joi, mai 08, 2008

Lansare de carte la MAE: Emil Ghiţulescu - "Toate drumurile duc la ...Darfour"


Discursul Excelenţei Sale prof. dr. Emil Ghiţulescu, ambasadorul României, susţinut în faţa autorităţilor sudaneze şi a corpului diplomatic din Khartoumi, cu prilejul lansării volumului “Toate drumurile duc la…Darfour”. Lansarea bucureşteană a volumului va avea loc pe 27 mai, ora 11.00, la Sala Gafencu a Ministerului Afacerilor Externe.

Excelenţe, membrii ai Guvernului SudanuluiExcelenţe, membrii ai Corpului DiplomaticOnoraţi oaspeţi, doamnelor şi domnilor,
În primul rând, aş vrea să vă mulţumesc pentru o­noranta prezenţă din această seară şi să mulţumesc tuturor celor care au vorbit pentru consideraţiile lor de calitate şi generoase privitoare la cartea mea.Nu doresc, în discursul meu, să dezvălui istoria detaliilor conţinutului cărţii, deoarece doresc să păstrez intact interesul dvs pentru aceasta.


Afis


Afis 2


“Toate drumurile duc la…Darfour” nu este un ghid de călătorie.Nu este, deasemenea, nici un documentar de investigaţie, nici o poveste despre eventuri exotice. Este o aminitire diplomatică, despre destinul turbulent al unui loc prins în furtuna istoriei, despre experienţele pe care le-am trăit şi oamenii pe care i-am întâlnit în aceste vremuri tumultoase, deci decisive pentru dezvoltarea modernă a Sudanului. Pe 7 Aprilie 2008, Preşedintele Sudanului a apreciat în mod corect această perioadă ca fiind cea mai critică din istoria Sudanului pentru a se adapta la caracterul ţării. Sudanul este o ţară de care îmi pasă şi pe care o respect, şi a cărei evoluţie mă aştept să fie cunoscută în toată Africa şi în întreaga lume.“Toate drumurile duc la…Darfour” este o mărturie a unui complex, sensibil şi dificil test pentru Sudan şi comunitatea internaţională. Este o invitaţie la raţiune, reconciliere, toleranţă şi dialog pentru beneficiul oamenilor din Darfour şi întregul Sudan. Adresez toate acestea tuturor celor care speră să vadă pacea, stabilitatea şi progresul stabilindu-se în întreaga lume şi scurtându-se la măsura unui tukul. Căile înţelegerii şi solidarităţii umane trebuie să meargă împreună pe tărâmul Darfurului, un simbol al credinţei a unei drame contemporane.Nu ştiu dacă această carte se va bucura sau nu de succes.Depinde de aprecierea dv şi a tuturor cititorilor. Sunt membru al Uniunii Scriitorilor din România şi autor a câtorva cărţi, unele din ele premiate în ţara mea şi în străinătate. Am lucrat patru ani în America de Sud, unde am cunoscut scriitori faimoşi precum Gabriel Garcia Marquez, Sabato, Borges, Varga Llosa, Paulo Coelho, şi pentru câţiva ani am fost Senior Editor la Televiziunea Naţională Română. Am încercat să învăţ foarte bine tehnica literară a acestor mari scriitori la fel de bine ca tehnica TV a lucrării benzii şi a montajului. În cărţile mele de note diplomatice am folosit procedura panoramică, numind viziunea unei constante schimbări a scenelor sau seriilor de evenimente, ţintind să dau un drum esenţial poveştii mele în favoarea unui colateral şi a restrânge posibiltiăţile, cu înlăturarea comparaţiilor şi comentariilor. Toate aceste secvenţe din perioade şi locuri foarte diferite sunt, în acelaşi timp, în acelaşi plan al naraţiei.“Toate drumurile duc la…Darfour” nu este o carte privind doar discursul diplomatic de salon şi conversaţia politică. Este, deasemenea, o carte despre istorie, geografie, mentalitate, generozitate şi prietenie a poporului sudanez. Este o largă fereastră spre oamenii obişnuiţi, a străzilor şi a obiceiurilor locale. Sudan este ţara unde eu şi soţia mea avem o mulţime de prieteni adevăraţi, şi această carte – o iniţiativă personală – este contribuţia mea modestă la mai buna cunoaştere a realităţilor din Sudan.În sfârşit, aş vrea să mulţimesc sponsorului meu Kanan Sugar Company, în special ilustrului său director, dl Mohamed Mardi Al Tegabi, un foarte bun prieten al meu, şi îi mulţumesc soţiei mele Ana Maria, ambii stimulându-mă în a scrie aceste note diplomatice. Vreau să vă anunţ că versiunea românească a acestei cărţi va fi lansata la Ministerul Afacerilor Externe român, peste două săptămâni. Vă invit să veniţi la Bucureşti pentru a fi de faţă la eveniment.Vă mulţumesc la toţi!

The image “http://pakistantimes.net/2003/11/23/emil-small.JPG” cannot be displayed, because it contains errors.The image “http://pakistantimes.net/2004/12/01/romania-amb.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.The image “http://pakistantimes.net/2004/12/01/Copy%20of%20Romanian%20Ambassador%20in%20Pakistan,%20Dr.%20Emil%20Ghitulescu.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Niciun comentariu: