sâmbătă, februarie 23, 2008

GFK România


GFK (Growth from Knowledge) afirmă că 65% dintre români nu fac economii. Eu observ un sentiment de tristeţe în anunţ. Eu receptez concluzia cu uimire. Cum?! 45% dintre români au resurse să economisească? Interesant, poate nu o ducem atât de prost.

România se situează pe ultimul loc din peste 20 de ţări în care a fost realizat studiul de piaţă de către GFK România.

Cei care economisesc:
- 19,5% dintre romanii care economisesc în cont curent
- 9,5% dintre respondenţi aloca o parte din salariu pensiilor pe care le plătesc prin intermediul angajatorului, - - 7,9% dintre cei care economisesc au ales un cont de economii
- 5,5% au ales o poliţa de asigurare cu componentă investitională.
- 4,7% dintre românii care pun bani deoparte au optat pentru acţiuni şi obligaţii
- 1,6% au ales alte instrumente de economisire cu primă unică
- 1,5% au un plan individual de pensie
- 0,8% dintre românii care pun bani deoparte au plasat economii in fonduri de investiţii.

La comanda grupului AVIVA, GFK România a realizat studiul de piaţa în peste 20 de ţări de pe patru continente, pentru a determina atitudinea respondenţilor faţă de economisirea pe termen lung.

Înfiinţat în 1934, Grupul GfK este, astăzi, după zeci de ani de experienţă şi inovaţie, unul dintre liderii mondiali în domeniul cercetărilor de piaţă. Grupul GfK a pătruns pe piaţa Europei Centrale şi de Est în 1989 prin deschiderea primei filiale în Ungaria. În fiecare an, noi ţări din regiune s-au adăugat reţelei GfK.
Raluca Răschip, Consumer Tracking Director, GfK România spune în Raluca Răschip, Consumer Tracking Director, GfK România:

La nivel naţional, formatele de comerţ modern joacă un rol din ce în ce mai conturat, acoperind în primele nouă luni ale anului 2007 aproximativ 38% din valoarea bunurilor de larg consum. Cea mai spectaculoasă creştere au avut-o hipermarketurile de la 8% în 2006 la 14% în primele trei trimestre ale anului 2007. Un aport special la această creştere remarcabilă l-a avut Kaufland, care a preluat conducerea în top-ul principalilor retaileri, dar Real şi Carrefour au fost de asemenea foarte activi pe piaţă.
Estimăm că până în anul 2010, comerţul modern va atinge o cotă de piaţă de cel puţin 50%, iar pentru 2008 previzionăm un maxim de 43%-45%. Este de aşteptat ca pe lângă extinderea teritorială a retailer-ilor deja existenţi pe piaţa din România, să asistăm la intrarea unor noi jucători pe piaţă (de exemplu ar putea fi vorba de Tesco sau Lidl), şi de ce nu, la consolidarea climatului prin achiziţii/fuziuni.
Formatele de comerţ modern vor avea cea mai mare expansiune în oraşele de mărime mică şi medie, dar şi în oraşele mari unde piaţa este departe de a fi satisfăcută, lucrurile stând oarecum diferit în Bucureşti, unde acest tip de comerţ a atins deja cota de piaţă de aproximativ 70%.
Credem că magazinele de tip Discount şi Hipermarketurile vor fi şi în 2008 vedetele în ceea ce priveşte ritmul de dezvoltare şi ascensiune în cota de piaţă. Acoperirea teritorială cât mai bună a ţării va fi în continuare una din preocupările principale ale retailer-ilor.
Odată extinderea teritorială prin deschiderea de noi magazine, retailerii vor atrage un număr şi mai mare de consumatori, creând premisele pentru o dezvoltare sănătoasă a poziţiei pe piaţă. Loializarea clienţilor prin atragerea lor cât mai frecventă în magazine şi stimularea unui coş de cumpărături cât mai mare prin metode specifice, vor fi următorii paşi pe care jucătorii din piaţă îi vor face pentru a se impune.
Chiar dacă vor fi afectate de aceste schimbări de pe piaţă, buticurile, magazinele mici de cartier vor avea şi în viitor un cuvânt important de spus, datorită avantajului major pe care îl oferă şi anume proximitatea.
2008 şi chiar anii care vor urma vor fi foarte activi din punctul de vedere al deschiderii de noi magazine, întrucât potenţialul de dezvolatare este încă ridicat, având în România o suprafaţă de vânzare la mia de locuitori încă redusă.


Iată că GFK România, alături de altfel de astfel de grupuri de studii, descoperă că piaţa românească absoarbe diferenţiat elementele lumii economiilor avansate. Telefonia mobilă şi piaţa de hipermarket a fost, de exemplu, acceptată imediat. Românii preferă, după atâta timp, plata cash. De aceea astfel de studii sunt întotdeauna extrem de interesante.

Niciun comentariu: