Călin Popescu Tăriceanu: Aş dori, evident, să fac câteva comentarii în legătură cu propunerile, dacă vreţi să le numim aşa, făcute de comisia însărcinată de administraţia prezidenţială, propuneri pentru revizuirea Constituţiei. Primul lucru care aş dori să-l menţionez, din punctul meu de vedere şi al PNL-ului, este că această dezbatere nu trebuie personalizată. Pentru că dacă vom personaliza dezbaterea, coborâm nivelul ei şi deturnăm sensul unei probleme care este o problemă serioasă şi fundamentală, problema modului în care Constituţia reglează raporturile de putere în stat. Însă, ceea ce am observat lecturând şi ascultând ieri declaraţiile făcute de preşedinte şi de domnii Geoană şi Boc, observam următorul lucru: Că această modificare a Constituţiei propusă nu vizează absolut deloc cetăţeanul. El nu beneficiază în nici un fel de drepturi sporite sau de libertăţi individuale mai mari. Şi ceea ce este mai preocupant, nici măcar garanţii că aceste drepturi sau libertăţi sunt mai bine apărate în viitor. Singura preocupare care se degajă, şi declaraţiile preşedintelui de altfel vin în acest sens, duc către o reglementare a raporturilor de putere în stat în favoarea preşedintelui. Şi, mai mult de atât, aş spune şi o reglare de conturi între preşedintele şi Parlament ca urmare a suspendării preşedintelui decisă de Parlament.
![http://www.monitoring.ro/images/stories/conferinte%20de%20presa/partide/pnl/pnl_conferinta_tariceanu_15012009.jpg](http://www.monitoring.ro/images/stories/conferinte%20de%20presa/partide/pnl/pnl_conferinta_tariceanu_15012009.jpg)
Ce propunem noi, PNL? Primul lucru care doresc să-l subliniez este, pe baza unei poziţii pe care noi am avut-o începând din 1991 în adunarea constituantă, când s-a dezbătut şi adoptat actuala Constituţie. Credem că modelul României de Constituţie trebuie să fie un model cât mai asemănător cu cele care sunt astăzi valabile şi viabile în Europa, şi anume modelul de replică parlamentară. Există, şi eu am mai făcut această declaraţie în trecut, care a fost uşor interpretată de către o serie de analize, nu am plecat în favoarea monarhiei constituţionale. Nu înseamnă că nu mi se pare o formulă bună pentru că, în esenţă, rolul de şef al statului este un rol nu simbolic în sensul diminuării atribuţiilor, ci este simbolul statului. Şi acelaşi rol îl are şi preşedintele într-o republică parlamentară, sau într-o monarhie constituţională. El este simbolul statului, al unităţii statului şi este un rol pe care sigur că trebuie să ştie să şi-l exercite şi să şi-l joace. Credem că o modificare eventuală a Constituţiei, dacă se va considera oportună, trebuie să ducă la o reprezentare mai democratică, la o reprezentare mai puternică a cetăţeanului. Creşterea gradului de reprezentare democratică a cetăţenilor este un obiectiv pe care trebuie să îl avem în vedere. Şi cred, cu convingere, că actualul sistem de vot uninominal realizează un astfel de deziderat. Mai departe, cred că Constituţia trebuie să statueze mai clar principiul separaţiei puterilor în stat. Dar nu o separaţie rigidă, care să ducă la haos şi la blocaj. Trebuie să existe un model de colaborare şi de comunicare inteligentă între puterile statului. Apoi, nu în ultimul rând, aş vorbi despre controlul şi echilibrul reciproc al puterilor în stat. Definirea mai bună a acestui mecanism de control şi echilibru reciproc al puterilor în stat, împiedicând oricând derapajele de putere. Şi aici sigur că trebuie să fac referire explicită la ceea ce ar fi nevoie, şi anume un control mai eficient al Parlamentului în actuala Constituţie, care se poate realiza asupra Executivului. Însă, ce vroiam să vă spun, dincolo de această succintă analiză pe propunerile înainte de comisie. De fapt nu sunt propuneri concrete. Este o evaluare asupra căreia urmează o dezbatere pe baza căreia să se poată următor, în faza următoare lua o decizie.
(Prin Monitoring Media: Antena 3, Ora: 14:54)
(sursa: http://www.monitoring.ro)Tăriceanu reiterează că OUG privind interzicerea cumulului pensii-salarii este o gravă eroare
Preşedintele PNL Călin Popescu Tăriceanu a declarat astăzi că Ordonanţa de Urgenţă care a interzis cumularea pensiei cu salariul este o "gravă" eroare şi a îndemnat ziariştii să-l întrebe chiar pe premier despre OUG 230, pentru că are "pretenţii de mare jurist".
Tăriceanu a solicitat ca, despre decizia CCR, să fie întrebat chiar premierul Emil Boc, care, deşi "afişează pretenţii de mare jurist", a susţinut că e OUG 230 este constituţională. În opinia preşedintelui PNL, OUG 230 este "o gravă eroare" a Guvernului, pentru că limitează dreptul de a munci. De altfel, liderul opoziţiei a catalogat emiterea ordonanţei de urgenţă drept "dovadă de populism de stânga de cea mai joasă factură" şi a punctat că, dacă de la PSD nu se "aştepta la altceva", PD-L în schimb dovedeşte că nu are legătură cu un partid de centru-dreapta, ci este "populist, de stânga".
"Nu mi se pare normal ca printr-o măsură cu caracter general să împiedici oamenii să muncească", a conchis Tăriceanu.
Curtea Constituţională a declarat, astăzi, neconstituţională ordonanţa prin care a fost interzis cumulul pensiilor cu salariile primite de la stat, după ce a fost sesizată de Avocatul Poporului.
"Nu mi se pare normal ca printr-o măsură cu caracter general să împiedici oamenii să muncească", a conchis Tăriceanu.
Curtea Constituţională a declarat, astăzi, neconstituţională ordonanţa prin care a fost interzis cumulul pensiilor cu salariile primite de la stat, după ce a fost sesizată de Avocatul Poporului.
(
Sursa: NewsIn) REALITATEA.NET - Tăriceanu reiterează că OUG privind interzicerea cumulului pensii-salarii este o gravă eroare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu