marți, ianuarie 27, 2009

Gânduri prezidenţiale


"Candidatul" Traian Băsescu "ameninţă" că va face ţării o surpriză şi nu va mai candida la alegerile prezidenţiale. Bănuiesc că toată lumea se gândeşte, să fie sincer preşedintele, să fie o strategie, să vorbească serios, să fie un plan...? Multe întrebări, puţine răspunsuri. Personal eu nu cred că dl. Traian Băsescu se gândeşte cu adevărat să nu candideze, prea multe mutări ale domniei sale indică dorinţa a încă unui mandat. Să vedem cum reflectă MEDIAFAX aceste gânduri ale preşedintelui.

Băsescu analizează şi posibilitatea de a nu mai candida




Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni seară, la TVR, că ia în serios inclusiv posibilitatea de a nu mai candida pentru un nou mandat prezidenţial, un criteriu important în acest sens fiind reuşita politicii economice a actualului Guvern în 2009.

Întrebat dacă ia în serios posibilitatea de a nu a candida pentru al doilea mandat prezidenţial, Băsescu a răspuns că ia în serios orice posibilitate în ceea ce priveşte viaţa politică.

"Vă asigur că, dacă voi ajunge la concluzia că, deşi există o majoritate foarte puternică în Parlament, dar îmi voi reproşa dacă nu voi putea fi parte a succesului acestei majorităţi şi criza economică îi va afecta pe români mai mult decât ar trebui să îi afecteze ca urmare a condiţiilor pe care le avem, sigur că analizez şi posibilitatea să nu mai candidez încă o dată, pentru că nu te poţi duce după eşecul unei coaliţii pe care ai stimulat-o să existe - şi vreau să nu se facă speculaţii, am stimulat după ce altă alternativă nu mai exista, pentru că prima alternativă a fost PNL, nu s-a putut, la condiţiile pe care le-a dorit PNL-ul de a da prim-ministru când luase 18 procente, nu s-a putut, asta e viaţa în politică", a spus Băsescu.

Preşedintele a apreciat că în 2009 este vitală politica economică, motiv pentru care urmăreşte cu mare atenţie măsurile Guvernului, sperând ca după anunţarea bugetului guvernarea să devină tot mai coerentă.

"Dacă politica economică a Guvernului va fi un eşec, la ce să te mai duci, cu ce credibilitate te poţi duce în faţa electoratului?", a spus Băsescu.

Totodată, el a menţionat că "dă" actualului Guvern patru ani de funcţionare.

Băsescu: Nu ştiu de unde a inventat Săftoiu discuţia



Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, la TVR1, că, din câte ştie, în România nu se fac interceptări ilegale de convorbiri şi a negat că ar fi avut cu fostul său consilier Claudiu Săftoiu o discuţie despre conţinutul unor dialoguri telefonice între lideri politici.

"Referitor la declaraţia domnului Săftoiu, eu fac o singură observaţie: nu am avut niciodată o astfel de discuţie cu domnul Săftoiu. Nu ştiu de unde a inventat în fază iniţială discuţia, pentru că a retractat-o şi vă garantez că în România, cel puţin ceea ce eu ştiu, în România nu se fac ascultări ilegale. Eu am văzut transcripturi de ascultări atunci când mi-au venit dosarele miniştrilor care au trecut pe la aviz la mine şi atunci am vorbit public despre ele", a spus Băsescu.

El a menţionat că la Preşedinţie nu se primesc transcripturi de convorbiri, acestea trimiţându-se direct celor care le-au solicitat, respectiv parchete sau la Poliţie.

Întrebat dacă, în calitate de şef al statului poate garanta că în România nu se fac ascultări ale convorbirilor în afara mandatului legal, Băsescu a dat asigurări că se va respecta legea.

"Garanţiile românilor nu le dă preşedintele, din acest punct de vedere, garanţiile le dă legea", a spus Băsescu.

El a făcut referire la articolul 3 al legii privind stocarea datelor, unde se arată că prevederile actului normativ nu se aplică în ceea ce priveşte conţinutul comunicării sau informaţiile consultate în timpul utilizării unei reţele de comunicaţii electronice.

Băsescu: Morar mi-a confirmat că în dosarul lui Dragnea s-a dat NUP



Şeful statului a declarat, luni seară, la TVR1, că, atunci când a primit propunerea ca Liviu Dragnea să fie numit ministru al Internelor, l-a contactat pe procurorul-şef al DNA, iar acesta i-a confirmat că în dosarul social-democratului s-a dat neînceperea urmăririi penale.

Întrebat dacă, aşa cum relatează un cotidian german, Dragnea este unul dintre cei mai cunoscuţi traseişti politici, cu dosar la DNA, preşedintele a răspuns: "Problema traseismului nu ştiu câtă relevanţă are. Este adevărat, domnul Dragnea a fost până în 2000, dacă nu mă înşel, chiar până în 2001, membru PD, a trecut la PSD în 2002. Din acest punct de vedere, sunt politicieni mult mai plimbăreţi decât domnul Dragnea".

Legat despre dosarul de la DNA al actualului ministru, Băsescu a spus că Dragnea a declarat public, înainte de alegeri, că s-a dat neînceperea urmăririi penale în cazul său.

"Acest lucru eu l-am verificat, nu este nicio imixtiune în Justiţie, pur şi simplu l-am întrebat pe procurorul-şef Daniel Morar, în momentul în care mi s-a trimis propunerea, dacă are un dosar de urmărire la DNA. (Morar, n.r.) mi-a confirmat că s-a dat NUP în acel dosar", a spus Băsescu.

El a fost întrebat şi despre motivul absenţei la instalarea lui Dragnea în funcţia de ministru al Administraţiei şi Internelor.

"Nu cred că este atât de importantă prezenţa preşedintelui. Sigur, fiind vorba despre un ministru important, care este şi membru CSAT, m-aş fi dus. Cu o după-amiază înainte de eveniment l-am atenţionat pe ministru că mi se pare că fastul pe care îl dă instalării este exagerat şi am sperat că se vor corecta lucrurile. Dimineaţă, având confirmarea că nu s-a corectat nimic, nici nu m-am întors din drum, cum au spus unii ziarişti, pur şi simplu am trecut din drumul spre casă direct către Cotroceni, trecând pe lângă Ministerul de Interne, nu pentru că nu am vrut să îl girez pe ministru sau pentru că nu am vrut să asist la eveniment, dar pur şi simplu mi s-a părut prea încercată ceremonia", a spus Băsescu.

Băsescu: Năstase exagerează cu afirmaţiile publice

Băsescu: Năstase exagerează cu afirmaţiile publice
Preşedintele Traian Băsecu a declarat, luni, la TVR1, că, pentru ca monitorizarea României pe Justiţie să fie ridicată, este nevoie, printre altele, ca niciun dosar de demnitar să nu mai fie reţinut de Parlament, menţionând, în acest context, că Adrian Năstase "exagerează cu afirmaţiile publice".

El a spus că şansele ca România să scape "în acest an" de monitorizarea pe Justiţie sunt minime dacă noile Coduri nu vor fi aprobate de Parlament şi dacă nu dispare ingerinţa politicului în actul de justiţie.

"Trebuie să dispară ingerinţa politicului în justiţie şi asta ar însemna - şi rog să nu fie interpretată ca o săgeată la adresa lui Adrian Năstase, care cel puţin după părerea mea exagerează cu afirmaţiile publice - dar niciun dosar nu mai trebuie reţinut de Parlament. Cei care se pot pronunţa «vinovat», «nevinovat», sunt judecătorii, cei care pot hotărî dacă fac urmărire penală sau nu sunt procurorii", a spus Băsescu.

Preşedintele Consiliului Naţional al PSD, Adrian Năstase, a declarat, luni, după BPN, că nu crede să mai existe cineva în partid care să nu considere politice dosarele pe care DNA le instrumentează pe numele lui.

Năstase a spus că liderii PSD vor trebui să discute şi despre dosarele pe care DNA le-a instrumentat pe numele lui, întrucât există o "intersecţie" între aceste subiect şi modul în care PSD va avorda, politic, anul 2009, marcat de alegerile prezidenţiale.

"Nu cred să mai existe cineva în ţară, sau în PSD, în orice caz, care să nu considere aceste dosare politice", a adăugat el.

Năstase a spus că procurorul general a solicitat Parlamentului aviz favorabil pentru începerea urmăririi penale pentru aceleaşi dosare pe care Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie le-a respins, pe motiv că ar fi fost instrumentate de DNA cu încălcarea legii.

"Dacă acestea sunt priorităţile lui Traian Băsescu şi ale celor care fac astfel de jocuri, până la urmă vor plăti cu imaginea lor şi cu popularitatea lor, dacă încearcă să acrediteze ideea că termopanele mele creează problemele cu care se confruntă ţara", a afirmat el.

Băsescu: Putin a fost de acord cu contractarea directă de către România a gazului din Rusia

Băsescu: Putin a fost de acord cu contractarea directă de către România a gazului din Rusia
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni seară, la TVR, că premierul rus Vladimir Putin a fost de acord, în convorbirile avute cu şeful statului român, cu contractarea directă de către România, şi nu prin firme intermediare, a gazului din Federaţia Rusă.

Băsescu a spus că a discutat de două ori cu premierul rus Vladimir Putin şi o dată cu preşedintele Federaţiei Ruse, Dimitri Medvedev, precizând că nu a ţinut să facă public conţinutul acestor convorbiri pentru că nu sunt de interes public.

"Singurul lucru care era de interes public din discuţiile noastre era cel legat de contractarea directă de către România a gazului din Federaţia Rusă, şi nu prin intermediari", a spus Băsescu, menţionând că Putin a acceptat acest lucru.

Preşedintele Băsescu a menţionat că a ridicat şi o problemă care afectează puternic petrochimia din România, şi anume diferenţa de preţ la gaz pentru industria chimică faţă de Ucraina.

El a menţionat că Putin i-a comunicat că acest preţ a crescut în Ucraina.

Răspunzând unei întrebări, Băsescu a spus că ia în serios propunerea rusă privind implicarea părţii române în proiectul South Stream, menţionând însă că România nu se dezice de proiectele europene la care este parte.

"Imediat ce terminăm Nabucco, susţinem să treacă pe la noi şi South Stream", a spus Băsescu.

(sursa: http://www.mediafax.ro)

Eu unul nu-mi explic de ce absolut toate problemele României trec şi prin Administraţia Prezidenţială. Iată o întrebare pe care mi-aş dori să fie adresată preşedintelui.

Niciun comentariu: