare si realizare de economii de scara. Primarii si presedintii consiliilor judetene trebuie, de asemenea, sa faca eforturi permanente pentru a îmbunatati accesul cetatenilor la serviciile publice locale si a respecta standarde de calitate.
Autoritatile locale sunt obligate sa asigure perfectionarea personalului de specialitate, astfel încât acesta sa fie la curent cu evolutiile în plan administrativ si legislativ, sa dobândeasca abilitati de planificare, strategie si management al proiectelor si sa fie capabil sa se adapteze rapid la schimbare. Nu în ultimul rând, trebuie generalizata utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, inclusiv în relatia cu cetatenii, pentru a simplifica procedurile administrative si accesul la informatiile de interes public.
***
Toate partidele spun ca doresc descentralizarea. În fapt, numai PDL a demonstrat, în actul guvernarii, ca doreste si este capabil sa puna în practica o reala descentralizare.
PNL, prin Guvernul Tariceanu II, a blocat totul, vrând sa tina în cabinetele premierului si ale ministrilor pârghiile puterii si robinetele resurselor.
PSD vrea sa faca ce a mai facut. Sa distribuie resurse dupa bunul plac al celebrului pix al lui Mischie. Acum, domnii Mischie de la PSD sunt si mai doritori sa le stea puterea discretionara în vârful pixului, în dispretul intereselor cetatenilor comunitatii.
PD-L nu vrea nici baroni centrali nici baroni locali. PDL vrea ca toate comunitatile locale din România, indiferent de marime, sa-si organizeze viata dupa cerintele si interesele locuitorilor lor. Pentru asta, comunitatile trebuie sa aiba si puterea de decizie si resursa financiara. PDL vrea ca fiecare asezare din România sa fie o asezare europeana, prin servicii publice aflate la dispozitia locuitorilor si prin accesarea de fonduri europene. Asta întelege PDL prin descentralizare.
Alesii nostri locali stiu ce sa faca pentru comunitate de îndata ce vor avea toata puterea si finantarea necesare. PDL trebuie sa fie partidul comunitatilor locale. Acesta este prezentul de succes al Uniunii Europene. Într-acolo va îndrepta PDL, România.
Adoptata la reuniunea din 4 iulie 2008 a Ligii Alesilor Locali ai Partidului Democrat-Liberal
Discurs Emil Boc
Emil Boc: Dragi alesi locali ai Partidului Democrat Liberal, dragi colegi, doamnelor si domnilor, bine ati venti la Bucuresti! Bine ati venit la Liga alesilor locali ai Partidului Democrat Liberal. Dragi colegi, am inregistrat la aceste alegeri locale cel mai bun rezultat din istoria Partidului Democrat Liberal: 909 primari, 14 presedinti de Consili judetene, peste 11.000 de consilieri locali si peste 450 de consilieri judeteni.
Practic, ne-am dublat scorul politic si electoral din anul 2004, reusind acum sa obtinem singuri mai mult decat Alianta Dreptate si Adevar, in anul 2004. Iata o comparatie in acest sens - si spun aceste lucruri pentru ca nu sunt putini aceia care doresc sa prezinte rezultatuL Partidului Democrat Liberal de la aceste alegeri locale ca fiind unul de partid invins, ca fiind unul care a pierdut alegerile locale. Realitatea sta altfel si vreau sa v-o prezint in cifre, in comparatie cu anul 2004, an de referinta in ceea ce priveste rezultatele noastre. Iata aceasta comparatie cu anul 2004:
1. La votul politic pentru Consiliul Judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in anul 2004 am avut 14%, acum avem 28,9%. 2. Numar de primari: 380 in anul 2004, 909 in anul 2008.
3. Presedinti de Consilii Judetene: 4 in anul 2004, 14 in anul 2008, cu mentiunea ca, de data aceasta, presedintii de Consilii Judetene au fost alesi prin votul direct al romanilor.
4. Viceprimarii: 396 in 2004, 797 in 2008 si inca mai sunt cateva localitati unde nu s-a incheiat procesul de alegere a viceprimarilor.
5. Vicepresedinti de Consilii Judetene: 8 in 2004, 15 deja in prezent, cu mentiunea ca mai sunt cinci Consilii Judetene unde inca nu au fost desemnate structurile de conducere pana la capat, adica alegerea vicepresedintilor.
6. Consilieri locali: 5.982 in 2004, 11.129 in 2008.
7. Consilieri judeteni: 229 in 2004, 458 in 2008.
Ce ne arata aceasta comparatie? In primul rand ne arata faptul ca ne-am dublat, asa cum v-am spus, scorul electoral si politic raportandu-ne la anul 2004, anul de referinta pentru alegerile locale. In al doilea rand, ne arata faptul ca am castigat alegerile locale la votul politic pentru Consiliul judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, fie si cu un procent in raport cu PSD. Dar am castigat aceste alegeri locale pe votul politic.
Se poate observa directia crescatoare ascendenta a Partidului Democrat Liberal raportat la anul 2004 si tendinta si evolutia descrescatoare ale PSD in raport cu acelasi an – 2004. Astfel, daca PD-L si-a dublat scorul politic si electoral, PSD, de exemplu, la vot politic, la Consiliul Judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti coboara de la 32,71 la 28 la suta; la primari, PSD coboara de la 1.702 la 1.138, la consilieri judeteni, de la 543 la 452, la presedinti de Consilii Judetene, de la 19 la 17. Partidul Democrat Liberal castiga aproape 1 milion de voturi politice in plus in raport cu anul 2004, in timp ce PSD pierde aproape 1 milion de voturi la Consiliul Judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, lucruri demonstrate de statistici, de cifre seci care nu au nevoie de o alta interpretare.
In al patrulea rand, sa nu ne imbatam cu apa rece: este adevarat ca rezultatul nostru putea fi mai bun, dar am facut o analiza obiectiva in cadrul Biroul Permanent National si aici iarasi este deosebirea dintre noi si PSD. In timp ce noi am stabilit criteriile de performanta politica pentru alegerile locale inainte ca aceste alegeri sa aiba loc, la PSD, dupa alegeri locale s-au uitat pe cine au de gand sa mazileasca si si-au stabilit procentul in functie de oamenii pe care doreau sa-i dea jos.
Noi am facut o analiza obiectiva la organizatii si am aplicat un criteriu indiferent despre cine a fost vorba, dar un criteriu stabilit inainte de alegeri. Si anume: cine n-a obtinut un presedinte de Consiliu Judetean sau primar in municipiul resedinta de judet, sau cu 5% sub media nationala a PD-L, intra obligatoriu in proces de reorganizare politica; astazi deja am validat in Colegiul Director al PD-L conducerile a cinci organizatii care intra sub incidenta criteriului obiectiv, cu mentiunea ca Partidul Democrat Liberal are nevoie de toate resursele umane pe care le are in partid in momentul de fata si fiecare isi are locul in organizatie, pentru traseul politic de parlamentari sau in activitatea guvernamentala pe care o vom incepe in toamna. Deci avem nevoie de fiecare resura umana a Partidului Democrat Liberal, cu mentiunea ca este nevoie, acolo unde am avut rezultate sub asteptari, sa apasam pedala politica in vederea maximizarii efortului politic din toamna.
Deci am stabilit criterii obiective in functie de rezultate si nu in functie de persoane.
In al cincilea rand, aceasta comparatie ne arata faptul ca oamenii, romanii ne-au investit cu o uriasa incredere populara. Am strans impreuna peste 8 milioane 500 de mii de voturi. Este o obligatie mare pe care o avem in fata celor care ne-au dat votul lor. Deci ne-au acordat increderea directa pentru a conduce destinele comunitatilor locale. Suntem un partid serios, prin oamenii pe care-i propunem votului uninominal, votului popular. Fac o paranteza aici si vreau sa o spun raspicat in fata dumneavoastra, in fata alesilor uninominal ai Partidului Democrat Liberal, ca partidul nostru sustine fara echivoc votul uninominal pentru alegeri in toamna si aceia care se vaicaresc de teama alegerilor uninominale pentru Parlament sa stie ca n-au parteneri in Partidul Democrat Liberal, pentru ca am vazut deja unele voci astazi pregatite sa anunte ca PD-L nu sustine votul uninominal pentru alegeri in toamna.
Vreau sa fiu foarte clar si foarte precis: pozitia clara si fara echivoc a noastra este: pentru votul uninominal la alegeri in toamna si alegeri la timp! Cum poate un partid cu un asemenea bagaj de oameni care au fost alesi prin vot uninominal sa se teama de votul uninominal? Acelora care le este teama sunt in alta parte decat in aceasta sala, in alt partid decat in Partidul Democrat Liberal!
Am dovedit aceasta incredere populara si prin cei 14 primari care au castigat un al doilea sau un al treilea mandat inca din primul tur de scrutin, 11 dintre ei obtinand scoruri de peste 65%. Asta demonstreaza ca stim sa facem ceea ce trebuie pentru oameni, ca am ramas un partid ancorat in problemele cu care cetatenii se confrunta si nu suntem un partid cu oameni care sa conducem din birouri, din masini de lux, sau din strainatate, din vacante pe care unii deja le-au luat dupa alegerile locale. Suntem oameni care stim sa guvernam in interesul celor care ne-au trimis la primarie, la presedintia Consiliului judetean, in Consiliul local sau in Consiliul judetean. Acum, numai de noi depinde daca diferenta dintre voturile obtinute in acest an si cele pe care le vom obtine peste patru ani va fi pozitiva sau negativa. Voturile nu vin in tolba noastra doar pentru ca ne numim Partidul Democrat Liberal si suntem singurul partid partener al presedintelui Romaniei, Traian Basescu.
Trebuie sa confirmam in permanenta aceasta incredere pe care am primit-o. Si in primul rand aceasta incredere trebuie s-o confirmam in toamna acestui an. Este vorba despre alegerile pentru Parlamentul Romaniei si trebuie sa le castigam pentru a demonstra cum se guverneaza bine. In victoria dumneavoastra de la locale, dragi colegi, dragi alesi locali, ati deschis drumul Partidului Democrat Liberal spre Palatul Victoria. Dar la fel de sincer ma dresez dumneavoastra si va spun ca fara efortul constant si de aici inainte al dumneavoastra acest drum poate fi mai greu. Dumneavoastra sunteti principalii vectori de imagine ai Partidului demovcrat Liberal. Dumneavoastra sunteti aceia cu care cetateanul are in fiecare zi in fata imaginea Partidului Democrat Liberal, prin ceea ce facem in comunele, orasele, in municipiile, in judetele Romaniei. De aceea, efortul dumneavoastra este extrem de important si in perioada urmatoare, pentru a confirma valoarea si increderea primite de Partidul Democrat Liberal cu ocazia alegerilor locale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu