miercuri, ianuarie 21, 2009

Uitarea, cel mai bun medicament


Cea mai grea barieră a emigrantului este sentimentul de non-apartenenţă. Âmi amintesc de cântecul celor de la Cassa Loco, American Dream:


I:
Povestea noastra a inceput intr-o parcare
Tu repetai o scena pe platoul de filmare
Visatoare te vedeai premiata de Al Pacino
In rolul tau de Oscar, Pulp Fiction, Tarantino.
II:
Dar hai s-o luam de la inceput, era toamna '97
N-ai luat Miss Boboc dar ai mers mai departe
Dupa luni te-am revazut, erai manechin
Sa-i vad pe altii in jurul tau pentru mine era un chin
Am ramas surprins cand te-am vazut la OTV
Am vorbit cu Boncea si te-a luat la ProTV
Pe banii de pe Meteo ti-ai luat masina in riesling
Pardon, in leasing...
III:
Erai hotarata sa ajungi la orice casting
Ai fi facut orice pentru a obtine un rol
Erai cu scenaristul la o cafea in Mall
Ajunsa pe la Buftea ai fost remarcata
Dar tu vroiai mai mult, o cariera adevarata.

Refren(x2):
Tu ai plecat din Romania
Ca nu-ti puteai plati chiria
NHe spui la toti ca esti actritza
Dar esti doar o chelnaritza.

IV:
Iti cautai noi prieteni la ??, prin ristorante
Erai o parasuta printre zeci de parapante
Serveai cu gingasie tortellini con pollo
Stiind ca Mutu te priveste, un gigolo solo.
V:
Seara vanai prin Office si Morgana
Erai usor de abordat, cam toti isi dadeau seama
Norocul ti-a suras si-ai castigat o viza
Ai plecat in State cu trei farduri si-o valiza
La Hollywood in Metro tu te-ai angajat
Client fidel, Banderas cu un rol te-a ajutat.
La un moment dat...
('Din vazduh a iesit un iepuras
O atinse cu surcica si ramase fata grea.')
VII:
Am citit in ziare ca tu te-ai logodit
Ca Edward Norton e noul tau iubit
Oscar, Grammy, premii, pe toate le-ai luat
Esti mica de inaltime dar un star prefabricat
Mi-am dat seama cine esti si in lacimi ma inec
Doamne Dumnezeule, tu te crezi Salma Hayek !

Refren:..
Eu am plecat din Romania
Ca nu-mi puteam plati chiria
Va spun la toti ca sunt actritza
Dar sunt doar o chelnaritza.


Iată însă că nu este întotdeauna aşa, uneori sacrificiul pentru artă este real şi nu o simplă fiţă de duduiţă plecată în căutarea unui câştig substanţial în timp scurt... iată una din excepţii descrisă de cotidianul Adevărul:

Dacă vrei să ai succes, uiţi că eşti din România
  • Autor: Anca Mihai
  • Data: 21 ian 2009
Actriţa Teodora Nedoleanu spune că pentru carieră a renunţat la nostalgia locurilor natale. De 11 ani în Italia, artista de 32 ani, născută în Comăneşti, judeţul Bacău, este astăzi o actriţă de teatru foarte apreciată în Peninsulă.

Pentru a ajunge la acest nivel, a fost nevoită să renunţe la propria identitate naţională. Ea a plecat în Italia atrasă de „Commedia dell’arte” când avea 21 de ani şi a început o lungă perioadă de studiu al teatrului italian, rus şi englez. De şase ani s-a remarcat în diferite roluri pe scenele Italiei.

Pentru Teodora, reversul medaliei pentru integrarea într-o ţară străină este renunţarea la propria identitate, în încercarea de a depăşi fazele în care emigrantul este considerat un intrus.
http://assets.adevarul.ro/assets/articles/2009/01/232278/untitled_44.jpg
În ţară, doar în turneu

„Am muncit mult în toţi aceşti ani şi nu am avut timp să ţin legătura cu comunitatea românească din Italia. În schimb, mi-ar plăcea să merg în România într-un turneu cu o companie italiană”, ne-a povestit Teodora, în limba italiană. Actriţa ne-a explicat că a preferat, mai degrabă, să profite de oportunităţile profesionale care i s-au ivit decât să plângă de dorul României.

În prezent, actriţa de origine română a fost distribuită în rolul Evei din piesa „Adam încătuşat”, prezentată pe scena Teatrului Tordinona din Roma. Cu doar două personaje, spectacolul prezintă o variantă modernă a problemelor de cuplu, superficialitatea relaţiilor între bărbaţi şi femei. Apreciată de regizorul Renato Capitani şi de partenerul Pier Luigi Littera, Teodora Nedoleanu a primit rolul principal într-un spectacol care va avea premiera în aprilie.
(sursa: http://www.adevarul.ro)

Niciun comentariu: