sâmbătă, februarie 23, 2008

Nu-l vom vedea pe Prigoană candidat nici anul acesta


Aş fi vrut să-l văd pe Prigoană candidat la primăria Bucureştilor. Domnia sa face o politică destul de curată fără a fi implicat politic. Faptul că are anumite informaţii despre diferite acţiunii făcute la umbra legii sau fără-de-legii, un argument pentru sau împotriva unor candidaţi, ar fi dus la nişte alegeri interesante. Neavând suportul unui partid puternici în spate, probabil că nu ar fi avut şanse să câştige, dar ar fi fost un câştig pentru noi descoperind anumite lucruri despre ceilalţi candidaţi, fapte care acum vor rămâne ascunse.
Cert este că domnul Prigoană, aflat într-o evidentă creştere de simpatie nu candidează la postul de primar al Capitalei şi nici la postul de primar al vreunui sector, pentru că cetăţenii nu îl merită. Prigoană a arătat că s-a trezit inclus pe listele unor sondaje electorale, fără ca în prealabil "cineva" să-l fi întrebat dacă doreşte să candideze sau nu şi a precizat că va intra într-o astfel de cursă doar atunci când va avea asigurată adeziunea a peste 90 la sută din populaţia Capitalei. Deşi nu candidează, Prigoană spune că are soluţii pentru câteva din problemele Capitalei, el afirmând că pentru ca cetăţenii bucureşteni să poată respira un aer nepoluat, ar trebui introdusă o taxă auto, anuală, pentru utilizarea autoturismului propriu, care să varieze în funcţie de anul de fabricaţie al maşinii şi care să se fie de cel puţin o mie de euro pe an.

Pentru că tot a vorbit domnul Prigoană despre taxă, să vă spun şi eu soluţia mea. Eu aş propune ca fiecare maşină să trebuiască să cumpere un tichet/card de 100 de euro (sau o altă sumă mai mare) în fiecare an sau fracţiuni de an. În baza acestui tichet posesorul poate achiziţiona combustibil. Diferenţa faţă de automobilul poluant şi cel nepoluant este în numărul de litri de combustibil care ar putea fi luat. Cel poluant mai puţini litri, cel nepoluant mai mult. S-ar diferenţia astfel un automobil poluant faţă de unul nepoluant, dar şi cel care merge mult de cel care merge puţin, cel care poluează mai mult subvenţionează pe cel care poluează mai puţin. dacă suma este destul de mică, nimeni nu va mai făcea "scheme" de păcălire a fiscului şi, foarte important, statul ar avea de câştigat din faptul că ar încasa banii înainte şi îi va putea folosi o perioadă de timp (ca un împrumut cu dobândă zero).

Niciun comentariu: