miercuri, martie 26, 2008
3 ani de la instalarea primului telecentru
Primele cinci telecentre instalate in cadrul programului national pentru serviciu universal desfasurat in comunitatile cu acces limitat la serviciile de telefonie si internet au implinit trei ani de functionare, urmand a fi preluate pentru administrare de catre autoritatile locale. Satul Raciu, din judetul Dambovita a fost cel dintai care si-a sarbatorit aniversarea, miercuri, 26 martie 2008, in prezenta lui Dan Georgescu, presedintele ANRCTI si a lui Dorin Odiatiu, Head of Wholesale, International and Regulatory Affairs, Orange Romania, compania care a instalat acest telecentru.
"ANRCTI a organizat prima licitatie pentru instalarea de telecentre in anul 2004, Raciu numarandu-se printre primele cinci localitati in care a fost instalat cate un telecentru. Patru ani si sapte licitatii mai tarziu, ne aflam aici pentru a aniversa o poveste de succes, caci scopul ANRCTI a fost atins: cetatenii din aceasta localitate au acces la servicii de comunicatii, iar autoritatile locale au ales sa pastreze telecentrul functional, ca punct de sprijin pentru dezvoltarea comunitatii locale. Speram ca Raciu sa constituie un exemplu pentru restul de 600 de telecentre ce vor fi instalate in partile izolate ale Romaniei pana la sfarsitul anului 2008.", a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.
"Suntem incantati ca telecentrul din Raciu a oferit noi oportunitati de dezvoltare acestei comunitati, ca localnicii au comunicat mai usor cu cei dragi, iar copiii au avut posibilitatea sa se documenteze mai bine pentru activitatile scolare accesand internetul. Orange a fost primul operator care s-a implicat in proiectul ANRCTI, intrucat am considerat ca avem o responsabilitate in a oferi cat mai multor romani acces la tehnologii moderne de comunicare. In urma ultimei licitatii organizate pentru acest proiect, speram sa depasim cifra de 100 de localitati castigate. Pana in prezent Orange a instalat telecentre in 47 de localitati pe tot teritoriul Romaniei", a declarat Dorin Odiatiu, Head of Wholesale, International and Regulatory Affairs, Orange Romania.
Primele cinci comunitati in care au fost instalate telecentre sunt Raciu si Colacu din judetul Dambovita, Barla din judetul Arges, Breaza din Bistrita Nasaud si Poiana Marului din Suceava, furnizorul de serviciu universal pentru toate cele cinci fiind Orange Romania. Pana in momentul de fata, trei din cele cinci comunitati si-au exprimat dorinta de a pastra telecentrul.
Conform contractelor tripartite semnate de catre ANRCTI, furnizorul de serviciu universal si administratia locala inainte de instalarea unui telecentru, telecentrul functioneaza pe o perioada de cel putin 3 ani, perioada de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, dupa care echipamentele puse la dispozitie de catre furnizorul de serviciu universal intra in proprietatea primariei, care poate decide sa continue sau nu administrarea telecentrului in colaborare cu furnizorul de retele si servicii de comunicatii electronice.
Telecentrele contribuie in mod semnificativ la dezvoltarea comunitatii locale, prin stimularea investitiilor, a activitatii micilor intreprinzatori, intensificarea contactului dintre IMM-urile locale si comunitatea de afaceri nationala si internationala sau prin construirea de parteneriate, impulsionarea turismului sau dezvoltarea comertului. Totodata, cetatenii au acces la servicii de comunicatii precum apelarea serviciului pentru situatii de urgenta (112), mentinerea legaturii cu familia si prietenii plecati din localitate, accesul la informatii online pentru completarea educatiei scolare, imbunatatirea accesului la piata fortei de munca, stimularea participarii la viata culturala si sociala din Romania si din lume.
Cel mai frecvent, serviciile oferite in telecentre sunt utilizate de copii. Balanta intre utilizatorii de sex masculin si cei de sex feminin este destul de echilibrata, acestia bucurandu-se in egala masura de facilitatile internetului si telefoniei. Din punct de vedere al nivelului de educatie, marea majoritate a utilizatorilor sunt elevi si studenti. Telecentrul aduce beneficii utilizatorilor de toate varstele, indiferent de pregatire sau de statut social, insa majoritatea utilizatorilor sunt persoane tinere, de pana in 30 de ani, cu studii medii si in curs de absolvire a studiilor medii.
Majoritatea utilizatorilor devin clienti fideli ai telecentrelor, cei mai multi venind la telecentru de cel putin doua sau trei ori pe saptamana (58%). 6% dintre utilizatori vin chiar de patru ori pe saptamana sau mai des. De indata ce telecentrele devin cunoscute in localitate, ele isi construiesc grupuri de utilizatori fideli si se consacra drept "centru de comunicare al comunitatii".
ANRCTI va continua acest program si va promova beneficiile pe care telecentrele le ofera membrilor comunitatilor rurale, urmarind familiarizarea unui numar cat mai mare de persoane cu noile mijloace de comunicatii si cu accesul liber si imediat la informatie.
Pana in prezent, in cadrul programului national pentru serviciu universal, au fost instalate 320 de telecentre. In urma celor 7 licitatii organizate pentru instalarea de telecentre, se va depasi cel mai probabil numarul de 600 de localitati unde s-au instalat si se vor instala telecentre, ajungandu-se la 633 de sate care vor beneficia de servicii de telefonie si internet prin programul national pentru implementarea Serviciului Universal. Ultima dintre cele sapte licitatii a fost organizata pentru un numar total de 172 de localitati, urmand ca furnizorii de serviciu universal pentru aceste localitati sa fie desemnati la inceputul lunii aprilie 2008.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu