vineri, ianuarie 09, 2009

Alma Mater


Declaraţie Ecaterina Andronescu după întâlnirea cu sindicaliştii de la Alma Mater - Vineri, 09 Ianuarie 2009 11:16

Reporter: S-a terminat cu o concluzie această întâlnire? Că ştiu că erau destul de nemulţumiţi dascălii de la Alma Mater apropo de majorarea ...

Ecaterina Andronescu: Nu ştiu, nu am avut această percepţie, dar cred că a fost o discuţie foarte interesantă. Eu cred că societatea aşteaptă de la sistemul de învăţământ evident o creştere a calităţii sistemului. Ca urmare problemele de performanţă în învăţământ au fost primele pe care le-am discutat şi modalităţile în care putem să facem echipă în acest demers extrem de important. Am discutat ce se întâmplă şi cum îl gestionăm, ceea ce ne cere ordonanţa 230 şi sper că am clarificat din acest punct de vedere problemele. Şi, de asemenea, ce se va întâmpla cu salarizarea. În acest moment noi lucrăm la proiectul Legii bugetului de stat. Probabil că în următoarea săptămână vom termina proiectul bugetului de stat. Ne-am angajat să prindem, aşa cum am spus până acum de mai multe ori, să prindem în buget resursele necesare creşterilor salariale şi, sigur, după ce vom avea o lege se va produce şi acest lucru. Aş vrea să vă mai spun că am discutat şi modul în care universităţile se pot implica într-o măsură mult mai mare decât până acum în atragerea de fonduri europene, pentru că după opinia mea avem competenţele necesare scrierii proiectelor şi gestionării acestor proiecte din fonduri europene. Şi cam atât.
http://www.monitoring.ro/images/stories/stiri/educatie/andronescu_declaratie_09012009.jpg
Reporter: Dar despre creşterea aceasta cu 50%?

Ecaterina Andronescu: Eu mi-am expus punctul de vedere pe care deja dumneavoastră îl ştiţi. Cred că pentru profesorii universitari, şi aş vrea să precizez cât se poate de clar: nu vorbim de toate categoriile din învăţământul superior, ci numai de această categorie a profesorilor universitari. Vom mai discuta pe această temă pentru că rămân la convingerea că este prea mult.

Reporter: Şi aveţi un procent dacă 50 e prea mult?

Ecaterina Andronescu: Nu, pentru că întâi trebuie să avem legea bugetului. Pe ce să ofer? Eu nu pot să ofer cu promisiunea că scot de undeva, din altă parte. Vom avea o lege. Legea stabileşte resursele şi noi după aceea va trebui să gestionăm aceste resurse.

Reporter: ...

Ecaterina Andronescu: Daţi-mi voie să nu vă spun acum aceste lucruri. Vă mulţumesc foarte mult.

(Prin Monitoring Media: Antena 3, Ora: 10:54)

Declaraţie Răzvan Bobluescu - lider sindical Alma Mater - Vineri, 09 Ianuarie 2009 11:23

Răzvan Bobulescu: Colegii din biroul executiv, în urma discuţiilor avute, sunt de părere că putem temporiza deocamdată mişcarea noastră de protest în aşteptarea Legii bugetului. Pentru că în această lege trebuie incluse sumele necesare aplicării 221. Într-o primă aproximare putem spune că am fi de acord cu o eşalonare a creşterii pentru profesorul universitar în decursul anului 2009. Asta înseamnă că la sfârşitul lui 2009 şi profesorii universitari să beneficieze de creşterea preconizată în legea 221.

Reporter: De 50%?

Răzvan Bobulescu: Da, de 50%.

Reporter: Nu renunţaţi la aceasta?

Răzvan Bobulescu: Nu, evident. Dar avem răbdare anul acesta ca să o realizăm. În funcţie şi de posibilităţile financiare ale ţării noastre. Pentru că totuşi suntem români, trăim în ţara asta şi nu putem să neglijăm factorul de criză prezent acum.

Reporter:...

Răzvan Bobulescu: Doamna ministru, este dreptul dânsei să aibă această părere. Noi considerăm că nu este chiar aşa de mare. Ideea este că totuşi Legea 221 din moment ce este publicată în Monitorul Oficial trebuie aplicată. Dacă vom accepta o eşalonare a aplicării acestei legi în cadrul anului 2009 asta este altă treabă.
http://www.monitoring.ro/images/stories/stiri/educatie/razvanbobulescu_declaratie_09012009.jpg
Reporter: Câţi profesori universitari sunt?

Răzvan Bobulescu: 4500.

Reporter: ...

Răzvan Bobulescu: Deci un profesor universitar în prezent pot să vă spun că câştigă net în 2479 lei, la vechime minimă 10-15 ani în învăţământ, şi poate să ajungă la 4117 lei la maximum de vechime, bani în mână. Vi se pare mult? Dacă se aplică legea o să ajungă profesorul universitar la debutul carierei lui de profesor universitar să ia în mână 3728 şi în final să ia 6190. Deja la 6190 împărţiţi şi dumneavoastră la 4. Ce înseamnă? Nici 200 de euro, 1700-1600 de euro. Nu mi se pare mult, când un profesor universitar în ţările Europei câştigă 6 mii de euro.

Reporter: Ce procent aţi fi dispus să acceptaţi acum, după ce apare Legea bugetului pe 2009?

Răzvan Bobulescu: Un procent asemănător cu creşterile celelalte. Deci undeva un 30% să ia şi profesorul universitar de la 1 ianuarie.

(Prin Monitoring Media: Antena 3, Ora: 10:59)
(sursa: http://www.monitoring.ro)

Niciun comentariu: