marți, ianuarie 27, 2009

Florin Piersic pentru a doua oară la 37 de ani


Cine ar putea crede că Florin Piersic este bătrân? Să fim serioşi, Piersicul încă înfloreşte pentru a fi bogat în fruct.

Florin Piersic, sărbătorit la Târgu Mureş
Florin Piersic, sărbătorit la Târgu Mureş (Imagine: Mediafax Foto)
Actorul Florin Piersic a fost sărbătorit, luni seară, la Teatrul Naţional din Târgu Mureş, de sute de persoane care i-au cântat în cor "Mulţi ani trăiască", la împlinirea a 73 de ani.

Sala Teatrului Naţional din Târgu Mureş a fost plină până la refuz, luni seară, când Florin Piersic a urcat pe scenă alături de Emilia Popescu, cei doi jucând în spectacolul "Străini în noapte", în regia lui Radu Beligan.

Spectacolul a fost rejucat la Târgu Mureş la cererea publicului, iar reprezentanţii teatrului s-au gândit să îl sărbătorească pe artist cu câteva ore înainte de a împlini 73 de ani.

Îndrăgitul actor a primit aplauze frenetice, la scenă deschisă, buchete de flori şi chiar un portret.

Ca de obicei, a dialogat cu publicul din sală, împărţind bucuria darurilor. La un moment dat, a fost copleşit de emoţii, când sutele de spectatori i-au cântat, în picioare, "Mulţi ani trăiască".

Artistul împlineşte, marţi, 73 de ani şi îşi va petrece aniversarea tot pe scenă, în oraşul său natal, Cluj-Napoca.

Florin Piersic în filmul "Masca de argint", în regia lui Gheorghe Vitanidis

(sursa: http://www.mediafax.ro)



La numai două zile înainte să împlinească 73 de ani, marele actor Florin Piersic a fost invitatul lui Mihai Tatulici, la Realitatea TV. Maestrul a mărturisit că secretul reuşitei sale stă în pasiunea şi bucuria cu care a jucat în piesele de teatru dar şi în filme. Fie că au fost drame, comedii sau tragedii.

"Că am fost, că n-am fost ori că suntem cuminţi/Astăzi, îmbătrânind ne e dor de părinţi/ De părinţi, nişte oameni care nu mai au loc de copii", sunt câteva versuri scrise de Adrian Păunescu, pe care Florin Piersic le-a recitat în cadrul emisiunii.

Florin Piersic, care astăzi îşi serbează ziua de naştere, unde altundeva decât pe scenă, a mărturisit la Realitatea TV, că persoana căreia îi mulţumeşte pentru ceea ce a realizat ca actor, dar şi ca om, este regizorul Alexandru Finţi.

"Alexandru Finţi, care a fost nu numai regizorul meu, a fost părintele meu spiritual, omul care s-a îngrijit de viaţa mea, care mi-a dat nişte roluri pe care eu nu le-am visat niciodată. Nu mi vine să cred că peste 2 zile împlinesc 73 de ani. Mă întreb când a trecut timpul ăsta", a declarat Piersic.

A ieşit la pensie la 57 de ani, dar nu a putut sta departe de scenă.

"Trebuie să spun că într-un fel am regretat pentru că ştiam că mai am de spus ceva, lucru care s-a întâmplat", a afirmat actorul.

El şi-a amintit cu plăcere de piesa "Oameni şi şoareci", pe care a jucat-o de peste 1300 de ori.

"A fost şi a rămas campionul acest spectacol. să joci de 1340 de ori a fost o nebunie!", a spus Florin Piersic.

Cât despre viaţa sa în afara scenei, marele maestru a recunoscut că a primit şi lovituri. Tot el a spus că nu este un om răzbunător.

"Tu la rândul tău recunoşti faptul că ai primit în viaţă lovituri foarte dure şi poate nemeritate. Asta sigur, nemeritate. Dar nu ştiu dacă foarte dure, dar am primit. Eu nu vreau în nici un fel să mă răzbun, eu nu pot să mă răzbun pe nimeni, chiar dacă îmi face rău", a adăugat acesta.
(sursa: Realitatea TV)

Niciun comentariu: