sâmbătă, martie 22, 2008

Călin Popescu Tăriceanu în vizită la Craiova


Călin Popescu Tăriceanu : Dragi doljeni, dragi craioveni, mă bucur că vă văd cu feţele zâmbitoare, încrezători în viitor. Este un moment de mare satisfacţie pentru mine şi cred că şi pentru dvs, în egală măsură, pentru succesul pe care îl înregistrăm astăzi.
În momentul în care mi-am preluat mandatul de prim ministru, ştiam că rezolvarea problemei întreprinderii de Automobile Craiova va fi una dificilă.
Încă de la început mi-am dorit să găsesc o soluţie care să asigure viitorul acestei întreprinderi, care să păstreze tradiţia de construcţie de automobile la Craiova şi locurile dvs de muncă. Pentru mine este evident că o ţară cum este România are nevoie de centre industriale puternice, are nevoie să-şi dezvolte industria existentă pentru ca prosperitatea pe care ne-o dorim cu toţii să o atingem.
La vizita precedentă v-am vorbit despre faptul că în 2005 am început negocierile cu diferiţi parteneri, pentru a găsi un viitor şi o soluţie pentru Automobile Craiova.
Nu am să reiau toate etapele prin care am trecut. Anul trecut, în toamnă, ne-am întâlnit aici şi am vorbit despre aceste lucruri. Între timp, am depăşit şi ultimul obstacol pe care l-a întâlnit. Am obţinut aprobarea Comisiei Europene şi astăzi suntem în faza finală. Deja transferul de proprietate s-a făcut. Astăzi nu vrem decât să marcăm printr-o ceremonie încheierea acestui proces lung, dificil, care s-a încheiat cu succes.
Mă bucur că suntem în această fază, în care, iată, cu un partener de prestigiu, cu unul din cei mai vechi şi mai prestigioşi constructori de automobile din lume - Firma Ford - predăm ştafeta şi asigurăm în acest fel nu numai păstrarea întreprinderii aşa cum este astăzi, ci avem garanţia dezvoltării în viitor a întreprinderii, creşterii volumului de activitate, a locurilor de muncă, a veniturilor dvs.
Ţineţi cont de faptul că firma Ford are o tradiţie în ceea ce priveşte responsabilitatea socială. Mă bucur că prezenţa Ford la Craiova nu va însemna numai o prezenţă industrială, ci va însemna un aport important la dezvoltarea şi sprijinirea proiectelor comunităţii locale.
Un loc de muncă într-o fabrică constructoare de automobile generează nu mai puţin de patru locuri de muncă în industria orizontală.
Planurile firmei Ford includ aducerea unor furnizori de componente şi piese pentru fabrica dvs. Acest lucru înseamnă că la Craiova şi în regiune se vor crea locuri de muncă suplimentare. Locuri de muncă sigure şi bine plătite.
În final, vreau să aduc mulţumiri celor care au contribuit la reuşita acestui proiect. În primul rând, dl. Sebastian Vlădescu, care a condus echipa de privatizare şi preşedintelui AVAS, Teodor Atanasiu, dar şi întregii echipe care a muncit din greu. A fost o muncă pe care dvs nu aţi văzut-o. Puţini o cunosc, dar pe care eu o apreciez foarte mult. Vreau să le mulţumesc şi partenerilor noştri de la Ford, echipei care a fost condusă de John Fleming şi Lyle Watter, pentru răbdarea şi perseverenţa de care au dat dovadă, pentru a depăşi obstacolele care au fost destul de dificile, de multe ori.
Cu toţii am crezut în reuşita acestui proiect, şi iată că astăzi suntem în această zi minunată.
Vreau să îi mulţumesc în mod deosebit şi ambasadorului SUA la Bucureşti, John Taubmann. Sprijinul a fost reciproc. De multe ori când proiectul părea să se împotmolească, am reuşit să-l împingem mai departe.
Aş dori să-i mulţumesc chiar dl. preşedinte Traian Băsescu, care prin prezenţa sa aici ne arată un lucru : cred că domnia sa a înţeles în final de ce a fost şi este utilă taxa auto. Taxa auto este destinată să ajute industria de automobile din România, nu numai să supravieţuiască, ci să se dezvolte, să păstrăm locurile de muncă, să nu facem din România un uriaş talcioc de maşini vechi aduse din toată Europa, ci să avem încredere în industria noastră care este capabilă să producă pentru piaţa internă, pentru export. În acest fel, România să devină cel mai important constructor de automobile din Europa de Sud – Est.
Vreau să subliniez că România, care este o ţară europeană, nu poate să facă abstracţie de la obligaţiile la care s-a angajat pentru protecţia mediului. Protecţia mediului nu este numai o ambiţie europeană. Trebuie să fie şi un obiectiv al nostru pentru un mediu curat, o viaţă sănătoasă, pentru toţi cei acre trăiesc astăzi în România şi pentru copii noştri.
Eu ştiu că întotdeauna taxele sunt nepopulare, dar trebuie să gândim cu responsabilitate la obligaţiile noastre.
Privesc acest lucru cu toată responsabilitatea, din prisma intereselor naţionale, economice şi sociale - de păstrare a locurilor de muncă din România.
Este un lucru care probabil i-a deranjat sau supărat pe câţiva dintre dvs, dar cred că mult mai mulţi vor beneficia din plin de pe urma acestei abordări. Este o abordare corectă şi în concordanţă cu interesele României.
Vă mulţumesc foarte mult şi vă doresc mult succes.

Niciun comentariu: