sâmbătă, februarie 02, 2008
COMUNICAT DE PRESA - MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Pentru că ministerul transporturilor trebuia să aibă o versiune oficială la greva de ieri, iată cuvintele realităţii politicii orbaniene:
1 februarie 2008
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, ministrul secretar de stat Barna Tanczos şi responsabilii companiilor feroviare au prezentat astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, rezultatul negocierilor cu sindicatele feroviare, precum şi analiza situaţiei create în urma întreruperii lucrului de către o parte din personalul feroviar. “Am fost confruntaţi cu o încetare, cu o întrerupere a lucrului în câteva dintre regionale, mai precis în câteva sectoare de activitate a acestora. Această încetare a lucrului, refuzul îndeplinirii obligaţiilor de serviciu de către o parte a angajaţilor nu reprezintă o mişcare spontană, chiar dacă o parte dintre liderii de sindicat îl prezintă astfel. Sunt însă câteva elemente care îi contrazic: debutul mişcărilor de protest la aceeaşi oră, simultan, în toată ţara, şi reluarea activităţii aproximativ la aceeaşi oră. Nu mă poate convinge nimeni că cei aproximativ 2000 de angajaţi au comunicat între ei astfel încât să-şi sincronizeze aceste mişcări. Declaraţiile unora dintre liderii de sindicat sunt elocvente în acest sens. Aceasta mişcare este ilegală, excede atât cadrul legal, adică legea privind contractul de munca şi legea privind soluţionarea conflictelor de muncă, cât şi instrucţia feroviară”, a declarat ministrul Transporturilor.
Ludovic Orban a arătat că a luat dinainte o serie de măsuri pentru a preveni efectele unei eventuale forme de protest. Astfel, întregul personal de conducere a fost mobilizat de la prima oră în toate regionalele şi a fost pregătit personal de rezervă care să-i suplinească pe angajaţii care nu s-ar fi prezentat la serviciu. De asemenea, au fost mobilizate echipe de control astfel încât să fie desfăşurate toate operaţiunile necesare pentru ca, ulterior, să se poată aplica sancţiuni. Potrivit ministrului, pagubele vor fi plătite de cei responsabili. “Cred că sindicatele nu au voie să se ascundă în spatele angajaţilor”, a adăugat Ludovic Orban.
Ministrul secretar de stat Barna Tanczos a declarat că, în cazul conflictului de interes, acesta trebuie notificat în scris de partea sindicală, iar pretenţiile trebuie menţionate, de asemenea, în scris. “Notificarea este un pas obligatoriu. Neavând o notificare scrisă şi existând un contract colectiv de muncă în vigoare, este clar că nu putem discuta de declanşarea acestui conflict conform procedurii legale. Declanşarea grevei a fost, de fapt, o încetare a activităţii fără bază legală”, a spus ministrul secretar de stat.
Directorul general al operatorului naţional de transport feroviar de călători, Alexandru Noapteş, a prezentat efectele încetării lucrului. Chiar dacă protestul a încetat în jurul orei 10.00, circulaţia feroviară a continuat să fie perturbată, urmând ca în jurul orei 20.00 să se intre în normalitate. “Cer scuze călătorilor pentru situaţia creată, chiar dacă nu a fost generată de administraţie”, a declarat Alexandru Noapteş.
În intervalul orar 7.00-10.00 a fost afectată circulaţia unui număr de 290 de trenuri, acumulând peste 34.000 de minute de întârziere, cu efect asupra a 20.000 de călători. Peste 50.000 de lei au fost restituiţi pasagerilor până în jurul orei 12.00. CFR Călători a intervenit în situaţiile delicate, transportând cu autobuzele către destinaţie mai multe grupuri de copii.
Negocierile cu sindicatele au fost reluate şi ele se vor desfăşura până la 29 martie, Ludovic Orban declarând că nu se aşteaptă la alte greve spontane până luni. “Propunerea de majorare pe care am făcut-o ţine cont de posibilităţile reale pe care le au companiile noastre feroviare care sunt monitorizate. Îmbunătăţirea ofertei noastre constă într-o creştere de 4% urmată de o altă creştere de 4% raportată la salariul brut de la nivelul lunii decembrie, acesta fiind cel mai mare de anul trecut”, a prezentat ministrul Transporturilor stadiul la care se află negocierile. “Pentru orice solicitare de creştere suplimentară trebuie să existe o fundamentare şi să apară venituri suplimentare, altfel se fac în dauna altor investiţii prevăzute în bugetul total”, a mai spus ministrul.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu