miercuri, februarie 13, 2008

Protocolului de colaborare CNA – ANPC


Încheierea Protocolului de colaborare CNA – ANPC

În ziua de 12.02.2008 s-a semnat, Protocolului de colaborare Consiliul Naţional al Audiovizualului – Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.
Din partea ANPC au participat Dan Vlaicu, Preşedinte şi Gheorghe Ciubotaru, Vicepreşedinte, iar din partea CNA, Răsvan Popescu, Preşedinte şi Attila Gasparik, Vicepreşedinte.
Încheierea acestui Protocol răspunde unei prevederi din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi pune bazele unui parteneriat între două instituţii subordonate interesului public.
Răsvan Popescu, Preşedintele CNA, a subliniat faptul că, prin acest Protocol, se asigură un schimb de informaţii legate de identificarea practicilor comerciale incorecte utilizate în audiovizual. La solicitarea ANPC, CNA va încerca să obţină datele de identificare ale autorilor unei eventuale publicităţi incorecte; va analiza sesizările ANPC privind clipurile publicitare şi va dispune, după caz, intrarea în legalitate. Preşedintele CNA s-a referit la mai multe acţiuni iniţiate de Consiliu, menite să asigure protecţia cetăţeanului prin informarea lui corectă în legătură cu produsele alimentare şi băuturile răcoritoare cărora li se face reclamă. O atenţie specială a fost acordată publicităţii care se adresează copiilor , în acest sens operându-se modificări în Codul de reglementare a conţinutului audiovizual .
Dan Vlaicu, Preşedintele ANPC , a precizat că Legea nr. 363/2007 transpune Directiva europeană în materie de protecţie a consumatorului şi a dat exemplu de practici comerciale incorecte , definite, ca atare, de lege.
În finalul conferinţei, domnul Răsvan Popescu a propus constituirea unui organism de autoreglementare care să examineze, înainte de difuzare, publicitatea pe care urmează să o facă un comerciant , din perspectiva respectării dispoziţiilor legale. Acest organism s- ar putea constitui prin colaborarea dintre Romanian Advertising Council (RAC) şi International Advertising Association (IAA).

Direcţia Comunicare, Afaceri Europene şi Proiecte
Director,
Gabriela Stoica

Protocolul de colaborare CNA – A.N.P.C.
Declaraţia de presă a Preşedintelui Consiliului Naţional al Audiovizualului – domnul Răsvan Popescu


Încheierea Protocolului de colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (A.N.P.C.) răspunde unei prevederi din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii (art. 13) şi pune bazele unui parteneriat între două instituţii subordonate interesului public.
Acest protocol prevede schimbul de informaţii legate de identificarea practicilor comerciale incorecte utilizate în audiovizual. La solicitarea A.N.P.C., C.N.A. va încerca să obţină datele de identificare ale autorilor unei eventuale publicităţi incorecte; va analiza sesizările A.N.P.C. privind clipurile publicitare şi va dispune, când e cazul, intrarea în legalitate.
Trebuie să precizez că nu există nici un fel de suprapunere între dispoziţiile Legii nr. 363/2007 şi cele ale Legii nr. 504/2002, domeniul nostru de competenţă fiind audiovizualul, în vreme ce A.N.P.C. se ocupă de întreaga sferă comercială.
Suntem două instituţii aflate într-o alianţă naturală, menite să asigure protecţia cetăţeanului prin informarea lui corectă. În această privinţă, C.N.A. a avut deja numeroase iniţiative:
Astfel, în 2007, am lansat o dezbatere referitoare la dreptul publicului de a fi corect informat în legătură cu produsele alimentare şi bauturile răcoritoare ce beneficiază de tele-publicitate. Am avut în vedere, în primul rând, reclama care se adreseză copiilor şi care, uneori, urmăreşte scopuri exclusiv comerciale, ignorând consecinţele consumului nesănătos de alimente asupra sănataţii. În final am adus unele modificări Codului C.N.A. prin care se asigură protecţia publicului, a copiilor faţă de conţinutul reclamelor şi am lansat avertizarea referitoare la „excesul de sare, zahăr şi grăsimi”.
În asociere cu International Advertising Association (IAA) pregătim o campanie de educare a publicului cu privire la alimentaţia sănătoasă.
Monitorizarea difuzării publicităţii este o temă permanentă pe agenda C.N.A. Acolo unde se încalcă legea dăm somaţii de intrare în legalitate care, după caz, conduc fie la oprirea difuzării spoturilor, fie la modificarea acestora în aşa fel încât să corespundă adevărului. Spre exemplificare, în 2007 au fost emise 54 de decizii pentru reclamă incorectă sau incompletă la produse şi servicii bancare, medicamente, băuturi răcoritoare, dulciuri şi alte alimente.
Colaborarea cu A.N.P.C. va valorifica expertiza C.N.A. în beneficiul cetăţeanului şi al dreptului său la informare corectă.

Propunere:
C.N.A. apreciază ca necesară constituirea unui organism de autoreglementare care să examineze, înaintea oricărei forme de comunicare publică, dacă din punct de vedere al conţinutului său publicitatea pe care intenţionează să o facă un comerciant respectă dispoziţiile legale privind publicitatea (RAC + IAA).

Niciun comentariu: