marți, martie 04, 2008

Made in Romania. Illegal in Europe!


Europarlamentarii Sebastian Bodu si Marian Zlotea vor lansa luni o campanie de comunicare si lobby în Parlamentul European cu scopul de a-i convinge pe colegii lor, membri ai legislativului european, sa semneze declaratia initiata de cei doi având ca finalitate restituirea, de catre Guvernul român, a taxei de prima înmatriculare.
Pentru aceasta, au fost tiparite 1.000 de materiale informative si 50 de postere, care vor fi distribuite si afisate în interiorul Parlamentului European. Sloganul campaniei realizata în stil occidental este "Bad tax!" (Taxa rea) si are ca mesaj secundar "Made in Romania. Illegal in Europe!" (40 de buletine informative si 10 postere au fost tiparite si în limba româna, ele fiind destinate europarlamentarilor români).
Marian Zlotea si Sebastian Bodu vor în acest fel sa atraga atentia tuturor europarlamentarilor asupra faptului ca perceperea unei taxe fiscale la înmatricularea in România a unui autoturism fabricat în Europa reprezinta o grava încalcare a dreptului comunitar si un precedent de neacceptat.
Declaratia are nevoie de aproape 400 de semnaturi pentru a deveni pozitie oficiala a Parlamentului European si, daca va întruni numarul necesar de adeziuni, va dubla astfel eforturile Comisiei Europene de a determina Guvernul de la Bucuresti sa restituie integral, pe cale administrativa, banii din taxa de prima înmatriculare încasati de la cetatenii români. Europarlamentarii PD-L vor încerca sa convinga toate grupurile politice asupra importantei acestui demers pentru cetatenii europeni din România, care au acum nevoie de sprijinul tuturor institutiilor UE.
Termenul limita pâna la care declaratia este deschisa semnaturilor parlamentarilor europeni este 22 mai 2008. Atasat va prezentam modelele posterelor si ale materialelor informative ce vor fi afisate si împartite în Parlamentul European. (Biroul de presa al PD-L)

3 comentarii:

Anonim spunea...

Ştiaţi că România are actual cel mai modern sistem de radar din estul Europei (de ultima generaţie în Europa)? De exemplu, acest sistem este ultima tehnologie?, nici asta? Industria aeronautică s-a îmbogăţit prin updatarea unei fabrici de elicoptere care are contract cu NATO. Şi aici sunt muncitori necalificaţi, nici aici nu este tehnologie?

http://ioniliescu.wordpress.com/2008/03/02/comentarii-noi/#comments

Daca va referiti la cele 3 radare FPS 117 achizitionate de la Lockheed Martin de catre armata Romaniei, aflati ca Pentagonul l-a retras din dotare ca depasit moral inca din 1996. Fiind conservat si stocat precum cele 4 C-130 Hercules ( produse in 1959, 1961, 1962 si oprite de la zbor din 1987 ), achizitionate si ele ca "ultima tehnologie" de armata romana. Radarele americane sunt cu o generatie tehnologica in urma celor sovietice pe care le-au inlocuit. Ma refer la P-35/37 introduse in dotarea Ap.AA 1988. Performantele lor fiind cam la 70 % din cele realizate de sistemele anterioare, continuitatea supravegherii spatiului aerian e ca un svaitzer.
Despre elicoptere, ma tem ca daca v-ati pricepe ati constata ca lucrurile sunt la fel ca si cu radarele. Modernizarea unui vechi si mare elicopter de transport IAR-330, transformat in vinator de blindate i-a marit vulnerabilitatea, in conditiile in care utilizeaza aceleasi rachete antitanc Maliutka dirijate prin fir de dinainte de 1989 si nu i s-a aplicat nici un blindaj si nici echipamente de contrmasuri electronice impotriva rachetelor portabile lansate de pe sol.

Bibliotecaru spunea...

Ar fi culmea să avem "noi" ceva mai nou ca "ei". Sistemul de radare poate nu este inovator, este însă bine alcătuit şi adaptat la condiţiile ţării noastre. Aş minţi să spun că am mari date din industria euronautică sau în industria militară, mă mulţumesc cu declaraţia celor care se ocupă de aceste "epave". Din câte am înţeles, aparatura de pe elicopter este aceiaşi cu cea NATO, pentru a fi interoperabilă. Restul datelor nu mă interesează ca cetăţean, şi probabil că sunt informaţii clasificate.

Anonim spunea...

Aparatura de pe elicopterul IAR 330Puma- Socat e ca si banda din casetele produse de noi inainte de 1989 despre care aminteati. Adica una bucata receptor si 2 monitoare termoviziune de generatia a 2-a ( Low level TV system ) produse de Elta Elbit/Israel dupa patent Westinghouse/ SUA creat in 1986 initial pentru elicopterul UH-1 Huey aflat si in dotarea IAF. Si adaptat de israelieni in 2001 pentru a fi montat pe IAR-330 Puma. Contributia IAR Brasov consta in fixarea in suruburi a monitoarelor, intinderea cablurilor electrice si montarea in nituri a receptorului de termoviziune sferic tip bula. Tunul rotativ de 30 mm din bot cu mare mobilitate cuplat la casca pilotului nu a intrat in caietul de sarcini. Alt armament decit cel de dinainte de 1989 n-a fost montat pe elicopterul modernizat. Sa fiti sigur ca aparatura este aceiaşi cu cea NATO, dar din 1980 primavara. Bulgarii il fac tandari pe IAR 330 Socat cu al lor MI-24 de la o distanta superioara celei de deschidere a focului pentru Puma. Cit despre elicopterele KA-50ale rusilor, ce sa mai vorbim, tun rotativ cu 6 tevi, cadenta 3.000 lovituri/minut, rachete fire & forget cu bataie 7 km, auto dirijate pe fascicol laser, sistemul de computerizat conducere a focului permitind atacarea simultana a 4-6 tinte distincte aflate in ambele emisfere fata si spate. Blindaj, masuri de protectie impotriva rachetelor dirijate pe energia calorica, etc.