marți, ianuarie 20, 2009

Turismul românesc a dat cu capul de grinda de sus a crizei în timp ce s-a împiedicat de pragul de jos


Se pare că cei care au ca obiect de activitate turismul nu sunt de loc protejaţi în faţa crizei... sau cel puţin aceasta este părerea celor de la Standard.ro

Turismul din Romania, pe minus in acest an
08 ianuarie 2009de Oana Cosman
Criza financiara care se face simtita si pe piata locala de turism va duce la o scadere a numarului calatoriilor, atat pe segmentul de business, cat si pe cel de leisure, in acest an, oficialii din turism estimand o majorare a pietei de profil cu cel mult 5%, un procentaj bun, luand in calcul cresterile de un procent sau scaderile de pana la 6% pe care pietele de turism din tarile vestice le prognozeaza pentru anul viitor.

“Jucatorii din piata de cinci stele din Bucuresti vorbesc despre scaderi de 10-25% ale gradului de ocupare si despre o reducere a tarifelor de cazare. Romania este o destinatie de afaceri si pentru segmentul de cinci stele, businessul reprezinta 80-95% din totalul clientelei. Mai mult, din acest procentaj, 90% sunt clienti straini, deci expusi din plin crizei internationale”, este de parere Mircea Draghici, project manager Hotels Department in cadrul CB Richard Ellis Eurisko.

Parerea acestuia este impartasita si de Malin Malineanu, development coordinator pentru Romania al lantului hotelier Best Western, acesta adaugand ca, in zona de travel corporatist, reducerea deplasarilor este extrem de stricta. “Deja vedem ca doar marti si miercuri sunt zile bune pentru hotelieri. Luni e un «umar», asa cum spunem in jargonul nostru, joi, la fel. Lunea si joia sunt deja afectate de aceasta constrangere in raport cu tariful dorit de hotelieri. In momentul in care cresti tariful, poti avea un castig imediat, dar pe termen lung ai o pierdere. Pe termen lung, cererea se adapteaza la fortajul pe care vrei sa il impui. Acum, practic avem doua zile foarte pline, trei zile de trei sferturi si doua zile in care nu e mai nimic”, a precizat Malineanu.

In acest context, jucatorii de pe piata hoteliera locala au abordat o serie de strategii care le vor permite, in cel mai bun caz, mentinerea in marjele estimate pentru 2008.“Nu intentionam sa reducem tarifele intr-un mod drastic, ci mai degraba sa gasim echilibrul intre cererea pietei si veniturile pe care le estimam”, a declarat Friedrich Niemann, general manager in cadrul Athenee Palace Hilton.

Aceeasi strategie este urmarita si de oficialii unitatii de patru stele Sofitel, care va opera din acest an sub brandul Pullman, ce vizeaza mentinerea costurilor operationale la un nivel minim, fara a reduce din calitatea produsului oferit pentru a maximiza veniturile. Unitatea va inregistra o crestere de 3% a veniturilor comparativ cu 2008, pana la nivelul de 11 mil. euro.

Companiile care opereaza cele mai importante hoteluri de pe piata Capitalei, atat la nivel de patru, cat si de cinci stele, au inregistrat, anul trecut, afaceri cumulate de peste 140 mil. euro, in crestere de la 123,2 mil. euro realizate in 2006.

‘Deja vedem ca doar marti si miercuri sunt zile bune pentru hotelieri. Luni e un «umar», asa cum spunem in jargonul nostru, joi, la fel.' Malin Malineanu development coordinator Best Western.

Agentiile de turism: E greu sa facem estimari pentru 2009
27 noiembrie 2008 de Oana Cosman
Reprezentantii principalelor companii care activeaza pe piata locala a agentiilor de turism apreciaza ca anul viitor va fi nesigur din punct de vedere al incasarilor, criza financiara care se face simtita si pe piata din Romania facand ca o mare parte dintre romani sa reconsidere bugetele destinate calatoriilor.

“Va fi sigur o stagnare, nu cred ca va fi o scadere. Ma sperie putin ce se va intampla, dar nu pot sa spun ca nu va merge deloc, sa pun lacatul pe firma si sa plec. Va trebui sa fim atenti ca sa treaca panica”, a declarat pentru Business Standard Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45.

Potrivit acestuia, o posibila solutie care ar salva de la faliment o serie de agentii de turism autohtone ar fi realizarea unui parteneriat intre jucatorii de pe piata pentru eficientizarea resurselor. “Am propus deja colegilor mei sa ne unim pentru a lucra impreuna. Cred ca e mai bine sa nu mai ai zece locuri pentru o cursa, decat sa ramai cu avionul pe jumatate gol. Trebuie sa ne eficientizam”, a mai spus Burcea.

Gabriel Ionescu, directorul general al agentiei de turism Happy Tour, cel mai mare jucator de pe piata locala de profil, crede ca segmentul tour operatorilor se va confrunta cu o serie de falimente.

“In momentul in care apare o criza financiara majora, companiile sunt mai atente, vor alege parteneri seriosi pentru partea de travel, ceea ce va aduce un avantaj companiilor puternice. Chiar daca volumele vor fi reduse la nivel global, va fi o consolidare a pietei de travel”, a precizat Ionescu. Paralela 45 vizeaza pentru acest an un rulaj de aproximativa 54 milioane de euro. Oficialul Paralela 45 a precizat ca, pentru sezoanele viitoare, se observa o tendinta a turistilor romani de a cauta pachete de vacanta mai ieftine.

“Cred ca va creste numarul de oameni care vor merge in vacanta, dar nu si de bani cheltuiti. Cei care inca mai merg in vacante cauta ceva mai ieftin”, a mai spus Burcea. Radu Morariu, proprietarul agentiei de turism Eximtur, este de parere ca turistii romani sunt reticenti la preturile practicate pentru pachetele turistice.

“Am observat ca sunt deja reticenti la pret si aleg calatoriile mai ieftine, in tara. Pentru destinatiile externe se observa o reticenta in a calatori. Pana acum vedem ca vanzarile pentru pachetele de iarna merg mai greu comparativ cu anul trecut, de aceea nici nu am facut inca bugetul pentru 2009”, a declarat reprezentantul Eximtur. Potrivit acestuia, agentia va inregistra, in acest an, o cifra de afaceri de 42 milioane de euro. Conform declaratiilor anterioare ale reprezentantilor ANAT, segmentul de business travel ar putea fi cel mai afectat de criza financiara, fiind estimata, pentru 2009, o scadere de pana la 10%.

‘Cred ca va creste numarul de oameni care vor merge in vacanta, dar nu si de bani cheltuiti. Cei care inca mai merg in vacante cauta ceva mai ieftin Alin Burcea proprietarul agentiei de turism Paralela 45

Agroturismul ar putea atrage turisti straini
19 ianuarie 2009

Numarul de turisti straini pe litoralul romanesc a scazut in ultimii ani, din cauza concurentei Bulgariei, a lipsei investitiilor in hoteluri, si a posibilitatilor de agrement, a declarat Elena Udrea, ministrul Turismului, in cadrul targului de turism de la Stuttgart.

“Ne lovim de lipsa unor investitii masive in infrastructura de cazare, de un sezon foarte scurt, de numai doua-cinci luni, si mai trebuie facut si ceva pentru a creste posibilitatile de divertisment”, a spus Udrea.

Totodata, aceasta a precizat ca efectele crizei in turism ar putea fi compensate printr-o prezenta mai mare a strainilor pe segmentele ecoturismului si agroturismului, tinerii din strainatate care vor sa faca turism in Romania fiind in targetul vizat de reprezentantii din turism. (O.C.)
(sursa: http://www.standard.ro, http://www.infoportal.ro)

http://www.cariereonline.ro/index.php/images/2803.jpg
(sursa: http://www.cariereonline.ro)

Niciun comentariu: