"Mi s-a arătat chiar interceptarea convorbirilor mele telefonice, pe o temă politică. Am fost chemat la DNA, nu mi s-a spus de ce, mi s-a spus că voi afla acolo. Era vorba despre numirea doamnei Andreea Ciucă în calitate de preşedinte al Tribunalului Mureş.

Potrivit legii de atunci Comisiile juridice dădeau un aviz, ascultau candidaţii la funcţia de preşedinte. Într-adevăr am vorbit cu colegi de la PSD, cu colegi de la alte partide şi mi s-a pus în faţă înregistrarea convorbirilor telefonice, inclusiv cu doamna Ciucă sau alţi colegi senatori şi deputaţi", a declarat Gyorgy Frunda.

Senatorul UDMR a adăugat:"am fost revoltat, i-am spus procurorului care era de faţă că aceasta este o armă politică şi protestez foarte ferm împotriva acestui lucru. Am cerut explicaţii de la serviciile secrete, şi nici până azi n-am primit vreo lămurire. Mi s-a pus în faţă dosarul de transcriere a convorbirilor mele telefonice efectuate de pe telefonul meu mobil pe care l-am primit de la Senat şi o dată de la telefonul din biroul meu din Senat. Asta în calitate de senator mi s-a întâmplat."


REALITATEA.NET - Gyorgy Frunda: Am fost chemat la DNA şi mi s-au pus în faţă înregistrarile convorbirilor mele telefonice

Şi fostul preşedinte al României, Emil Constantinescu, a declarat că Serviciul de Informaţii Externe îi furniza informaţii despre nevestele ambasadorilor.

"Fiecare serviciu încearcă să câştige bunăvoinţa preşedintelui. De la SIE, de pildă, am primit informaţii despre ce făceau soţiile ambsadorilor în ambasade", a declarat Emil Constantinescu. El susţine că a interzis, la momentul respectiv, continuarea unor astfel de practici de urmărire.

Declaraţia lui Emil Constantinescu vine la scurt timp după ce Claudiu Săftoiu, fost şef al SIE, a spus că Traian Băsescu ştia ce vorbeau Ion Iliescu şi Mircea Geoană la telefon. Mai mult decât atât, Săftoiu a susţinut că Băsescu îi povestea şi lui ce afla din acele convorbiri. La o oră de la declaraţii, Săftoiu a revenit telefonic, precizând că a aflat de telefoane din surse publice, şi nu de la Traian Băsescu.