vineri, februarie 22, 2008

Manuale şcolare


Oricine a lucrat într-o editură ştie că manualele sunt o mană cerească pentru bugetul editurii. Din manuale se pot scoate profituri uriaşe. Iară de ce atestarea manualelor este o problemă delicată.
MECT a lansat dezbaterea publică privind Metodologia de evaluare/ reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a lansat, prin Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar, dezbaterea publică a proiectului de Metodologie de evaluare/ reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare.
Proiectul vizează asigurarea utilizării unor manuale şcolare corecte şi de calitate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, în conformitate cu planurile de învăţământ şi cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină/ modul de pregătire profesională. Practic, noua reglementare asupra manualelor şcolare unifică, compatibilizează şi eficientizează toate procedurile şi criteriile/ indicatorii de evaluare cu care s-a operat până în prezent.
Noua metodologie reglementează evaluarea propunerilor de manuale şcolare, pe baza unor criterii eliminatorii (conformitatea cu programa şcolară, corectitudinea ştiinţifică şi caracterul nediscriminatoriu), de calitate şi de preţ. Punctajul acordat propunerii de manual şcolar pentru criteriul preţ este de maxim 30 puncte. Punctajul final al propunerii de manual şcolar se calculează adunând suma punctajelor criteriilor generale de calitate (maxim 70 de puncte) cu punctajul pentru criteriul preţ (maxim 30 de puncte).
În plus, documentul creează cadrul pentru realizarea cursurilor de iniţiere/pregătire/perfecţionare care vizează problematica specifică activităţilor de evaluare a propunerilor de manuale şcolare, organizate pentru cadre didactice, în scopul constituirii unui corp specializat al evaluatorilor de manuale şcolare cu o structură dinamică şi deschisă, în acord cu performanţele dovedite în activitatea desfăşurată. Proiectul mai precizează şi condiţiile participării editurilor la evaluarea propunerilor de manuale şcolare. De asemenea, sunt explicate condiţiile în care se poate contesta rezultatul evaluării propunerilor de manuale şcolare, precum şi modalitatea de obţinere a avizului „Bun de tipar".
Pentru îmbunătăţirea Metodologiei de evaluare/reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare, fiecare dintre cei interesaţi va putea formula propuneri la adresa manuale@cnceip.ro. Dezbaterea este prevăzută să se încheie în data de 10 martie 2008.
CNEICP are în vedere ca în săptămâna 25 - 29 februarie să organizeze consultări asupra Metodologiei de evaluare/ reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare cu reprezentanţii Uniunii Editorilor din România. Proiectul de Metodologie de evaluare/ reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare este disponibil pe site-ul MECT, http://www.edu.ro/, în secţiunea Noutăţi.
21.02.metodologie evaluare manuale.pdf

Niciun comentariu: