vineri, februarie 29, 2008

Un preşedinte către premier


Preşedintele României, Traian Băsescu, a trimis astăzi, 29 februarie a.c., o scrisoare primului-ministru al României, Călin Popescu Tăriceanu.

Textul integral al scrisorii:
„Stimate Domnule Prim-ministru,
Prin Decretul nr. 200 din 15 ianuarie 2008, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 31 din 15.01.2008, am numit, la propunerea dumneavoastră, un ministru interimar al justiţiei, în urma consultării pe care am avut-o.
Conform art. 107 din Constituţie, în caz de vacanţă a unui post de ministru, Preşedintele României numeşte un alt membru al Guvernului ca ministru interimar pentru o perioadă de cel mult 45 de zile, la propunerea Primului-ministru.
Faţă de cele de mai sus şi având în vedere că termenul constituţional de 45 de zile a fost depăşit, vă propun ca mâine, 1 martie 2008, ora 13.00 să ne întâlnim la Palatul Cotroceni pentru a ne consulta cu privire la soluţiile şi propunerile pe care le aveţi pentru postul vacant de la Ministerul Justiţiei.
Noul ministru trebuie să răspundă înaltelor exigenţe ale demnităţii publice de ministru dintr-un stat membru al Uniunii Europene şi criteriilor impuse de Curtea Constituţională prin Decizia nr. 356/2007.
Aşa cum v-am mai comunicat şi cu alte ocazii, în calitate de şef al statului am obligaţia constituţională de a veghea la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice.
Cu stimă,
Traian Băsescu, Preşedintele României.”

Ceremonia de depunere a jurământului de învestitură în funcţia de ministru al Justiţiei
Astăzi, 29 februarie a.c., la Palatul Cotroceni, a avut loc, în prezenţa preşedintelui României, Traian Băsescu, ceremonia de depunere a jurământului de învestitură în funcţia de ministru al Justiţiei de către domnul Cătălin Marian Predoiu.
Textul alocuţiunii susţinute de şeful statului cu acest prilej:

„Bună seara,
Încep, domnule ministru, prin a vă felicita, este o onoare pe care o primiţi, în primul rând, ca expresie a propunerii Primului-ministru. Aş vrea să vă asigur de tot sprijinul meu, mai ales că aveţi o misiune relativ dificilă, şi anume Raportul din luna iulie al Comisiei Europene, pe Justiţie.
Vă asigur că România nu este acum în pericolul de a i se aplica o clauză de salvgardare – în cazul în care îşi continuă progresele în Justiţie – şi am convingerea că veţi reuşi, la fel cum a reuşit şi ministrul Cioloş.
Pentru a nu lăsa loc pentru speculaţii, mi se pare corect să informăm că, în cursul acestei după-amiezi, am avut o consultare cu Primul-ministru, amândoi am fost de acord cu privire la desemnarea dumneavoastră şi, de asemenea, vreau să fie public cunoscut faptul că am primit toate informaţiile legate de activitatea dumneavoastră trecută, de la Primul-ministru.
Speculaţiile care deja au început legate de faptul că aţi fi fost implicat într-un contract sau altul sunt speculaţii care nu au acoperire în legături care să pericliteze integritatea dumneavoastră, în calitatea de ministru al Justiţiei – un avocat, un bun avocat în Drept comercial poate reprezenta pe oricine: astăzi, pe mine, mâine, pe domnul prim-ministru Tăriceanu, poimâine, pe oricine, în chestiuni comerciale.
Am toată încrederea în dumneavoastră, mă bucur că sunteţi tânăr şi aveţi un CV impresionant – nu numai tipul de CV care este făcut să umple pagini, ci unul care este acoperit de recunoaştere profesională.
Vă doresc mult, mult succes!”


Am văzut o trioletă veselă Băsescu, Tăriceanu, Meleşcanu. Ce este acea o trioletă? Un grup de trei note de valoare egală, care se execută în timpul necesar pentru executarea a două dintre ele. Veselia a transformat acordul minor în acord major... acum este totul cu mult mai vesel.

Niciun comentariu: