sâmbătă, iunie 21, 2008

Conferinţă de presă Sorin Oprescu - prima zi la primărie


Sorin Oprescu: Putem să începem? Bun. Pe scurt: m-am întâlnit cu domnul Videanu. S-a procedat la o predare formală. A fost o discuţie informală despre gradul de dezvoltare al Bucureştiului, despre proiectele care sunt derulate, proiectele în curs, derulate de Primărie. Sigur că în continuare voi avea întâlnirea cu directori generali şi săptămâna viitoare se va face o evaluare împreună pe rapoartele dresate de directorii generali ai principalelor departamente pentru ca să putem, într-un interval rezonabil, să vă prezentăm care este starea Bucureştiului la preluarea mandatului. Aşa mi se pare onest faţă de cetăţenii Capitalei. Cu privire la toate domeniile de activitate din Primărie pentru a putea avea un reper în momentul când semestrial, sau trimestrial, mă rog, cum vom stabili împreună în bunele relaţii pe care sper să le avem cât priveşte întinderea acestui mandat, să putem să raportăm bucureştenilor despre ceea ce s-a făcut, ceea ce mai este de făcut, ceea ce s-a întârziat şi motivele întârzierii în aşa fel încât să respectăm principiul transparenţei totale. Cel puţin eu îmi doresc foarte mult acest lucru. Sper ca şi ceilalţi colegi primari de sector să fie alături de mine. Eu am să încerc să am aceeaşi conduită în sensul sprijiniri sectoarelor şi în acelaşi timp al coordonării unei dezvoltări generale a Bucureştiului. În privinţa colaborării cu consiliul general al Municipiului Bucureşti, eu i-am sugerat, fiind întrebat de domnul Videanu. I-am sugerat ideea că poate ar fi mai corect ca al doilea viceprimar să fie din zona liberală, gândind că este o mai mare legitimitate faţă de ceea ce au dorit cetăţenii. Aşa mi s-ar părea corect. Domnul Videanu mi-a promis că va supune atenţiei conducerii politice a PD-L-ului această părere dacă vreţi, această opinie a mea. Eu aş considera că ar fi un bun început dacă legitimitatea colegilor din consiliul general ar respecta şi dorinţele cetăţenilor. În privinţa desfăşurării ulterioare a programului ulterior, pentru că zilele astea, probabil, vor fi uşor mai agitate, vreau să vă spun că doresc ca consilierii cu care ne-am prezentat astăzi în Primăria generală, împreună cu directorii generali, împreună cu directorii de servicii, să îşi facă un punct de vedere asupra acestei expertize generale a activităţii desfăşurate până în prezent. Deci nu vorbesc de un cadru instituţional, ci vorbesc de un cadru informal. În aşa fel încât să fim în stare să redactăm, aşa cum vă spuneam, fără să mă repet, aşa cum vă spuneam, însă ideea de a prezenta starea Bucureştiului la sfârşitul lunii iulie. Celelalte măsuri care le vom lua dumneavoastră veţi fi informaţi din timp. Doresc să permanentizăm întâlnirile săptămânale sau bisăptămânale. Vom vedea de comun acord cu dumneavoastră în aşa fel încât dumneavoastră să aveţi la dispoziţie şi un serviciu, care sigur el există, dar este foarte clar că putem să facem în aşa fel încât relaţia Primărie - mass media să cunoască trepte înalte de dezvoltare şi de progres, în aşa fel încât să nu mai pândiţi, în sensul bun, informaţiile pe la uşi sau să le luaţi cine ştie la care colţ de hol. Mi se pare mai corect şi mai onest să discutaţi cu oamenii care sunt angajaţi într-o problemă pe care dumneavoastră o studiaţi, orice întrebare găsind un răspuns favorabil sau nu dumneavoastră. Asta probabil că o vedem a doua zi în ziare sau chiar în seara zilei respective. Dumneavoastră, ceea ce vă rog respectuos este să ne acordaţi aceeaşi prezumţie de respect faţă de cetăţean, respect faţă de instituţie şi să cântăriţi foarte bine, dumneavoastră ştiţi lucrurile astea. Eu le repet pentru mine nu pentru dumneavoastră, să cântăriţi foarte bine. Pentru că orice afirmaţie a dumneavoastră îşi are impactul în populaţia Bucureştiului care, după 18 ani de zile, aşteaptă de la noi ceea ce am promis că putem să începem să facem pentru ei. Şi nu am vrea să-i dezamăgim. Vă mulţumesc.
The image “http://www.cotidianul.ro/fileadmin/2008/Ianuarie/15-01-08/07_1.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Reporter: aveţi ...şi veţi schimba ceva în partea de organigramă? Veţi demite oameni din funcţii pe situaţiile acelea?

Sorin Oprescu: Eu aş vrea să repet ceea ce am spus şi la discursul meu. Este devreme să discutăm despre aceste lucruri. Cei care sunt profesionişti şi şi-au îndeplinit sarcinile îşi vor vedea în continuare de treabă. Cei care nu au putut să facă faţă acestor lucruri probabil că se vor îndrepta ei singuri către alte domenii. Nu am de gând să intru în primărie cu schimbat peste noaptea organigrame, daţi afară oameni ş.a.m.d. Aici vorbim de funcţionari publici, aici vorbim de oameni care au o experienţă în spate de 10-15-5 ani şi nu te joci cu lucrurile astea ca să poţi să blochezi o primărie. Nu am decât un singur considerent, acela al profesionalismului în activitatea de administraţie. Urmează să mă întâlnesc, cum vă spuneam, cu domnii directori generali, cu directorii de departamente, în aşa fel încât să putem să discutăm, să pot să le transmit ceea ce aştept de la dânşii, să pot să le schiţez ceea ce este de schiţat în privinţa programului, urmând să facem această evaluare. Această evaluare făcută după criteriile unei civilizaţiuni profesionale şi nu făcute peste noapte şi rezolvate. Vă mulţumesc.

(Prin Monitoring Media: Antena 3, Ora: 10:10)

Niciun comentariu: