joi, decembrie 18, 2008

Un suflet de artist ce va fi, probabil, mutilat


"Mi-am facut jurnal sa notez tot"
miercuri, 17 decembrie 2008

Zilele acestea, noii parlamentari au intrat în focurile constituirii Parlamentului şi au avut de trecut prin cîteva experienţe noi. Dacã pentru cei care sînt la al doilea mandat totul a fost ceva cunoscut, lucrurile nu au stat chiar aşa cu „bobocii“. La acest capitol, Argeşul numãrã un senator şi patru deputaţi „debutanţi“ în Parlament. Mircea Diaconu, noul senator de Argeş, ales în Colegiul Cîmpulung - Curtea de Argeş, zona sa natalã, este dublu „debutant“, nu numai în Parlament, ci şi în politicã, fiind cunoscut pînã acum pentru cariera sa artisticã, nicidecum pentru valenţele de politician. Ieri, am încercat sã aflãm cum a fost prima zi de parlamentar pentru dumnealui. Amabil ca întotdeauna, ne-a rãspuns la cîteva întrebãri. Cum vi s-a pãrut prima dumneavoastrã zi de parlamentar? Ce v-a impresionat, plãcut şi neplãcut, şi cum a decurs?
- Sincer, a fost ceva deosebit. De aceea, mi-am deschis un jurnal, în care o sã îmi notez tot ce se întîmplã în fiecare zi, pentru cã aşa ceva nu trebuie uitat şi mai ales pentru cã nu mi-a întîmplat şi nu nu mi se va mai întîmpla vreodatã. E o experienţã! E o experienţã, aşa cum a fost prima zi de şcoalã, prima zi de dragoste, prima zi de închisoare, prima zi de libertate...
Şi cum a fost?
- Nimeni nu s-a nãscut învãţat, aşa cã trebuie sã te obişnuieşti, sã te adaptezi... Şi nu a fost nimic politic, totul a fost eminamente administrativ. Ne-am fãcut dosare, ne-am fotografiat... De-abia vineri, dacã voi fi validat, bineînţeles, cã mai trebuie sã trecem şi peste acest lucru. Trebuie sã depunem diplome, declaraţii de avere. Atunci voi putea spune cã am trãit prima mea zi de parlamentar.
Cã aţi amintit de avere, ce avere aţi trecut în declaraţie?
- N-am avere în adevãratul sens al cuvîntului, ci nişte bunuri, ca un om la vîrsta mea şi dupã atîţia ani de activitate: case, nişte terenuri, cîte ceva de lãsat copiilor. Eu altfel de avere am, pe care nu ştiu însã cum sã o trec în declaraţie: prietenia oamenilor, aprecierea spectatorilor, iubirea... Lucruri de preţ ce nu pot fi cuantificate prea uşor!
Cum o sã reuşiţi sã împãcaţi acum toate aspectele activitãţii dumneavoastrã?
- O sã le împac, dar, evident, nu pe toate în aceeaşi mãsurã, pentru cã nu poţi face mai multe lucruri în acelaşi timp la fel de bine. Cînd am fost profesor la facultate şi m-au numit în CNA, am renunţat la ore. Dupã aceea, cînd am ieşit din CNA şi m-am întors
la teatru, nu m-am mai dus la facultate. Evident, nici acum nu voi putea face faţã la toate. Aşa cã am fãcut o cerere la Biroul Permanent al Senatului, care nu s-a constituit încã, sã pot rãmîne un fel de supraveghetor la Teatru, ca sã pot sã îmi desfãşor activitate în Senat. Spectacolele pe care le am le voi lãsa sã se stingã uşor-uşor şi nu voi mai intra în altele noi.
Lucraţi la un film, motiv pentru care nu aţi fost prea mult în teritoriu în campanie. L-aţi terminat?
http://www.curier.ro/images/a/md.jpg
- Da, l-am terminat. Şi probabil cã nu voi mai începep altul în aceastã perioadã. Atunci aşa au fost fãcute programãrile, era stabilit totul de mult timp, mai ales cã nu aveam de gînd sã ajung politician!
Chiar deloc?
- Chiar deloc. Dar acum, cã aşa s-a întîmplat, mã consider salariatul zonei şi al oamenilor care m-au ales. De aceea, am decis sã îmi înfiinţez un fel de birou itinerant, sã trec din localitate în localitate. Vã spun asta pentru trebuie sã mã conving oarecum pe
mine întîi cã sînt în aceastã situaţie.
http://stiri.turismalba.ro/?m=200702 http://ro.wikipedia.org/wiki/Mircea_Diaconu http://www.tiff.ro/ro/node/1685
Şi ce v-aţi propus sã faceţi ca parlamentar de Argeş?
- Sã le explic oamenilor ce poate face şi ce nu poate face un parlamentar. Pentru cã atîta timp au fost minţiţi de politicieni cã le vor rezolva toate problemele, şi cele ce depindeau de ei şi cele care nu, încît oamenii mai aşteaptã şi acum o mulţime de lucruri
de la un parlamentar. Dar nimeni nu poate face totul, numai Dumnezeu poate face orice! Vreau sã fie ca un fel de şcoalã pentru oameni! Eu am avut şansa sã umblu ceva prin lume, sã vãd cîte ceva, şi mai am şi o vîrstã, aşa cã îmi permit!
Poate ne luaţi şi pe noi într-un astfel de turneu!
- Cu siguranţã, o sã mã întîlnesc cu presa, la fel ca şi cu oamenii din teritoriu. Mulţumim şi vã urãm succes în activitatea de parlamentar!

E.M.M
(sursa: Curierul Zilei, http://www.infoportal.ro)

Niciun comentariu: