luni, mai 05, 2008

10 ani de aşteptare pentru un dosar de pensie


Ioana Rada, din Vulcan, a aşteptat 10 ani venirea unui dosar de pensie la Casa Locală de Pensii Petroşani pentru a se face recalcularea pensiei de urmaş a fiicei sale, transmite corespondentul AMOS News.
Numai că dosarul era venit la această instituţie încă din anul 1997, dar nimeni nu s-a chinuit să îl scoată de la naftalină.
"Soţul meu a murit într-un accident la mina Paroşeni în 1991. Iar fiica mea, Geanina Zidaru, a primit pensie de urmaş. Soţul meu a mai avut doi copii din prima căsătorie, la Craiova, care au renunţat la şcoală. În mod normal, pensia fiicei mele trebuia recalculată. Dar nu s-a întâmplat nimic în acest sens. Am fost ani întregi pe drumuri, ca să aflu ce s-a întâmplat cu dosarul. În cele din urmă, doamna Negrea, care era şefă la vremea aceea, mi-a spus că dosarul a venit de zece ani de la Craiova. Eu cred că este bătaie de joc", a declarat Ioana Rada.
Femeia mai povesteşte că a primit la un moment dat 16 milioane, iar mai apoi patru, dar nu ştie pentru ce sunt acei bani. "Mie doamna Negrea mi-a spus că, chiar dacă dosarul este la ei de zece ani, pensia mea se poate recalcula numai pentru ultimii trei ani. Şi, dacă nu-mi convine, să dau Casa de Pensii în judecată. Eu vreau să ştiu pentru ce am primit acei bani, ce reprezintă ei", mai spune Ioana Rada.
Totodată, femeia a precizat că nu găseşte înţelegere nici la actuala conducere a Casei Locale de Pensii Petroşani, care nu prea are timp de audienţe. "Am venit într-o dimineaţă cu taxiul la ora 4.15 şi am fost numărul 32. Şi după ce am aşteptat ore în şir, cea care este şefă acum mi-a spus că nu are timp să-mi caute dosarul. Este posbil aşa ceva? Asta e bătaie de joc", a declarat Ioana Rada. (Anamaria NEDELCOFF)

3 comentarii:

pescarusul argintiu spunea...

Tinand cont ca in Romania orice e posibil si ca nevinovatii ispasesc integral pedepse in inchisoare pentru pricini imaginare sau faptuite de altii care respira nestingheriti in libertate, pana la urma aceasta trista veste nu ma mai mira deloc.
Omul de rand este in continuare calcat in picioare si sfidat de autoritati.
Mai ramane sa primim raspunsul la intrebarea: "Pana cand ?"

Bibliotecaru spunea...

Din câte ştiu eu, datoriile statului român către cetăţenii ei se prescriu destul de repede, parcă 3 ani. Adică femeia nu primeşte din urmă.

pescarusul argintiu spunea...

Nu vreau sa ma gandesc ce creiere imbacsite si "ciupite de molii" au elaborat asemenea legi obtuze, si mai ales cine anume le-a putut vota :(
Poate ca totusi mai exista un licar de speranta in aceasta speta...