Conferinţa de pregătire a primei reuniuni pe anul 2008 a Comitetului Mixt Româno-American
Centrul de Coordonare şi Monitorizare a Implementării Acordului de Acces (CCMIA), din cadrul Departamentului pentru Politica de Apărare şi Planificare, a organizat în zilele de 13 şi 14 februarie 2008, la sediul Ministerului Apărării, conferinţa de pregătire a primei reuniuni a Comitetului Mixt Româno – American pentru implementarea Legii nr. 268 din 2006 privind “Acordul dintre România şi Statele Unite ale Americii privind activităţile forţelor Statelor Unite staţionate pe teritoriul României”.
La eveniment au participat, din partea Statelor Unite ale Americii, reprezentanţi ai Comandamentului Forţelor Statelor Unite în Europa (EUCOM) şi ai Ambasadei SUA la Bucureşti, iar din partea României, reprezentanţi ai Ministerului Apărării şi Ministerului Afacerilor Externe.
Pe parcursul discuţiilor oficialii români şi ai Statelor Unite ale Americii au abordat subiecte referitoare la agenda şi perioada de desfăşurare a primei reuniuni a Comitetului Mixt Româno-American şi au identificat structurile administrative şi de lucru ale Comitetului Mixt.
De asemenea, au fost abordate şi aspecte privind cadrul general de desfăşurare a programului de instruire în anul 2008 şi perspectiva activităţilor de instruire a forţelor SUA în România pentru anul 2009.
GUVERNUL ROMÂNIEI
H O T Ă R Â R E
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru implementarea Acordului dintre România şi Statele Unite ale Americii privind activităţile forţelor Statelor Unite staţionate pe teritoriul României, semnat la Bucureşti la 6 decembrie 2005, ratificat prin Legea nr. 268/2006H O T Ă R Â R E
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului şi a ministerelor, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) În scopul organizării şi coordonării activităţilor de implementare a prevederilor Acordului dintre România şi Statele Unite ale Americii privind activităţile forţelor Statelor Unite staţionate pe teritoriul României, semnat la Bucureşti la 6 decembrie 2005, ratificat prin Legea nr. 268/2006, denumit în continuare Acord, se înfiinţează, organizează şi funcţionează, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, Comitetul interministerial pentru implementarea Acordului, denumit în continuare Comitet interministerial.
(2) Comitetul interministerial se organizează şi funcţionează ca organism consultativ
fără personalitate juridică, având componenţa prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta
hotărâre.
Art. 2. – (1) Atribuţiile Comitetului interministerial privesc analizarea, stabilirea şi asigurarea punerii în aplicare a măsurilor identificate în vederea implementării Acordului, cu luarea în considerare a solicitărilor Comitetului mixt româno-american, prevăzut la art. XI paragraful (2) din Acord.
(2) Comitetul interministerial colaborează cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu organisme neguvernamentale, în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale.
Art. 3. - (1) Comitetul interministerial este condus de preşedintele acestuia. În lipsa preşedintelui, conducerea Comitetului interministerial este asigurată de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedintele Comitetului interministerial
(2) La lucrările Comitetului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale care sunt implicaţi în implementarea Acordului.
Art. 4. - (1) Adunările ordinare ale Comitetului interministerial au loc în ultima lună a fiecărui semestru al anului, iar cele extraordinare, ori de câte ori se consideră necesar, la propunerea unui membru, cu acordul preşedintelui.
(2) Comitetul interministerial se consideră legal întrunit dacă se asigură prezenţa a minimum jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
(3) Deciziile Comitetului interministerial se iau in unanimitate. În cazul în care nu se ajunge la unanimitate în luarea unei decizii, se vor propune solu ii alternative, decizia finală amânându-se pentru şedinţa următoare. Luarea unei decizii nu poate fi amânată decât o singură dată. În cazul în care nu se poate obţine unanimitatea, soluţiile discutate se supun dezbaterii în cadrul primei şedin e a Guvernului.
Art. 5. - (1) Deciziile Comitetului interministerial sunt duse la îndeplinire de ministerele reprezentate în cadrul acestuia, potrivit atribuţiilor ce le revin în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
(2) Responsabilităţile ministerelor, pe domenii de implementare, sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
(3) Pentru soluţionarea unor probleme punctuale, clar definite şi cu termene precise, Comitetul interministerial poate constitui grupuri de lucru.
Art. 6. - (1) Secretariatul Comitetului interministerial se asigură de către Ministerul Apărării, prin Centrul de Coordonare şi Monitorizare a Implementării Acordului, denumit în continuare Centru. Secretariatul participă la reuniunile Comitetului interministerial fără drept de vot.
(2) Centrul reprezintă punctul unic de contact pentru toate autorităţile şi instituţiile publice responsabile de implementarea Acordului.
(3) Atribuţiile Centrului, pentru asigurarea activităţii de secretariat a Comitetului
interministerial, sunt:
a) convocarea membrilor Comitetului interministerial la solicitarea preşedintelui sau, în lipsa sa, a unuia dintre vicepreşedinţi, desemnat de acesta. Membrii Comitetului interministerial sunt convocaţi nominal, cu minimum 10 zile lucrătoare înaintea fiecărei reuniuni, comunicându-li-se locul, data şi ora convocării, precum şi ordinea de zi, la care se anexează documentele de lucru necesare. Cu cel pu in 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru reuniune, membrii Comitetului interministerial transmit observaţiile ori propunerile privind proiectele pentru ordinea de zi. În situaţii de urgenţă, convocarea se face cu minimum 3 zile lucrătoare.
b) supunerea proiectului ini ial al ordinii de zi împreună cu propunerile membrilor, pentru analiză preşedintelui, ori în lipsa sa, a vicepreşedintelui desemnat de acesta;
c) redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor;
d) redactarea şi transmiterea, cu avizul preşedintelui Comitetului interministerial, a documentelor destinate informării Guvernului, Preşedinţiei şi Parlamentului.
e) în perioada dintre reuniuni, asigură legătura dintre membrii Comitetului interministerial, schimburile de informaţii şi documentele necesare pentru îndeplinirea obiectivelor propuse.
(4) La nivelul fiecărui minister se va stabili un punct unic de contact pentru asigurarea comunicării cu Centrul.
Art. 7. - Cheltuielile legate de activitatea Comitetului interministerial se suportă de fiecare dintre instituţile implicate, din bugetele proprii, în părţile ce-i privesc.
Art. 8. – Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu