miercuri, mai 14, 2008

Guvernul pare să înceapă să muncească


Guvernul caută soluţii pentru ameliorarea declinului demografic
Executivul a luat în discuţie astăzi, crearea unei strategii pentru soluţionarea problemei demografice cu care se confruntă România. Potrivit ministrului Muncii, Paul Păcuraru, Guvernul caută soluţii pentru îmbunătăţirea vieţii populaţiei în vederea încetinirii declinului demografic şi obţinerii unui echilibru populaţional optim pe termen lung.
"Ca direcţii strategice de acţiune pe care ni le-am propus pentru ca obiectivele să fie îndeplinite vom menţiona creşterea natalităţii, crearea de condiţii favorabile creşterii şi educării copiilor, promovarea reconcilierii vieţii de familie cu viaţa profesională, elaborarea de politici de susţinere a familiei, în deosebi, a familiei tinere cu copii, asigurarea accesului cu şanse egale a întregii populaţii la servicii de calitate, de sănătate a reproducerii, creşterea speranţei de viaţă sănătoasă, asigurarea persoanelor vârstnice, în special, cele din mediul rural la servicii medicale şi sociale de calitate, scăderea numărului de tineri şi familii de tineri care emigrează definitiv”, a declarat Paul Păcuraru.
Ministrul Muncii a explicat că aceste direcţii vor fi analizate, fiecare în parte, pentru a fi găsite căile de acţiune şi pentru a se stabili strategia care va fi finalizată în cursul acestui an.
Potrivit ministrul Muncii în perioada 1990-2008 s-a înregistrat un deficit de 1,7 milioane de locuitori. Există două mari componente ale scăderii numărului populaţiei. Din cauza reculului considerabil al natalităţii care se situează sub nivelul mortalităţii şi în al doilea rând pe baza creşterii sporului negativ al migraţiei externe. (Claudia Dumnbravă)

Guvernul a modificat Legea privind actele de stare civilă
Guvernul a adoptat în şedinţa de miercuri proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii 119/1996 privind actele de stare civilă, informează un comunicat de presă al Executivului, remis AMOS News.
Actul normativ stabileşte crearea unui Registru naţional de evidenţă a persoanelor, informatizat, prin intermediul căruia să existe un flux permanent de informaţii între autorităţile administraţiei publice locale şi cele centrale. Va fi organizat un sistem care să permită transmiterea on-line a acestor informaţii în Registrul de evidenţă.
Asigurarea suportului tehnic necesar actualizării prin mijloace informatice a Registrului naţional de evidenţă a persoanelor cu datele conţinute de certificatele sau extrasele de stare civilă eliberate cetăţenilor români de autorităţile străine care au fost înscrise (transcrise) în registrele de stare civilă române, se va realiza eşalonat, de la data intrării în vigoare a prezentei legi astfel: în termen de doi ani, la nivelul serviciilor publice comunitare locale locale de evidenţă a persoanelor; în termen de trei ani, la nivelul primăriilor din unităţile administrativ teritoriale în care nu funcţionează servicii locale de evidenţă a persoanelor.
Totodată, proiectul de Lege are în vedere armonizarea legislaţiei în materia stării civile cu normele incidente din conţinutul altor acte normative.
Alte obiective urmărite prin promovarea acestui proiect de Lege vizează descentralizarea unor activităţi, prin transferul unor competenţe ale autorităţilor administraţiei centrale la instituţiile cele mai apropiate din comunitate, precum şi simplificarea procedurilor specifice şi reducerea timpului alocat soluţionării cererilor.
Atribuţiile de stare civilă vor fi îndeplinite, pe lângă consiliile judeţene, respectiv de Consiliul general al municipiului Bucureşti, de serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, în unităţile administrativ-teritoriale în care acestea sunt constituite şi de ofiţerii de stare civilă din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale în care nu funcţionează servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor. Totodată, persoanele fără cetăţenie vor putea solicita înregistrarea actelor şi faptelor de stare civilă la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor şi, după caz, de la primăria competentă. În prezent, aceste informaţii pot fi solicitate de la autorităţile administraţiei publice locale competente.
Conform aceleiaşi propuneri, şefii misiunilor diplomatice şi ai oficiilor consulare de carieră ale României vor încheia căsătorii între doi cetăţeni români sau dacă unul dintre aceştia este român, numai dacă unul dintre cei doi soţi au domiciliul sau reşedinţa în circumscripţia consulară a misiunii diplomatice sau a oficiului consular. Până în prezent, această menţiune nu a fost obligatorie.
În ceea ce priveşte modificările intervenite în statutul civil al cetăţenilor români aflaţi în străinătate se înscriu de ofiţerul de stare civilă prin menţiune pe marginea actelor de stare civilă , cu aprobarea Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.
Activitatea de control al activităţii de stare civilă va reveni preşedinţilor de consilii judeţene şi primarului general al municipiului Bucureşti.
Cererile de transcriere a certificatelor sau extraselor de stare civilă înregistrate în străinătate, depuse anterior intrării în vigoare a legii, se soluţionează potrivit reglementărilor în vigoare la data depunerii cererii.
Proiectul de Lege va fi transmis spre dezbatere şi adoptare Parlamentului.

Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă privind implementarea principiului egalităţii de tratament între femei şi bărbaţi
Orice persoană are dreptul ca, în cazul în care se consideră discriminată pe baza criteriului de sex în ceea ce priveşte accesul la bunuri şi servicii şi furnizarea de bunuri şi servicii, să formuleze sesizări/reclamaţii către furnizorul de bunuri şi servicii sau împotriva lui, dacă acesta este direct implicat, informează un comunicat de presă al Executivului, remis AMOS News.
Guvernul a adoptat, în şedinţa de astăzi, o ordonanţă de urgenţă privind implementarea principiului egalităţii de tratament între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte accesul la bunuri şi servicii şi furnizarea de bunuri şi servicii.
Utilizarea elementului sex, ca factor în calcularea primelor şi beneficiilor, în cadrul serviciilor de asigurare şi a serviciilor financiare conexe nu trebuie să determine diferenţe în materie de prime şi beneficii pentru persoana asigurată, în toate contractele noi, încheiate după data de 21 decembrie 2007.
Sunt exceptate contractele care conţin diferenţe proporţionale în materie de prime şi beneficii pentru persoanele asigurate, încheiate cu respectarea următoarelor condiţii: elementul sex este un factor determinant în evaluarea riscului; metoda de calcul a primelor şi beneficiilor se bazează pe date actuariale şi statistice relevante şi realiste, prelucrate, publicate şi actualizate regulat.
Autoritatea de supraveghere în domeniul asigurărilor şi Autoritatea de supraveghere în domeniul pensiilor private au obligaţia să comunice anual derogările către Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES), însoţite de datele statistice relevante. Prima comunicare va fi făcută la un an de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă.
Condiţiile aplicabile contractelor de asigurare, pensii private şi servicii financiare conexe, în ceea ce priveşte utilizarea elementului sex ca factor în calcularea primelor şi beneficiilor vor fi reglementate de ANES în termen de 5 ani de la adoptarea ordonanţei de urgenţă.
Societăţile care oferă servicii de asigurare, servicii financiare conexe şi pensii private au obligaţia să analizeze existenţa, în cadrul contractelor pe care le încheie, a oricăror costuri legate de sarcină şi maternitate, pentru persoanele asigurate, care determină diferenţe în materie de prime şi beneficii, în vederea eliminării acestora până la data de 21 decembrie 2009.
Menţinerea în cadrul contactelor, după data de 21 decembrie 2009, a oricăror clauze care să determine, pentru persoana asigurată, diferenţe în materie de prime şi beneficii ca urmare a costurilor legate de sarcine şi maternitate, este interzisă.
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării şi ANES vor colabora , pe bază de protocoale, cu autorităţile de supraveghere competente în domeniul asigurărilor, pensiilor private, serviciilor financiare conexe şi al prestării de servicii.
După intrarea în vigoare a actului normativ ANES, CNCD, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) şi Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) au obligaţia de a asigura informarea corespunzătoare a tuturor persoanelor interesate şi de a încuraja dialogul cu organismele interesate, cu privire la prevederile acestuia.
Cererile persoanelor care se consideră discriminate pe baza criteriului de sex în ceea ce priveşte accesul de bunuri şi servicii şi furnizarea de bunuri şi servicii, adresate instanţelor judecătoreşti competente, sunt scutite de taxa de timbru.
Orice tratament sau consecinţă nefavorabilă ca reacţie la o plângere sau acţiune în justiţie referitoare la aplicarea principiului egalităţii de tratament în ceea ce priveşte accesul la bunuri şi servicii şi furnizarea de bunuri şi servicii este interzis.
Încălcarea prevederilor ordonanţei de urgenţă constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 400 la 8000 de lei.
Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către CNCD.











(precizez, sursa acestor fotografii este CAPP)

Niciun comentariu: