vineri, iunie 06, 2008

A câştigat PSD alegerile?


Am tot ascultat cum liderii PSD au repetat în ultimele zile obsesiv, "PSD a câştigat alegerile". Nu prea am înţeles ce anume a câştigat PSD prin alegeri, am presupus că e vorba despre numărul de primari sau de preşedinţi ai Consiliului Judeţean, sau de majorităţi ale Consiliilor, ori poate în valori absolute, procent din cei care au votat. Iată însă o ştire care prezintă o situaţie sensibil egală între PSD şi PD-L la consilii judeţene. Nu ştiu deci ce să mai cred... oare PSD s-a "lăudat" prematur cu un câştig care nu există? Mă frământă însă o altă întrebare, cât la sută dintre români au câştigat real cu aceste alegeri?
Rezultate finale la CJ - PDL şi PSD la egalitate
Rezultate finale la CJ - PDL şi PSD la egalitate
PDL a obţinut 28,38% (425 de mandate) din voturi la alegerile pentru Consiliile Judeţene, PSD - 28,22% (425 de mandate), iar PNL - 18,65% (279 de mandate), a anunţat, vineri, BEC, care a prezentat rezultatele finale ale alegerilor din 1 iunie, fără a lua în calcul voturile din Vidra şi Ştefăneşti.

UDMR a obţinut 89 de mandate, PCM - 19 mandate, PC - 16, iar PRM - 12 mandate.

Alianţa pentru Timiş are 10 mandate de consilier judeţean, FDGR - 9, PNL-PNŢCD - 6, PNDC - 5, PNG- CD - 5, Alianţa Românească pentru judeţul Covasna - 5, PNŢCD - 2. De asemenea, şi un independent a obţinut un mandat de consilier judeţean.

Prezenţa la vot a fost 56,65%.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Draga Bibliotecaru,
As vrea sa spun ca, in seara alegerilor, estimarile se anuntau mult mai bune decat rezultatele finale si, intr-adevar, acest lucru a indus o stare euforica in randul liderilor si membrilor PSD. Totusi, rezultatele arata ca suntem cu 5% mai mult fata de cat am avut la euro-parlamentare, deci este un pas inainte. Nu am recuperat inca, e adevarat, caderea din ultimii ani. Suntem inca cu 4% in urma rezultatelor obtinute la locale, in 2004, dupa patru ani de guvernare.
Dupa parerea mea, exista un singur castigator al acestor alegeri - adica PNL este singurul care a inregistrat un salt remarcabil, neasteptat nici macar de cei care fac parte din acest partid.
O seara frumoasa, multa santate si succes!

Bibliotecaru spunea...

Desigur, şi eu am observat că PSD a câştigat câteva procente, dar nu am putut să nu-mi aduc aminte de 2004 când acest "am câştigat alegerile! era prezent, dar premier a fost Tăriceanu. În acest caz nu am înţeles ce anume este câştigat, atunci câştigul ar fi fost formarea guvernului, în acest caz însă...
Nu o spun peiorativ, îmi este însă neclar. Simt că trec pe lângă un aspect important şi nu-mi dau seama care este.

Anonim spunea...

Sper sincer sa nu fie ca in 2004, cand toti ne-am bucurat inainte de vreme. Dar atunci chiar PSD castigase, daca iti amintesti in primul tur - 38% iar candidatul la Presedintie, Adrian Nastase, avea 8 procente in fata contracandidatului sau. Nici in visele cele mai negre nimeni nu anticipa ce avea sa se intample la turul doi si dupa - pierderea prezidentialelor, plecarea conservatorilor, rasturnarile din partid, samd.
O zi frumoasa.

Bibliotecaru spunea...

Asta spun şi eu, din păcate procentele nu înseamnă o garanţie şi, pe de altă parte, de această dată nu văd o miză clară, cum ar fi formarea guvernului sau câştigarea preşedinţiei. Este evident că mai multe primării sau mai mulţi preşedinţi de consilii judeţene sau mai multe majorităţi ale consiliilor judeţene, este un lucru de bine pentru un partid politic, dar, la nivel global, ce înseamnă "am câştigat alegerile locale", care este câştigul, care este diferenţa aceea a procentului în minus sau în plus? Nu vreau să fiu răutăcios, dar alegerile locale înseamnă un "am câştigat alegerile" la nivel de localitate, de circumscripţie electorala chiar, la nivel global nu poate fi un câştig decât ca previziune la alegerile parlamentare, un imens sondaj de opinie. Şi atunci reuşita ar fi depăşirea procentului de 50%. Mă rog, nu este un subiect care să merite atâta atenţie, probabil că cei aflaţi acolo, lângă secţiile de votare, ştiu ei ce au câştigat şi ce au pierdut.
Eu aş vrea să mulţumesc celor care au pus pasiune în acest proces democratic al alegerilor, politicieni sau susţinători deopotrivă, de la oricare partid ar fi. România are nevoie de fiecare partid în parte, fiecare doctrină, fiecare inteligenţă.