vineri, mai 23, 2008

Primăria Municipiului Bucureşti...


COMUNICAT DE PRESĂ


Aşa cum am anunţat săptămâna trecută, în fiecare sâmbătă, directorii Primăriei Capitalei pot sta la dispoziţia oricărui candidat la funcţia de Primar General pentru a le furniza informaţii cu privire la activitatea atât de complexă a acestei instituţii.

Am luat această decizie pentru după ce am constatat cu surprindere că declaraţii precum cea a domnului Cristian Diaconescu (referitoare la situaţia amenzilor Apa Nova) denotă totala lipsă de informare asupra acestui subiect şi nu numai.

Pentru a clarifica situaţia amenzilor decise de ARBAC societăţii Apa Nova, fac următoarele precizări:

Primarul General nu poate interveni în parcurgerea etapelor pentru penalizarea Apa Nova, atribuţiile în acest sens revenind autorităţii de reglementare (ARBAC), potrivit contractului cu societatea Apa Nova.

Pentru aplicarea penalităţilor, conform Contractului de Concesiune, Notificarea trebuie transmisă Concesionarului sub forma unei solicitări de plată şi să fie însoţită de o copie a raportului Autorităţii de Reglementare Tehnică, cu privire la rezultatele obţinute după consultările cu Concesionarul.

Deşi s-a solicitat Agenţiei de Reglementare prezentarea dovezilor privind parcurgerea etapelor premergătoare Notificării Concesionarului de către Concedent (conform clauzei 25.4.1.(d)), respectiv etapa consultărilor (cauza 25.4.1.(b)) şi prezentarea raportului scris cu rezultatul consultărilor (clauza 25.4.1. (c)), până în prezent nu s-au primit aceste documente.

În aceste condiţii, procedura prevăzută la clauza 25.4.1. a contractului de concesiune nu este îndeplinită şi, pe cale de consecinţă, Concedentul nu poate să execute Garanţia de Execuţie conform clauzei 25.4.4, care stipulează : "Concedentul nu va avea dreptul să execute Garanţia de Execuţie, decât dacă acesta a respectat prevederile clauzei 25.4.1 de mai sus".

Parcurgerea acestor etape este obligatorie şi se desfăşoară, conform prevederilor contractuale, după cum urmează:
'Garanţia de execuţie poate fi executată de către concedent în totalitate sau în parte în momentul încălcării sau neîndeplinirii de către concesionar a obligaţiilor sale semnificative asumate în baza contractului cu condiţia respectării următoarelor proceduri:
Autoritatea de Reglementare Tehnică va stabili, în urma unei investigaţii corespunzătoare şi a întocmirii unui raport scris, obligaţiile neîndeplinite şi sumele de plată aferente acestora şi va notifica Concesionarul în legatura cu rezultatele investigaţiei;
în cazul în care Concesionarul nu este de acord cu rezultatele obţinute de Autoritatea de Reglementare Tehnică, Concesionarul şi Autoritatea de Reglementare Tehnică se vor consulta, cât de repede este posibil în mod rezonabil, în vederea determinării valabilităţii rezultatelor obţinute de Autoritatea de Reglementare Tehnică;
în cazul în care, după consultări, divergenţele nu pot fi soluţionate în termen de 30 (treizeci) de zile de la data când au început aceste consultări, Autoritatea de Reglementare Tehnică va prezenta rezultatele obţinute împreună cu un raport scris Concedentului;

la primirea raportului Autorităţii de Reglementare Tehnică, Concedentul poate să dea curs acestei probleme prin trimiterea unei notificări Concesionarului, sub forma unei solicitări de plată, împreună cu o copie a raportului Autorităţii de Reglementare Tehnică, în termen de 30 (treizeci) de zile de la primirea acestuia de către Concedent;
în cazul în care Concesionarul nu va efectua plata, conform solicitării de plată, în termen de 30 (treizeci) de zile de la data solicitării, Concedentul va cere convocarea Comisiei de Experţi printr-o notificare scrisă pentru emiterea unei hotărâri cu privire la:
• dreptul Concedentului de a executa Garanţia de Execuţie;
• cuantumul sau suma care poate fi executată.
Comisia de Experţi va cere o copie a raportului Autorităţii de Reglementare Tehnică şi alte asemenea informaţii importante fie de la Autoritatea de Reglementare Tehnică, fie de la Concesionar.
pentru luarea unei hotărâri, Comisia de Experţi va fi îndreptăţită să audieze reprezentanţi ai ambelor Părtţ şi/sau ai Autorităţii de Reglementare Tehnică şi poate cere oricărei Părţi sau Autorităţii de Reglementare Tehnică să-i prezinte acele probe pe care aceasta le consideră adecvate, pentru a-i servi acesteia în luarea hotărârii;
în cazul în care Comisia de Experţi decide în favoarea Concedentului, Concedentul va fi îndreptăţit, imediat şi în măsura în care va fi autorizat de hotărârea, în scris, a Comisiei de Experţi, să notifice depozitarul sau garantul, care va elibera imediat sumele pretinse în baza Garanţiei de Execuţie;
o hotărâre a Comisiei de Experţi nu va restrânge dreptul Concesionarului de a contesta o asemenea hotărâre, în conformitate cu prevederile Clauzei"

Îi îndemn pe candidaţii la funcţia de Primar General să acceseze pagina electronică a PMB - www.pmb.ro - de unde pot afla atât detaliile contractului municipalităţii cu Apa Nova, cât şi alte informaţii care să îi ajute să ridice nivelul confruntărilor la unul demn de Capitala României.

Adriean VIDEANU

Primar General al Municipiului Bucureşti

COMUNICAT DE PRESĂ
PMB va continua realizarea proiectului "Reţeaua metropolitană de fibră optică a municipiului Bucureşti"


Proiectul "Reţeaua metropolitană de fibră optică a municipiului Bucureşti – Netcity" prevede printre altele coborârea în subteran a cablurilor aeriene aparţinând operatorilor de telecomunicaţii.

Asociaţia de Comunicaţii prin Cablu a atacat în contencios administrativ hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti care reglementa acest proiect.

Decizia instanţei anulează în parte Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr.105/2006 şi anume: "prevederile referitoare la reţelele şi echipamentele tehnice aferente de telecomunicaţii (transmisii date şi imagini, internet, telefonie) din: art.1 (“de transmisii date şi imagini”), art.4 (“inclusiv cele de telecomunicaţii(…)”), art.5 alin.1 şi art.10 (cu referire la reţele şi echipamentele tehnice susmenţionate)".

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a formulat o cerere de revizuire a acestei decizii pentru care aşteptă termenul de judecare.

Totodată, executivul primăriei va supune CGMB un nou proiect de hotărâre care să ţină seama de decizia dată de Curtea de Apel.

Situaţia actuală a operatorilor de comunicaţii din municipiul Bucureşti este următoarea:

Orice operator de servicii de comunicaţii electronice poate să instaleze reţele subterane pe proprietate publică în urma obţinerii autorizaţiei de construire, conform H.C.G.M.B. 269/2000, H.C.G.M.B. 86/2006, H.C.G.M.B. 106/2006 şi reglementărilor în vigoare.

Din păcate, peste 90% din reţelele de telecomunicaţii sunt „pozate” aerian fiind fixate pe stâlpii de iluminat ai societăţilor Luxten şi Electrica, pe stâlpii RATB, prin canalizaţiile unor societăţi (RATB, RADET, Romtelecom, Metrorex etc.), pe faţada clădirilor, prin copaci, fără acordul proprietarilor. Operatorii de reţele nu plătesc nicio taxă de ocupare a domeniului public, plătind doar o taxă proprietarului de suport.

Din informaţiile pe care le deţinem şi verificările pe teren, proprietarii de reţele de comunicaţii electronice plătesc doar 1% din costul real de utilizare a "suportului".

De asemenea, s-au depistat reţele de telecomunicaţii subterane ilegale, fără autorizaţie de construire.

În concluzie, municipalitatea va respecta deciziile instanţelor judecătoreşti şi va continua proiectul de realizare a reţelei de fibră optică a oraşului pentru a pune în limite legale activitatea operatorilor de cablu şi pentru a elimina poluarea vizuală care creează disconfort şi periclitează siguranţa

Niciun comentariu: