joi, martie 13, 2008

De la primăria generală


Sunt atât de evidente eforturile dlui Cozmin Guşă de a-şi face campanie electorală înainte de termen, încât am luat decizia să nu răspund în nici un fel acuzelor sale calomnioase. Voi exprima un punct de vedere în momentul definitivării raportului controlului Curţii de Conturi ce se află în desfăşurare, ca urmare a Hotărârii Senatului României adoptate la data de 4 decembrie 2007.


Senatul României a solicitat Curţii de Conturi un control asupra respectării de către Primarul General a hotărârilor emise de Consiliul General al Municipiului Bucureşti privind formarea şi utilizarea resurselor bugetului local pentru lucrările de asfaltare şi de înlocuire a bordurilor stradale.
În funcţie de raportul Curţii de Conturi, îmi rezerv dreptul de a acţiona în instanţă toate persoanele fizice ori juridice care în mod voit au adus atingere imaginii mele şi familiei ori afacerilor familiei mele.

Adriean VIDEANU
Primar General


06.03.2008



Declaraţia de presă a Primarului Sectorului 1 este lamentabilă, dovedind încă o dată, dacă mai era nevoie, superficialitate şi lipsă de interes faţă de modul în care se administrează domeniul public al municipiului Bucureşti, în speţă infrastructura reţelei stradale principale şi a lucrărilor de artă din municipiul Bucureşti.

În accepţiunea Primarului Sectorului 1 străzile sunt confundate cu lucrări de artă, drept pentru care îi comunicăm Primarului Sectorului 1 că în literatura de specialitate lucrările de artă înseamnă poduri şi pasaje.

Proiectul de hotărâre propus spre dezbatere CGMB (privind administrarea reţelei stradale principale şi a lucrărilor de artă din municipiul Bucureşti)are în vedere întregirea reţelei stradale principale a oraşului cu acele străzi de legătură între arterele principale generatoare de trafic, în sensul coordonării unitare şi coerente a problematicilor traficului urban.
De asemenea, proiectul vizează corectarea juridică necesară în ceea ce priveşte administrarea unor pieţe publice ale oraşului către care converg străzi administrate de PMB, pieţe care momentan se află în administrarea primăriilor de sector şi pe care municipalitatea va implementa în viitor proiecte destinate îmbunătăţirii condiţilor de trafic (ex.: pasaj pietonal subteran Piaţa Arcului de Triumf, pasaj pietonal subteran Piaţa Romană, Parking subteran Str. Edgar Quinet etc.).

Supraetajarea bordurilor este practicată chiar de Primăria Sectorului 1 în Piaţa Presei Libere, Primarul Sectorului 1 arătându-şi, astfel, îngrijorarea pentru soarta şi aspectul oraşului.

Acţiunile din ultima vreme ale Primarului Sectorului 1 se limitează strict la declaraţii cu iz electoral şi care nu fac altceva decât să provoace confuzie în rândul cetăţenilor sectorului 1.

06.03.2008


Bucureştiul – prezent pentru prima dată la MIPIM cu pavilion propriu

În perioada 11-14 martie, Bucureştiul va fi prezent cu pavilion propriu la târgul MIPIM - Le marché international des professionnels de l’immobilier de la Cannes (Franţa).

Considerat ca fiind cel mai important eveniment de „business to business” în domeniul imobiliar, la nivel mondial, MIPIM se bazează pe puterea sa de acoperire internaţională şi pe reputaţia sa, ca să strângă laolaltă pe cei mai influenţi decidenţi de pe piaţă, oferindu-le accesul la cea mai mare oferta de proiecte de dezvoltare.

Operând ca o piaţă globală, MIPIM este locul de întâlnire pentru investitori, dezvoltatori, companii de consultanţă, autorităţi publice locale, arhitecţi şi designeri, brokeri de investiţii, beneficiari finali şi mulţi alţii.

Standul Bucureştiului reuneşte Municipalitatea alături de şapte societăţi-partenere: Băneasa Investment, Cefin Real Estate Asset Management, Monolit Development Romania, Neocity Group Romania, River Invest,TriGranit Development (parteneri principali) şi Avrig 35 – parteneri care asigură şi finanţarea evenimentului.

Evenimentul a fost sprijinit, din punct de vedere organizatoric, de World Trade Center Bucureşti-WTCB, având în vedere calitatea de colaborator de tradiţie (este a patra acţiune comună de acest tip), dar şi statutul PMB de acţionar la această societate.

Scopul acestui demers este acela de a prezenta proiectele majore ale Municipalităţii, alături de proiectele de dezvoltare urbană în parteneriat public-privat, precum şi a proiectelor societăţilor comerciale din sectorul imobiliar, în cadrul unei construcţii coerente de imagine a Bucureştiului, pe linia manifestărilor deja dezvoltate până în prezent.

Referitor la acest proiect, Primarul General Adriean Videanu afirmă: "În prezent, considerăm că este important ca, în afară de proiectele de dezvoltare urbană, să lansăm şi proiecte de revitalizare urbană şi de reabilitare a clădirilor din patrimoniul arhitectural al oraşului. Bucureştiul este gata să transforme presiunea dezvoltării într-o oportunitate economică şi culturală".

Participarea la astfel de manifestări este o condiţie esenţială a oricărei mari capitale europene care vrea să se poziţioneze pe harta lumii, care are ceva de oferit şi de prezentat. Nu în ultimul rând, acţiunea face parte din gama celor de creare de imagine a Bucureştiului, în care parteneriatele public-private dau greutate şi credibilitate informaţiilor transmise.

Prezenţa Capitalei la aceasta ediţie va contribui la promovarea proiectelor româneşti din domenii precum cel imobiliar, dezvoltare urbană, transporturi şi sisteme de trafic, în condiţiile protejării mediului şi ale transformării Bucureştiului într-o capitală europeană.
07.03.2008


- Bucureştiul şi-a deschis standul la MIPIM 2008 -

Astăzi, începând cu ora 9.00, Bucureştiul şi-a deschis pavilionul la ediţia 2008 a târgului internaţional MIPIM - Le marché international des professionnels de l’immobilier, care are loc la Cannes, Franţa, în perioada 11-14 martie.

Cu o suprafaţă de 27.000 mp şi peste 2.400 de expozanţi din 85 ţări, ediţia din acest an a târgului găzduieşte peste 85 de participanţi din România – investitori, dezvoltatori imobiliari, bănci şi consultanţi.

Standul Bucureştiului, în suprafaţă de 102 mp, reuneşte Municipalitatea alături de şapte societăţi-partenere: Băneasa Investment, Cefin Real Estate Asset Management, Monolit Development Romania, Neocity Group Romania, River Invest,TriGranit Development -parteneri principali şi Avrig 35, parteneri care asigură şi finanţarea evenimentului.

Evenimentul este sprijinit, din punct de vedere organizatoric, de World Trade Center Bucureşti-WTCB, având în vedere calitatea de colaborator de tradiţie (este a patra acţiune comună de acest tip), dar şi statutul PMB de acţionar la această societate.

Prezenţa la acest eveniment este o oportunitate unică de a face cunoscută Capitala pe piaţa imobiliară internaţională, de a atrage investitori şi de a de a stabili contacte pentru viitoare parteneriate public-private – condiţii esenţiale pentru dezvoltarea oraşului.

(ataşat – foto cu standul Bucureştiului).



11.03.2008



Primăria Municipiului Bucureşti deţine date care contrazic studiul Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul!" cu privire la spaţiul verde de numai 3 metri pătraţi, ce ar reveni fiecărui locuitor al Capitalei, studiu publicat astăzi de mai multe instituţii de presă.

Regretăm faptul că, înainte de a publica asemenea studii, instituţiile respective nu au solicitat şi punctul de vedere al Primăriei Municipiului Bucureşti.

În speranţa corectei informări a opiniei publice, punem la dispoziţia dumneavoastră situaţia statistică a spaţiilor verzi publice din Capitală.

Denumire
Suprafaţă (mp)
Parcuri şi grădini
6 757 582
Aliniamente stradale
4 922 976
Spaţii verzi din cuprinsul ansamblului de locuinţe
11 063 315
Sere
270 300
Pepiniere
900 600
Spaţii verzi în cimitire
320 000
Spaţii verzi în Gr. Zoo
17 400
Grădina Botanică
175 400

Spaţii verzi aferente
Palatului
Parlamentului

409 000
Parc Univ. Politehnica 280 000
Păduri 6 080 000
TOTAL 31 257 894

Indicele de spaţiu verde public la o populaţie de 1.924.959 locuitori, cât înregistrează Municipiul Bucureşti, conform statisticilor oficiale, este de 16,38 mp/cap locuitor.

Surse de informare: ADP sector 1-6, ALPA, Grădina Botanică, Univ. Politehnică, ACCU, Administraţia Grădinii Zoologice, Ocolul Silvic Bucureşti, Direcţia de Statistică a Municipiului Bucureşti.

Menţionăm că nu sunt incluse spaţiile verzi din curţile Unităţilor Militare, din unităţile de invăţămănt şcolar şi preşcolar, parcul din incinta Universităţii de Agronomie şi Medicină Veterinară Bucureşti, spaţiile verzi aferente spitalelor de pe raza municipiului Bucureşti.


12.03.2008



Referitor la decizia de ajustare a tarifelor operatorilor de salubritate din municipiul Bucureşti facem următoarele precizări:

Dispoziţia Primarului General al municipiului Bucureşti nr.1754/28.11.2007 priveşte actualizarea tarifului de prestaţie pentru evacuarea deşeurilor menajere de la case individuale şi de la asociaţii de locatari/proprietari. Această dispoziţie a fost adoptată în conformitate cu prevederile art.8 din Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, art.68, alin.2, lit.h, şi art.99 din Legea 215/2001 privind Administraţia Publică Locală, cu modificările şi completările ulterioare şi în baza art.5 al HCGMB nr.149/2005.

Dispoziţia 1754/2007 a fost adoptată la cererea operatorilor de salubritate, cerere care era bazată pe faptul că în ultimii trei ani tariful de salubrizare nu a suferit nicio modificare. Această dispozitie respectă întru totul prevederile legale în vigoare.

Pentru a susţine cele menţionate, facem următoarele precizări:
la data adoptării respectivei dispoziţii, Legea nr.51/2006 prevedea la art.3, alin.1 că "serviciile de utilităţi publice sunt în responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale şi se înfiinţează, se organizează şi se gestionează potrivit hotărârilor adoptate de consiliile locale, de consiliile judetene, de asociaţiile de dezvoltare comunitară sau după caz de Consiliul General al Municipiului Bucureşti";
prin HCGMB 149/2005 Consiliul General al Municipiului Bucureşti a delegat atribuţiile privind ajustarea tarifului de prestaţie pentru evacuarea deşeurilor către primarul general. Această formă de delegare se întemeiază în baza art.36 şi 61 din Legea 215/2001 a administraţiei publice locale;
serviciul de salubritate este un serviciu unitar iar în municipiul Bucureşti nu sunt diferenţe de execuţie a acestui serviciu care să implice tarife diferenţiate la nivelul celor 6 sectoare.

12.03.2008


Primarul General Adriean Videanu a susţinut marţi, 10 martie a.c. o conferinţă de presă pe tema Parcului Bordei:

"Vreau să vă prezint câteva aspecte legate de cazul Parcul Bordei. Sfârşitul săptămânii trecute a născut o polemică în ceea ce priveşte responsabilitatea administrativă a primarului, fie că este vorba de primarul general, fie că este vorba de primarul de sector pe care aş dori să o clarific şi să demonstrez că luptătorul pentru salvarea spaţiilor verzi în Bucureşti – domnul Andrei Chiliman - se opune acestui proces.
Actul normativ invocat de primarul Chiliman, prin care nu era nevoie de emiterea certificatului de urbanism, anume normele de aplicare a Legii nr. 50/1991, legea privind autorizarea lucrărilor de construire, nu este opozabilă situaţiei de faţă. Situaţia actuală este reglementată de Legea 350/20001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, care la art.29, alin.2 prevede în mod expres: "eliberarea certificatului de urbanism este obligatorie pentru legalizarea actelor de înstrăinare, partajare sau comasare a bunurilor imobile".
Legea specială care nu poate fi îndepărtată de normele de aplicare printr-un ordin al unui ministru este cea care dictează regula în materie. Domnul Primar Chiliman a semnat în 28 septembrie 2004 un certificat de urbanism pentru dezmembrarea terenului din Parcul Bordei prin caredomnul Constanda a putut să înstrăineze o suprafaţă de teren. Practica în materie pentru tot ce înseamnă dezmembrare şi alipiri de terenuri, se face numai în prezenţa acestui document, conform prevederilor din legea specială a urbanismului şi amenajării teritoriului.
Prin urmare îi cer Primarului Chiliman să-şi ceară public scuze şi să-şi asume incompetenţa de care dânsul şi lucrătorii din Primăria Sectorului 1 au dat dovadă în acest caz.
Am adus aceste documente spre exemplificare pentru a lămuri faptul că domnul Chiliman în mod demagogic şi populist întreţine o dispută politică care nu are alt scop decât să nu rezolve problema Parcului Bordei, aşa cum Consiliul General al Municipiului Bucureşti a dispus. Îi reamintesc domnului Chiliman, că hotărârea consiliului general este obligatorie şi pentru mine ca primar general, dar este obligatorie şi pentru domnul Andrei Chiliman în calitate de primar de sector.
Pe baza discuţiilor avute cu câteva cabinete notariale, având în vedere răspunsul prin care domnul Chiliman ca autoritate emitentă îşi asumă întreaga responsabilitate, municipalitatea va trece la schimbul de terenuri. În situaţia când cineva va contesta schimbul de terenuri, domnul Chiliman este cel responsabil. În răspunsul emis Primăriei Capitalei, răspuns contradictoriu, se menţionează că nu este necesară emiterea unui certificat de urbanism în intervalul de 30 de zile. În răspunsul dat domnului Constanda se precizează să identifice pe planurile cadastrale modul în care doreşte dezmembrarea terenului, după care se revine cu acealaşi răspuns că nu este nevoie de certificatul de urbanism.


Domnul Chiliman este autoritate emitentă în materie şi pe baza răspunsului pe care l-a emis este posibil ca un notariat, pentru că are încredere în răspunsul unui primar care are responsabilitate legală, să aibă diponiblitatea să perfecteze acest schimb. Orice schimb de terenuri se face cu un act notarial, schimb de terenuri ce este pe cale de perfectare".


În finalul conferinţei, Primarul General a răspuns întrebărilor adresate de ziarişti. Referitor la avizul Comisiei Juridice a Senatului în legătură cu declararea de utilitate publică a Parcului Bordei, Adriean Videanu a mentionat:

"Municipalitatea are un proces pe care trebuie să-l finalizeze pe baza unei de hotărâri de consiliu care există. Pentru municipalitate, ceea ce a aprobat Comisia Juridică a Senatului nu există; dacă apare o lege publicată în Monitorul Oficial aşa cum prevăd procedurile de emitere a legilor, ne vom supune acelei legi fără nici un fel de rezervă. Totuşi nu pot să nu constat două deficienţe în acest moment:

un caracter neconstituţional al iniţiativei legislative, al proiectului de lege şi anume faptul că pentru declararea de utilitate publică a unei zone trebuie o procedură prealabilă, aşa prevede legislaţia în materie, Senatul nu poate declara utilitatea publică fără o procedură prealabilă;

regret că senatori cu vechime ca domnul Iliescu şi domnul Văcăroiu nu ştiu că singura persoană juridică în Bucureşti este municipiul Bucureşti. Sectoarele municipiului Bucureşti sunt subunităţi administrativ teritoriale fără personalitate juridică, prin urmare corect ar fi ca acel teren care urmează să fie expropriat să se atribuie în administrare Consiliului General al Municipiului Bucureşti, iar Consiliul General să-l încredinţeze Consiliului Local al sectorului 1".

10.03.2008

Niciun comentariu: