"Am hotărât că duminică, în principiu de la ora 12.00, ne vom reuni în şedinţă publică, pentru a analiza eventualele situaţii care pot apărea în ziua votului. Pot exista încercări de influenţare la ieşirea de la vot din partea unor candidaţi şi trebuie să fim foarte atenţi. De asemenea, dacă va fi cazul, ne putem întâlni şi sâmbătă. Pe de altă parte, luni şi marţi nu vom avea şedinţă pentru a face o pauză între turul unu şi doi al alegerilor", a precizat Răsvan Popescu, preşedintele CNA.
Campania electorală pentru alegerile locale din iunie a debutat la data de 2 mai şi va dura 30 de zile, punctul terminus fiind cu o zi înaintea primului tur de scrutin, respectiv în 31 mai, la ora 7.00.
Pe de altă parte, campania în audiovizual a început pe 2 mai şi se va încheia cu 48 de ore înaintea zilei votului, respectiv, în joia de dinaintea alegerilor, la ora 24.00.
Pe 15 aprilie, membrii CNA au solicitat posturilor radio-TV să reflecte în mod obiectiv şi echitabil campania electorală pentru alegerile locale, asigurând informarea corectă a publicului. Informaţiile legate de alegeri şi campanie puteau fi prezentate numai în emisiuni informative, emisiuni şi dezbateri electorale. Emisiunile dedicate campaniei puteau fi difuzate de luni până vineri.
Potrivit legislaţiei în vigoare, partidele politice parlamentare, alianţele acestora şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale reprezentate în Parlament beneficiază de timpi de antenă la posturile publice de televiziune şi radio, proporţional cu ponderea lor parlamentară.
În cazul posturilor publice, durata participării partidelor şi a candidaţilor la astfel de emisiuni se calculează de SRR şi SRTV în baza listelor de candidaţi transmise de Biroul Electoral Central. Până în acel moment, la emisiuni electorale au acces formaţiunile reprezentate în Legislativ, în funcţie de ponderea lor parlamentară. Formaţiunile neparlamentare au acces la serviciile publice naţionale de radiodifuziune şi de televiziune numai dacă depun liste complete de candidaţi în cel putin 50% din circumscripţiile electorale din 15 judeţe. Candidaţii independenţi au acces la astfel de emisiuni într-un interval de timp de cel mult 5 minute, însumate pe întreaga durată a desfăşurării campaniei electorale. În schimb, candidaţii care deţin deja funcţii publice pot apărea în emisiunile informative în probleme legate de exercitarea funcţiei lor.
În cazul în care CNA sesizează încălcări ale legislaţiei privind modul de reflectare a campaniei pe posturile de radio şi TV, poate aplica sancţiuni potrivit articolului 91 din Legea audiovizualului, care prevede posibilitatea acordării de somaţii şi amenzi de până la 25.000 de lei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu