luni, iunie 02, 2008

Borbely nu crede în rezultatele exit poll-ului



Borbely nu crede în rezultatele exit poll-ului (Imagine: Mediafax Foto)
Candidatul UDMR la Primăria Târgu Mureş, ministrul Dezvoltării, Borbely Laszlo, a declarat, duminică, după ce au fost date publicităţii datele unui exit-poll potrivit căruia actualul primar, Dorin Florea (PDL), ar fi câştigat alegerile din primul tur, că nu crede în rezultatele acestuia. Potrivit exit-pollului realizat de Sondaje-Marketing-Relaţii publice, comandat de o televiziune locală din Târgu Mureş, Florea ar fi câştigat un nou mandat cu 54,5 la sută, în timp ce Borbely ar avea doar 42,4 la sută. Borbely declarase presei, chiar înainte ca un post local de televiziune (cel pe care l-a reclamat la CNA ca fiind de partea actualului primar - n.r.) să facă publice rezultatele exit poll-ului, că acesta "va indica faptul că cineva a câştigat cu 54%". Mai mult, ministrul apreciase că institutul de sondaj care l-a realizat nu are credibilitate şi rezultatele vor fi contrafăcute, cerând presei să nu cadă în această "capcană". "Vedeţi ce înseamnă să fii vizionar. Deci eu v-am spus la 9,03 că acest exit-poll contrafăcut nu are nicio valabilitate. Şi credeţi-mă, sper că peste cel mult două ore veţi avea confirmarea votului târgumureşenilor, care nu va semăna cu acest exit-poll. Am aflat că deja unii au comandat jocuri de artificii la ora 10.00. Eu le dau un sfat prietenesc: să aştepte până la ora 12.00 şi atunci poate trebuie să dea artificiile la altcineva. Deci să mai aşteptăm până la ora 12.00, eu cred în votul târgumureşenilor şi votul târgumureşenilor va fi unul pe măsură", a spus Borbely. Acesta a precizat că nu crede că rezultatele date de exit-poll ar fi reale. "Haideţi să aşteptăm rezultatele şi atunci se va confirma ceea ce simt eu acum că va fi", a spus Borbely. Întrebat dacă ia în calcul posibilitatea unei fraude, el a spus că a atras atenţia încă de joi că unii vor încerca să fure alegerile, dar că speră şi e chiar convins că aceştia nu vor reuşi. La alegerile din 2004, Dorin Florea era votat de 56,53 la sută din târgumureşeni, urmat de candidatul de atunci al UDMR Kelemen Attila cu 40,34 la sută.

Niciun comentariu: