miercuri, iulie 09, 2008

România are un nou Regulament de gestionare a situaţiilor de urgenţă


Executivul a adoptat, în şedinţa de miercuri, Regulamentul de gestionare a situaţiilor de urgenţă generate de producerea unui accident de aviaţie civilă.




Regulamentul stabileşte procedurile aplicabile în coordonarea acţiunilor unităţilor de alarmare, a unităţilor operative de căutare şi salvare, precum şi crearea unui cadru general privind gestionarea la nivel informaţional a operaţiunilor de salvare, în cazul producerii unui accident de aviaţie civilă.

Conform noii reglementări, instituţiile publice care au în subordine sau în coordonare unităţi cu atribuţii în operaţiunile de căutare a aeronavelor aflate în pericol, precum şi atribuţii de salvare a supravieţuitorilor unui accident de aviaţie, vor lua măsuri pentru asigurarea resurselor financiare necesare pentru exercitarea acestor atribuţii, cât şi pentru dotarea unităţilor respective cu echipamente specifice.

Vor avea atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă şi coordonarea operaţiunilor de salvare: Comitetul interministerial pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor (MT), Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul MT, Centrul de coordonare a operaţiunilor de căutare şi salvare a aeronavelor aflate în pericol şi a supravieţuitorilor unui accident de aviaţie din cadrul ROMATSA, comitetele judeţene şi Comitetul Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă, Centrul Maritim de Coordonare a acţiunilor de căutare şi salvare vieţi omeneşti pe mare din cadrul Autorităţii Navale Române şi administratorii aerodromurilor, centrele unice de preluare a apelurilor de urgenţă 112. Dar vor furniza servicii de alarmare: ROMATSA- care asigură în mod continuu servicii de alarmare în Regiunea de informare a zborurilor FIR-Bucureşti, RADIONAV- prin Serviciul Public de Radiocomunicaţii Navale de Apel, Pericol şi Salvare, care asigură serviciul continuu de recepţie a alertelor de pe mare şi de alarmare a Centrului Maritim de Coordonare şi STS (Serviciul Telecomunicaţii Speciale), prin Sistemul Naţional pentru Apeluri de Urgenţă - 112

Unităţile de alarmare au obligaţia ca, în momentul în care constată sau primesc informaţii referitoare la producerea unui accident de aviaţie civilă sau când există suspiciunea producerii unui asemenea accident, să informeze în mod operativ Centrul de Coordonare-ROMATSA, iar în cazul producerii unui accident pe mare, Centrul Maritim de Coordonare.

În termen de 6 luni de la publicarea prezentului regulament, IGSU, Centrul Maritim de Coordonare, ROMATSA şi STS vor stabili canalele de transmitere a informaţiilor operative privind operaţiunile de salvare, iar în termen de 3 luni, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Apărării vor desemna unităţile operative de căutare care pot participa la operaţiunile de salvare.

Hotărârea adoptată de Executiv prevede, totodată, modificarea HG 74/1991 privind înfiinţarea Regiei Autonome “Administraţie română a serviciilor de trafic aerian - ROMATSA”.

Conform modificării, ROMATSA va avea ca obiect principal de activitate furnizarea de servicii de navigaţie aeriană, incluzând servicii de trafic aerian, servicii de comunicaţii aeronautice, navigaţie şi supraveghere în domeniul aeronautic, servicii meteorologice aeronautice, servicii informare aeronautică, precum şi servicii de căutare şi salvare. Obiectul acesteia de activitate cuprinde şi activităţi de consultanţă şi prestări servicii în domeniul său de activitate, activităţi de cercetare-dezvoltare, inclusiv faza de realizare şi comercializare de produse specifice managementului traficului aerian, prin forţe proprii sau în parteneriat cu operatori economici interni şi externi, precum şi activităţi de transport pe cont propriu.

Niciun comentariu: