marți, martie 25, 2008

Schimbarea nivelului de alertă teroristă


5 comentarii:

Anonim spunea...

@Bibliotecarule daca scrii si raspidesti bancuri cu teroristi si sumitul NATO,poate SRI-ul sa te acuze de terorism ?intreb nu mai asa , sau libertatea opiniei este ingradita si glumele si bancurile pot fi mai aproape de realitate si sunt interzise ?Un anonim

Bibliotecaru spunea...

SRI nu acuză pe nimeni, pentru asta există alte instituţii abilitate. Rolul SRI este de a culege informaţii specifice domeniului său de expertiză.
Mondial există o îngrădire a libertăţilor. Poate că nu sesizăm cât de importante sunt filtrele de metale de la intrarea în instituţii, percheziţiile de la intrarea în stadioane sau în aeroporturi sau...
Având acest inamic invizibil, terorismul, statul poate abuza practic de orice încălcare a drepturilor omului uzând de principiul iminenţei pericolului. În ultimii ani legile s-au modificat astfel încât să permită autorităţilor să intre, de exemplu, într-un apartament fără mandat, dacă există supoziţia unor activităţi teroriste. Practic, dacă merge un poliţist pe stradă şi vrea să intre într-o casă, oricând poate fabrica o poveste prin care să justifice posibilitatea unui act terorist în acea casă. Inclusiv natura unui act terorist este foarte, forate largă, nimeni nu ştie precis ce este şi ce nu este un act terorist.
Dacă domnia voastră face un banc cu terorişti, bancul în sine ar putea fi interpretat drept propagandă pro-terorism, ar putea fi interpretat drept o modalitate de racolare în vederea construire unei celule teroriste şi, dacă faceţi o "glumă" spunând "mâine arunc în aer parlamentul cu parlamentarii în ei", chiar dacă natura ludică a propoziţiei este evidentă, propoziţia poate fi interpretată drept o ameninţare.

Interesant este că "cel mai căutat terorist", Bin Laden, face public o ameninţare pentru Europa, cel puţin aşa am reţinut eu de la TV, România găzduieşte toţi duşmanii Al-Qaeda la un loc, şi SRI trece de la Precaut la Moderat. Eu aş fi pus Critic. Pai mai mult de atât, un anunţ public, ce mai poate fi?

Eu unul nu aş face glume relative la terorism, pe lângă faptul că sunt tenebroase, relaxează percepţia asupra terorismul.

Discutam acum ceva vreme cu un alt nick, parcă airbornb, exact pe subiectul acesta. Sunt unii actori de stand-up comedy care se roagă de terorişti să arunce ceva în aer pe aceste meleaguri... astfel de glume mi se pare nu numai de prost gust (aici fiecare are o părere personală), dar chiar periculoase. Părerea mea ar fi că astfel de "poante" trebuiesc evitate pentru că sunt, în mod vizibil, o instigare la violenţă.

Anonim spunea...

Mi se pare normal faptul ca alerta a fost ridicata. Probabil daca o puneau pe "critic', ar fi intrat lumea in panica. Dar orice tara face asta cu prilejul unui asemenea eveniment, cu atat concentrare de personalitati, cu atatea interese si teme sensibile.
Bibliotecarule, de fapt am intrat acum pe blogul tau pentru a-ti spune cat apreciez comentariile tale. Imi cer scuze ca nu ma pot opri de multe ori mult la ele, dar de fiecare data imi propun sa ma intorc, sa le citesc mai atent. Esti nu numai un om informat, instruit, cu talent, dar esti si un bun analist, un observator atent al vietii politice, dar si al vietii cotidiene. Noi suntem in continua alergare si adesea ne scapa din vedere elemente esentiale. As vrea sa iti propun o prima dezbatere, daca ai fi de acord, intre noi trei - eu, Constantin Gheorghe si, bineinteles, tu. Daca esti de acord, eu cred ca am putea construi ceva cu tine. Multumesc.

Bibliotecaru spunea...

:)
Nu cred că sunt cu nimic deosebit. Latura mea analitică si simţul de observaţie nu face decât să suplinească restul aptitudinilor pe care nu le am sau sunt foarte atrofiate. Dacă Dumnezeu nu mi-a dat capacitatea de a reţine, dacă nu am o memorie extraordinară, m-am adaptat la a deduce logic ceea ce îmi era necesar să reţin.
Probabil că ceea ce şochează mai mult la mine, şi nu multă lume apreciază, este faptul că depăşesc viziunile protocolare, care fac plăcere. Spun foarte greu un lucru plăcut, dacă este gratuit, nesincer şi de aici părerea că sunt tot timpul contra cuiva sau contra ceva, contra curentului.

Cât timp nu trebuie să ies din casă, sunt de acord cu orice dezbatere. Aştept subiectul/subiectele şi locul unde trebuie să-mi expun părerea.

Anonim spunea...

@Bibliotecaru ,multumesc frumos pentru explicatii si sfaturi .Un anonim