miercuri, iulie 30, 2008

Dicursuri zburate de vânt


Am tot aşteptat să apară pe undeva cuvântare IPS Dr. Irineu Popa la întronizarea lui ca cel de al 6-lea Mitropolit al Olteniei. Cu greu am găsit un fragment. Probabil că ceea ce a spus domnia sa este prea revoluţionar pentru Biserica Ortodoxă Română. Dar înainte de discurs, câteva cuvinte despre înalt prea sfinţia sa.

•Data nasterii: 16 noiembrie 1957
•Locul nasterii: Perisani - Valcea
•Parinti: Gheorghe si Maria
•Manastirea de metanie: Frasinei - Valcea
Studii:
Scoala primara in satul natal.
1975 - 1980, Seminarul Teologic "Sfantul Grigorie Teologul" din Craiova.
1981 - 1985, cursurile de teologie la Institutul Teologic din Bucuresti, obtinand titlul de licentiat in teologie cu teza "Cunoasterea lui Dumnezeu si ideea de epectaza la Sfantul Grigorie de Nyssa".
1985 - 1986, cursurile de doctorat, specialitatea Patrologie, la Institutul Teologic din Bucuresti, cu dizertatia "Politica religioasa a Imparatului Iustinian", coordonator stiintific, Pr. prof. Dr. Stefan Alexe.
1986- 1987, cursurile de limba si literatura franceza, la Fcultatea de Litere din Grenoble.
1986 -1990, cursurile de doctorat in teologie, specialitatea Dogmatica, la Institutul Saint Serge din Paris, finalizate cu teza "La personne et la communion des personnes dans la Theologie de Saint Basile le Grand ", conducator stiintific Pr. prof. Dr. Boris Bobrinscoy. cu calificativul "magna cum laude".
1989 - 1990, cursurile de limba engleza in Londra.
1990 - 1991, cursurile de arheologie biblica la Institutul de Arheologie Biblica din Tantur - Ierusalim.
2002 - 2005 cursurile de doctorat, specialitatea drept civil, la Facultatea de drept "Nicolae Titulescu" din Craiova.
2005 Doctor in drept civil al Facultati de drept "Nicolae Titulescu" din Craiova cu teza: "Raportul dintre preceptele morale crestine si normele juridice", conducator de doctorat, Acad. Prof. Dr. Ion Dogaru, calificativ obtinut "Cum laude".
Activitate didactico - pedagogica:
1990 - 1991 profesor de Istoria Bisericii Universale, la Institutul Saint Serge din Paris.
1991- 1994 profesor de Istoria culturii si civilizatiei bizantine la Facultatea de Teologie din Craiova, venit prin transfer de la Institutul Saint Serge din Paris.
1994 - 1997 profesor de Teologie Dogmatica si Teologie morala, la Facultatea de Teologie din Craiova.
Din 1997 profesor titular pentru catedra de Teologie Dogmatica, la Facultatea de Teologie din Craiova.
1999 - 2001 la solicitarea Facultatii de Teologie "Andrei Saguna" din Sibiu am functionat ca profesor de Teologie morala.
Din 2004 sef de catedra la Facultatea de Teologie din Craiova.
Activitatea pastorala:
1991, 6 septembrie, prin hotararea Sfantului Sinod, am fost promovat Arhiereu Vicar pentru Sfanta Episcopie a Ramnicului.
1991, 6 octombrie, am fost hirotonit Arhiereu cu numele de Slatineanul.
Din 2003 sunt secretar al Comisiei speciale pentru canonizarea Sfintilor romani, din cadrul Sfantului Sinod.
Din 2000, sunt referent pentru manuale de religie din cadrul comisiei Teologice si liturgice a Sfantului Sinod.
CARTI SI TRADUCERI PUBLICATE
1.Irineu Popa, La Personne et la communion des personnes dans la theologie de Saint Basile le Grand, Paris 1991, 570 pagini (teza de doctorat)
2.Antonie de Suroj, Scoala rugaciunii, introd. trad. din limba engleza, ed. Adonai, Bucuresti 1994, 174 pagini.
3.Jon Dunlop, Staretul Ambrozie de Optina, introd. si trad. din engleza si rusa, ed. Adonai, Bucuresti 1994, 160 pagini.
4.Paul Evdochimov, Ortodoxia, introd si trad. din franceza, Ed. Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti 1996, 382 pagini.
5.Sfantul Ioan Gura de Aur, Omilii si cuvantari, introd. si trad. din limba greaca, Ed. Episcopiei Ramnicului, 1995, 144 pagini.
6.Staretul Sofronie, Mistica vederii lui Dumnezeu, introd. si traducere din limba rusa, Ed. Adonai, Bucuresti, 1995, 318 pagini.
7.Sfantul Ioan Gura de Aur, Din ospatul Stapanului, Cuvantari si discursuri, introd. si traducere din limba greaca, Ed. Adonai, Bucuresti 1995, 191 pagini.
8.Sfantul Ioan Gura de Aur, Dascalul pocaintei, Cuvantari despre pocainta, introd. si trad. din limba greaca, Ed. Episcopiei Ramnicului, R. Valcea. 1996, 160 pagini.
9.Irineu Slatineanu, Convorbiri despre spovedanie, Ed. Ramida, Bucuresti, 1996 150 pagini.
10.Irineu Slatineanu, Preoti in catuse, (Cuprinde descrierea felului de vietuire morala a unor preoti din Eparhia Ramnicului care au suferit pentru credinta in temnitele comuniste) Ed. Ramida, Bucuresti 1997, 157 pagini.
11.Irineu Slatineanu si Mihail Radulescu, Antim Ivireanul, invatator, scriitor, personaj, Ed. Ramida, Bucuresti 1997.
12.Irineu Slatineanu, Experiente mistice la Parintii orientali, Ed. Universitaria, Craiova, 2002, 200 pagini.
13.Irineu Slatineanu, Iisus Hristos sau Logosul inomenit, Ed. Romania Crestina, Bucuresti, 1999, 150 pagini.
14.Irineu Slatineanu, Omul Fiinta spre indumnezeire, Ed. Arhiepiscopiei de Alba Iulia, Alba Iulia, 2000, 227 pagini.
15.Irineu Slatineanu, In duhul Sfinteniei lui Hristos, Ed. Universitaria, Craiova, 2001.
16.Irineu Slatineanu, L'Eglise communion des hommes dans la Sainte Trinite, Ed. Universitaria, 2003, 249 pagini.
17.Irineu Slatineanu, Le Mistere de la Sainte Trinite dans la communion des Personnes, Ed. Universitaria, Craiova, 2003, 217 pagini.
18.Ion Popa Irineu, Fundamentele morale ale dreptului european, in pregatire
19.Ion Popa Irineu, Substanta morala a dreptului, in pregatire
20.Arhiereu, Irineu Slatineanu, Experiente mistice la Parintii Orientali vol. II. in pregatire
21.Arhiereu Irineu Slatineanu, Iisus Hristos este acelasi, ieri si azi si in veac. Tratat asupra dogmei hristologice. in pregatire
STUDII SI ARTICOLE PUBLICATE
1.Har si libertate in Pateric, Ortodoxia 1987 / 4
2.Doctrina despre Sfantul Duh la Sfantul Atanasie cel Mare, Ortodoxia, 1987 / 3.
3.Les prieres eucharistiques de la Didache, Pomeyrol 2 / 1990
4.Biserica si rolul ei in timpul imparatului Constantin cel Mare, Renasterea II, 3-4 1994.
5.Rational si irational in mistica ortodoxa, Renasterea II, 1994, 1-2
6.Nasterea Mantuitorului Iisus Hristos, inceputul imparatiei lui Dumnezeu pe pamant, Renasterea , 1994 1-2
7.Icoana fereastra spre absolut, Renasterea 1-2 / 1994.
8.Colindatul la romani, Renasterea II, 3-4, 1994.
9.Invatatura bisericeasca a Vladicii Antim, Lumina Lumii, 5 / 1995.
10.Dimensiunea eccleziala a monahismului la Sfantul Ioan Casian, Renasterea Cluj, 4-5 / 1995.
11.Cult si rugaciune in opera Sfantului Antim Ivireanul, Lumina Lumii, 5 / 1996.
12.Necesitatea predicii si valoarea predicatorului, Renasterea, 10 / 1996
13.Taina credintei in Dumnezeu intru Duhul Sfant de la "transcendenta catre evidenta", Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 1 / 1996
14.Infinitul divin, fundament al teologiei mistice in teologia Sfantului Grigorie de Nyssa, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 1 / 1996.
15.Monahismul ortodox in lupta pentru apararea Sfintelor icoane, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 2 / 1997.
16.Dreptul moral universal - instrument al providentei divine, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 3 / 1998.
17.Duhovnicia in lumina canoanelor Bisericii Ortodoxe, Renasterea 10 / 1999
18.Concretism si antropomorfism religios in gandirea taranului roman, Renasterea civilizatiei rurale romanesti, 1 / 1999.
19.Experienta Duhului pe pamant romanesc, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 5 / 1999.
20.Experienta realitatii euharistice ca trup al Fiului lui Dumnezeu Inomenit dupa Sfantul Chiril al Alexandriei, Mitropolia Olteniei, 5-6 / 2001.
21.Theologie et connaissance de Dieu, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 7 / 2001.
22.Cunoasterea contemplativa a lui Dumnezeu in iubire spre vederea eshatologica, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 7 / 2001.
23.Identitatea metafizica a credintei, in vol. Teologie si Stiinte naturale, Ed. Mitropoliei Olteniei, Craiova, 2002.
24.Discursul despre adevar si cunoastere in descoperirea epistemologica a Duhului Sfant, in vol. Teologie si Stiinte naturale, Ed. Mitropoliei Olteniei, Craiova, 2002.
25.Creation, oeuvre de la Sainte Trinite destinee a la deification, in vol. Science and Religion Dialogues, Ed. Mitropoliei Olteniei, Craiova, 2002.
26.La ressemblance et l'image de Dieu developpees dans la communion, in vol. Science and Religion Dialogues, Ed. Mitropoliei Olteniei, Craiova, 2002.
27.Cunoasterea duhovniceasca a ratiunii lumii, raspuns la intrebarile omului contemporan, in vol. Buletinul centrului pentru dialog intre stiinte si teologie, Ed. Mitropoliei Olteniei, Craiova, 2002.
28.Cunoasterea filozofico - religioasa si experienta mistica in viata si opera lui Origen, in Buletinul centrului pentru dialog intre stiinte si teologie, Craiova, 2002.
29.Unirea principatelor de la 1859, in contextul european, Mitropolia Olteniei, 5-8 / 2002.
30.Relatia dintre credinta si cunoastere in taina vederii lui Dumnezeu, Mitropolia Olteniei 9-12 / 2002.
31.Logos, rationalitate si inaintare mistica in teologia Sfantului Maxim Marturisitorul, in Altarul Banatului, 10-12 / 2002.
32.Contemplatie si cunoastere ca depasire a materialitatii lucrurilor in teologia Sfantului Maxim Marturisitorul, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 9 / 2002.
33.Martiriul sau experienta mortii si invierii in Hristos, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, 9 / 2002.
34.Omul creat dupa chipul lui Dumnezeu, intre posibilitatea asemanarii si catastrofa caderii, Mitropolia Olteniei, 1-4 / 2003.
35.Vindecarea omului de pacat si suferinta si indumnezeirea lui prin Hristos, Mitropolia Olteniei, 5-8 / 2003.
36.Complexitatea si bogatia teologica a invataturii despre Sfantul Duh in gandirea Sfantului Apostol Pavel in Analele Universitatii din Craiova seria Teologie, Anul VIII, nr. 11 / 2003.
37.Fundamentele crestine si necesitatea morala a dreptului european, in acte ale colocviului "Ortodoxia parte integranta din spiritualitatea si cultura europeana", Ed. Manastirea Constantin Brancoveanu, Sambata de Sus, 2004.
38.Prezenta Sfantului Duh in viata si opera Sfantului Antonie cel Mare, Mitropolia Olteniei nr. 5-8, 2004.
39.Omul si relatia sa cu Dumnezeu in gandirea teologica a Parintelui Dumitru Staniloae, in Buletinul centrului pentru dialog intre stiinte si teologie, Craiova, 2 / 2004.
40.Omul si dimensiunea lui duhovniceasca in gandirea si experienta mistica a Sfantului Antonie cel Mare, Mitropolia Olteniei nr. 9-12, 2004.
41.Consideratii privind complemetaritatea si coresponsabilitatea dintre preceptele morale si normele juridice in Revista de studii Juridice, Craiova, Nr. 31, 2004.
42.Aspecte privind deosebirile esentiale si formale dintre preceptele morale si normele juridice in Revista de studii Juridice, Craiova, Nr. 31, 2004.
43.L'Incarnation du Fils de Dieu et la Restauration de l'homme dans la communion avec Dieu, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, Anul IX, Nr. 12, 2004, pp. 334-368.
44.Cuviosul Paisie, isihastul de la Sihastria Neamtului, in volumul Parintele Paisie Olaru, povatuitorul spre poarta raiului, Ed. Trinitas, Iasi 2005.
45.Experienta comuniunii prin cunoasterea spirituala intru dobandirea indumnezeirii la Sfantul Vasile cel Mare. Mitropolia Olteniei nr. 5-8, 2005, pp. 5-25.
46.Sensul apofatic si rationalitatea mai presus de ratiune a dogmelor bisericii, Mitropolia Olteniei nr. 9-12, 2005, pp. 19-30.
47.Experienta comuniunii prin cunoastere spirituala intru dobandirea indumnezeirii la Sfantul Vasile cel Mare, Analele Universitatii din Craiova, seria teologie, Anul X, Nr. 14, 2005, pp. 122-146.
48.Arhetipul proprietatii in Biblie, consideratii despre lume ca proprietate a lui Dumnezeu, in actele colocviului Administratia Publica in Spatiul European - Prezent si Perspectiva, Ed. Universitaria, Craiova, 2006.
49.Vanzatorii de apocalipse ratacite sau slujitorii inconstienti ai lui Antihrist 666, in Omagiu profesorului Nicolae Dura la 60 de ani, Ed. Arhiepiscopiei Tomisului, Constanta, 2006.
50.Teologia iconomiei in preocuparile hristologice a unor teologi contemporani, in Teologia Dogmatica Ortodoxa la inceputul celui de al III lea mileniu, Colocviul National de Teologie Dogmatica Arad 2006, Ed. Centrul de Studii Teologice - Istorice si de Prognoza pastoral - misionara al Facultatii de Teologie Ortodoxa din Arad, Arad, 2006 pp. 8-59.
51.Epectaza ca experienta mistica intru nesfarsita adancire in Dumnezeu la Sfantul Grigorie de Nyssa, Mitropolia Olteniei, anul LIX, nr. 5 -8/2007, pp. 7 - 34
52.Cunoastere si indumnezeire prin Hristos in Duhul Sfant in mistica ortodoxa, Colocviu National de Teologie Dogmatica Arad 2006, Ed. Centrul de Studii Teologice - Istorice si de Prognoza pastoral - misionara al Facultatii de Teologie Ortodoxa din Arad, Arad, 2007
53.Hristos cel rastignit si inviat, centrul iconomiei mantuirii in trairea si cugetarea Sfantului Apostol Pavel, in omagiu Mitropolitului Laurentiu Streza, Sibiu 2007
Participari la Congrese, Conferinte, Simpozioane si Intruniri stiintifice
1.Paris, 12-19 iunie, 1986, Congresul liturgic la Institutului Teologic Saint Serge.
2.Bossey Elvetia, 17-24 aprilie 1987, Colocviul international "Ortodoxia si frumusetile ei intr-o intr-o lume secularizata".
3.Paris, 5-8 martie 1988, Colocviul stiintific "Rolul religiei in cultura si civilizatia popoarelor", organizat de Institutul mondial al Religiilor.
4.Paris, 7-12 februarie, 1989, Colocviul ortodox - protestant "Constantinopol si Biserica".
5.Avignion - Franta, 50-10 iunie 1991, Colocviul biblic "Credinta pe care o marturisim".
6.Pomeyrol - Franta, 1-6 august 1991, Colocviul interconfesional, "A trai in comuniune Evanghelia lui Hristos".
7.Atena, 20-25 martie 1993, Congresul international iudeo crestin ortodox "Dificultati si progrese in dialogul nostru".
8.Lyon - Franta, 3-7 aprilie 1997, Simpozionul interdisciplinar "Le developpement economiqu un defi pour la foi chretienne".
9.Caransebes, 16-18 noiembrie 2001, Simpozionul international "Painea si vinul sacru".
10.Ramnicu Valcea, 25-26 octombrie 2001, Seminarul dedicat a "50 de ani de activitate a Arhivelor Nationale Directia Judeteana Valcea".
11.Nicosia - Cipru, 8-11 martie 2002, Congresul International "Meeting of Religions and cultures".
12.Bose - Italia, 15-17 septembrie 2002, Congresul al X-lea ecumenic international, "Sfantul Simeon Noul Teolog si monahismul constantinopolitan".
13.Torino, 19-21 septembrie 2002, Congresul Ecumenic International, "Optina pustiniei si paternitatea spirituala".
14.Praglia - Italia, 24-26 septembrie 2003, Colocviul ecumenic international "Biserica si societatea".
15.Manastirea Sambata 29-30 aprilie 2004, Colocviul international, "Ortodoxia - parte integranta din spiritualitatea si cultura europeana".
16.Torino 10 - 14 septembrie 2004, Participare la colocviul ecumenic international "Sfantul Atanasie Atonitul si Muntele Atos".
17.Bose Italia, 15 - 19 septembrie 2004, Colocviul ecumenic international cu tema "Rugaciunea lui Iisus in Rusia secolului XIX".
18.Craiova 2-4 februarie 2006, Simpozionul International cu tema "Fenomenul administrativ in spatiul european".
19.Arad 30-31 martie 2006 Colocviul National de Teologie Dogmatica cu tema "Teologia Dogmatica Ortodoxa la inceputul celui de al III lea mileniu".
20.Ramnicu Valcea 20 mai 2006 Al XI lea simpozion medical in cadrul Policlinicii Straubing cu tema Situatia actuala a transplantului de organe in Romania (aspecte medicale, etice, financiare, juridice, politice).
21.Philadelphia, 3-7 iunie,
22.Manastirea Tismana, 23 septembrie 2006, Simpozionul "Rolul Sfantului Nicodim in monahismul romanesc".
23.Manastirea Sambata, 16-19 octombrie 2006, Colocviul Toward Jerusalem Concil Two (TJC II) Spre al doilea sinod de la Ierusalim.

BIROUL DE PRESA AL PATRIARHIEI ROMANE
http://www.mihaivladimirescu.ro/wp-content/uploads/2008/07/2.jpg

Iată ce am putut "salva" din cuvântarea înalt prea sfinţiei sale:
"1. Să dinamizăm viaţa pastoral-misionară prin consolidarea parohiilor existente şi prin înfiinţarea de altele noi, potrivit cerinţelor pastorale actuale. În duh de părintească purtare de grijă şi ca Părinte al tuturor clericilor şi credincioşilor din această regiune, ne vom strădui să adoptăm măsuri concrete de ajutorare a parohiilor sărace şi să intensificăm activitatea social-filantropică în societate.
2. Să continuăm cateheza pentru credincioşi la nivelul parohiei. Uneori, sub pretextul orei de religie, s-a diminuat necesitatea catehezei, bine ştiind că ora de religie presupune, nu exclude iniţiativa catehetică.
3. Să sprijinim apropierea tinerilor de Biserică prin programe sociale şi culturale, desfăşurate de Arhiepiscopia noastră.
4. Ne vom strădui, în egală măsură, să apropiem pe intelectuali de Sfânta Biserică printr-o diversitate de programe evanghelice şi filocalice. În acest domeniu vom fi călăuziţi de experienţa noastră academică, pe care dorim s-o extindem în toată Mitropolia noastră.
5. Faptul că Mitropolia Olteniei a fost şi trebuie să rămână o cetate a tiparului şi a cuvântului, ne determină ca prin profesorii, studenţii şi cercetătorii Facultăţii noastre de Teologie să revenim la înţelegerea adecvată a textului Sfintei Scripturi şi la cunoaşterea învăţăturii Sfinţilor Părinţi. Vom avea în vedere accesul direct al credincioşilor noştri la textele sfinte şi la spiritualitatea adevărată a Bisericii. Prin această iniţiativă sperăm să opunem spiritului pseudo-hermeneutic şi fundamentalist, o teologie sfântă aşa cum a fost ea înţeleasă de înaintaşii noştri.
6. Ne vom îndrepta preocuparea în vederea ajutorării spirituale a sufletelor înnegurate şi lipsite de ocrotire duhovnicească, atât a celor din spitale, cât şi acelor din orfelinate.
7. Vom insista permanent, ca mărturia credinţei noastre într-o lume în schimbare şi într-o societate secularizată, să fie în sensul dragostei lui Dumnezeu faţă de om. Considerăm că nu ne putem declara creştini fără să fim şi practicanţi. Din păcate, omul de astăzi se comportă ca şi cum Dumnezeu nu l-ar vedea, ca şi cum Dumnezeu ar fi absent sau n-ar exista. Categoric, Dumnezeu ne vede şi este prezent, binecuvântând pe creştinul adevărat, care percepe timpul rugăciunii ca timp în care el intră în veşnicie şi veşnicia în el.
8. Ne vom strădui ca dezbinările să fie vindecate prin Evanghelia iubirii lui Hristos, mărturisind credinţa în Biserica cea una, sfântă, sobornicească şi apostolească. Remediul cel mai potrivit este ca toţi creştinii să-şi ceară iertare de la Milostivul Dumnezeu şi să-şi recunoască păcatele săvârşite faţă de dragostea lui Dumnezeu. Acesta este sensul vieţii bisericeşti de refacere a unităţii noastre în Mântuitorul Iisus Hristos. Este nevoie astăzi, mai mult ca oricând, de restaurarea discernământului teologic capabil să deosebească şi să examineze toate, fără a le denatura în vreun fel. Discernământul nu trebuie să fie numai în raport cu judecarea gândurilor, aşa cum s-a încetăţenit în tradiţia ascetică orientală, ci şi al dobândirii unei capacităţi critice duhovniceşti, în contextul deschiderii spre dialog faţă de toate provocările cu care se confruntă Biserica.
9. Vom lucra ca toţi laolaltă, clerici şi mireni, să treacă de la polemică la dialog, de la confruntare la cooperare şi ajutorare frăţească. Este imperativ necesar pentru noi, clericii şi mirenii să învăţăm să trecem de la ură la respect reciproc, considerându-ne fraţi şi iertându-ne pentru Înviere.
10. Întrucât în anii din urmă s-a înregistrat o slăbire progresivă a disciplinei bisericeşti, credem că atitudinea unora de a trece peste Sfintele Canoane şi peste rânduielile bisericeşti, precum şi a altora care trec de la Ortodoxie la catolicism sau la greco-catolicism, nu este după Biserica noastră şi după Sfinţii Părinţi, ci dimpotrivă condamnabilă.
11. Ca părinte sufletesc, conştient de mântuirea credincioşilor noştri, sunt pe deplin convins că Sfânta Euharistie trebuie să fie manifestarea cea mai intensă a vieţii noastre ortodoxe. Pentru aceasta, vom reafirma principiul fundamental al eclesiologiei noastre, anume că, fără de Mântuitorul Hristos nu putem face nimic. Deci, trebuie să ne silim să ne împărtăşim cât mai des, cu o pregătire adecvată prin spovedanie şi pocăinţă.
12. Ne vom strădui să refacem viaţa monahală printr-o participare activă la rânduielile şi slujbele din Sfintele noastre Mânăstiri. Vom veghea ca stareţii şi stareţele să slujească Domnului şi comunităţilor încredinţate lor de Mântuitorul Hristos, cu frică şi cu cutremur, bine ştiind că mântuirea lor depinde de a celor pe care-i conduc. De asemenea, vom veghea la respectarea cu stricteţe a rânduielilor Sfinţilor Părinţi, înlăturând plimbările dintr-o mănăstire în alta, în căutarea unui loc mai uşor sau mai confortabil.

Pentru a împlini toate aceste proiecte, rog pe Bunul Dumnezeu şi înaintea Lui îmi plec smerit fruntea şi-I cer cu umilinţă să mă călăuzească spre tot lucru bun şi bineplăcut voii Sale sfinte. În rugăciunile mele, cer mila şi ajutorul Maicii Domnului, care neîncetat se roagă pentru toţi creştinii şi mai ales pentru cei pe care Fiul ei, Domnul nostru Iisus Hristos, i-a chemat să slujească sufletelor nevoitoare pe calea mântuirii. Mă încredinţez mijlocirilor Sfântului Ioan Botezătorul, Sfinţilor Apostoli, Sfinţilor Ierarhi, Nifon Patriarhul Constantinopolului şi Sfântului Calinic, părintele, ocrotitorul şi îndrumătorul nostru. Mă încredinţez, de asemenea, rugăciunilor Preafericirii Voastre şi tuturor părinţilor Mitropoliţi, Arhiepiscopi şi Episcopi, membrii ai Sfântului Sinod. Rog părinţii preoţi, cuvioşii monahi şi cuvioasele monahii, precum şi pe credincioşii noştri să se roage pentru mine, ca să merg cu spor pe calea mântuirii mele şi a celor încredinţaţi astăzi, mie, spre păstorire.
Aşa să ne-ajute Dumnezeu!"

Niciun comentariu: