"Din momentul de faţă, practic, toate resursele care vor fi necesare pentru finalizarea acestor obiective de investiţii vor fi disponibilizate pentru a putea finaliza, până în 2013, această reţea principală de care România are nevoie. De asemenea, s-a luat o decizie de susţinere a modificărilor legii, în special în domeniul exproprierii, pentru a putea accelera proiectele de infrastructură", a spus Ludovic Orban.
El şi-a manifestat bucuria faţă de faptul că a fost invitat la şedinţa CSAT de către preşedinte şi de către premier.
"Am avut o dezbatere extrem de serioasă şi mă bucur că preşedintele Băsescu şi cu premierul Tăriceanu au considerat necesar să avem această dezbatere, despre o problemă fundamentală pentru dezvoltarea economică a României şi anume dezvoltarea infrastructurii de transport, în special infrastructura de transport rutier şi feroviar", a afirmat Orban.
El a precizat că a prezentat care sunt proiectele de dezvoltare a acestei infrastructuri, resursele financiare necesare, iar CSAT a luat decizia de a considera ca o prioritate naţională dezvoltarea infrastructurii de transport rutier şi feroviar, cu precădere coridoarele rutiere şi feroviare pan-europeane IV şi IX.
La remarca unui ziarist că aceasta ar fi prima sa participare la o şedinţă a CSAT, Orban a râs şi a spus că nu a făcut niciun "blat " cu şeful statului.
"Dacă vreţi cumva să sugeraţi că am un blat cu preşedintele Băsescu, nu ţine, pentru că am fost în prezenţa premierului, a ministrului Apărării, a ministrului Finanţelor", a adăugat liderul PNL.
CSAT a aprobat, miercuri, o hotărâre conform căreia coridoarele rutiere şi feroviare pan-europene IV şi IX sunt considerate priorităţi naţionale şi europene, informează Preşedinţia.
Conform sursei citate, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a analizat programul de dezvoltare a infrastructurii rutiere şi feroviare din România.
"La solicitarea preşedintelui, membrii CSAT au adoptat hotărârea conform căreia coridoarele rutiere şi feroviare pan-europene nr. IV (Nădlac/Curtici – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa) şi nr. IX (Ungheni Prut/Albiţa – Iaşi – Paşcani – Bacău – Focşani – Buzău – Ploieşti – Bucureşti – Giurgiu) sunt considerate priorităţi naţionale şi europene", precizează Administraţia prezidenţială.
Potrivit aceleiaşi surse, preşedintele Traian Băsescu a precizat că întârzierile în finalizarea acestor două coridoare de transport au impact negativ asupra competitivităţii companiilor româneşti pe piaţa Uniunii Europene.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu