vineri, mai 16, 2008

"Bucureşti, dragostea mea", expoziţie de fotografie de Ioan Meltzer la Institutul Cultural Român


Joi, 22 Mai, la ora 18,00, la Institutul Cultural Român din Bucureşti (Aleea Alexandru nr. 38) va avea loc vernisajul expoziţiei de fotografie „Bucureşti, dragostea mea” de Ioan Meltzer.

Expoziţia va fi prezentată de fotograful Eugen Ciocan.
Ioan Meltzer a urmat cursurile Universităţii Sorbonne Nouvelle – Paris III, Artele spectacolului, secţia cinema (1998 – 1999) şi ale Ecole Internationale de Création Audiovisuelle et Réalisation (EICAR) din Paris, secţia regie. Este autorul documentarului „Obiceiuri precreştine şi ritualuri magice în România” şi al albumului „Alfred Dumitriu, sculptor”.
Expoziţia va fi deschisă în perioada 22 mai – 22 iunie.
„Nu-mi place Bucureştiul.
Nu-mi place praful din Bucureşti care se lipeşte de pielea transpirată şi care-ţi intră-n ochi, nu-mi plac maşinile parcate pe trecerea de pietoni. Nu-mi plac şoferii care, disperaţi de trafic claxonează-n disperare, nu-mi plac câinii vagabonzi, nu-mi plac noile borduri, nu-mi place asfaltul proaspăt turnat şi deja crăpat. Nu-mi place mirosul de sudoare din autobuz, nu-mi plac blocurile scorojite, nu-mi plac gunoaiele aruncate de pe geamul maşinii, nu-mi place tipul care, văzându-mă cu aparatul de fotografiat atârnat de gât, mă roagă respectuos să fotografiez îngerii mânăstirii Caşin. Nu, nu-mi place Bucureştiul …
Ce pot face? Trăiesc în Bucureşti. Să suport tăcut neplăcerile? Să fac ce-mi place? Poate asta ar fi soluţia.
Mi-am luat aparatul, am pus film şi hai să fotografiez ce nu-mi place. Îl pun la ochi şi surpriză! O rază de lumină! O frumoasă domnişoară se plimbă pe un pavaj! O umbră! Un moşneag într-o galerie de artă! Un joc de lumini pe o fatada… La un moment dat, parcă Bucureştiul îmi şoptea: vezi că se poate! Îţi place ce vezi? Da! Îmi place! Momente de graţie… Asta îmi oferă Bucureştiul prin aparatul de fotografiat. Cât timp să fie ? Câteva declanşări, o fracţiune de secundă din viaţa lui. E suficient. Acum iubesc Bucureştiul… în felul meu.
Paris, mon amour – clişeu.
Cum o fi Bucureşti, dragostea mea ?” (Ioan Meltzer) (Tudor Cristian)

Niciun comentariu: