sâmbătă, februarie 23, 2008
Istoria Uniunii Europene pe băncile şcolii
(Strasbourg, 21 februarie 2008)
Europarlamentarul PD-L Mihaela Popa a cerut Parlamentului European ca istoria Uniunii Europene sa fie studiata in scolile din toate statele membre
Saptamana aceasta s-a desfasurat la Strasbourg, in cadrul sedintei plenare a Parlamentului European, o noua serie de dezbateri privind Viitorul Europei, cu participarea primului ministru al Suediei, Fredrik Reinfeldt. Acesta a enuntat prioritatile viitoarei presedintii suedeze a UE (iulie-decembrie 2009): schimbarea climatica, energia, imigrarea, Balcanii, UE ca actor international si realizarea unei politici comune pentru azil pana in 2010.
"In contextul dezbaterii privind Viitorul Europei, trebuie sa dam atentia cuvenita acelei categorii sociale care reprezinta cel mai bine ideea viitorului - tinerii - adica cetatenii de maine ai Uniunii Europene", a sustinut Mihaela Popa, europarlamentar din partea PD-L, in interventia sa pe aceasta tema.
Potrivit europarlamentarului roman, tinerii trebuie pregatiti sa proiecteze viitorul generatiei lor, iar aceasta presupune cunoasterea istoriei comune, etapele formarii si dezvoltarii Uniunii Europene. "Ca sa-ti construiesti viitorul, trebuie sa-ti cunosti trecutul", este de parere Mihaela Popa, care a mai precizat: "Avem nevoie ca istoria Uniunii sa fie studiata in scoli, avem nevoie de o politicã europeanã pentru tineret cat mai coerenta, care sa raspunda la problemele specifice tinerilor. Europa trebuie sa aibã acum o viziune clara asupra educatiei, a societatii informationale, a dialogului si schimbului intercultural intre tineri, a ocuparii fortei de munca tinere si a mobilitatii, precum si a problemelor curente ale tinerilor marginalizati".
Dezbaterea privind Viitorul Europei - la care au participat deja premierii Belgiei, Irlandei, Italiei, Olandei, Spaniei si Portugaliei - a avut loc in contextul in care continua procesul de ratificare a Tratatului de la Lisabona.
Biroul de presa PD-L
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu