vineri, iunie 27, 2008

Corina Creţu: Eurooptimism - O problemă de bun simţ


Corina CretuConstituţia României spune, la Articolul 2: (1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum. (2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.

Am recitit aceste rânduri, surprinsa fiind de unele reactii negative care au aparut, dupa adoptarea, în UNANIMITATE, în Senatul României, a unui amendament la legea Audiovizualului, care sună aşa: „Programele de ştiri ale posturilor de radio şi televiziune conţin, în pondere egală, ştiri cu teme pozitive şi respectiv negative.”

Sincera sa fiu, mie mi se pare o chestiune de bun simt. Sigur ca viata, in general, nu e compusa in proportie egala din vesti bune si vesti proaste, dar cu totii recunoastem ca presa romana popularizeaza cu preponderenta scandalurile si tot ce e mai rau. Inclusiv un Raport al Comisiei Europene califica mass-media din Romania ca pe una dintre cele mai vulgare din Europa. Deci, eu inteleg demersul senatorilor ca pe o reamintire a faptului ca libertatea de exprimare trebuie să fie însoţită de responsabilitate.

Nu am fost si nu sunt de acord cu cei care jignesc clasa politica la gramada, fara argumente si fara nici o selectie. Nu cred parlamentarii merita sa fie tratati ca pe o turma de imbecili.
Sa fim seriosi, reglementările din audiovizualul european sunt cu mult mai dure decât cele româneşti

Am apărat întotdeauna libertatea de exprimare şi am apărat breasla din care am făcut şi eu parte ori de câte ori a fost cazul. Acum nu este cazul. Şi nu este cazul pentru că nu se încalcă nici un drept al jurnalistului, ci i se cere mai multă decenţă şi responsabilitate.


De altfel, există o prevedere similară, care impune paritatea putere-opoziţie în programele de ştiri şi în cele politice ale radiourilor şi televiziunilor. Aceasta prevedere nu prea este respectata, dupa cum probabil nici paritatea temelor ştirilor nu cred ca va fi.

Niciun comentariu: